Jorge Lorenzo, který získal pro Yamahu mistrovský titul v roce 2010, se v nedávných dnech rozpovídal o vývoji nové motorky. “Jestli bude litrový prototyp Yamahy úspěšný, budou za to moci hlavně technici v továrně, kteří ho vyvíjejí.”

V minulých měsících se internetová fóra plnila příspěvky, které se zabívají podílem samotného jezdce na úspěchu závodní motorky. Jde samozřejmě hlavně o Valentina, který dokázal úspěšně přestoupit v roce 2004 z Hondy na Yamahu – byl to krok, který se mu vloni nepovedlo zopakovat, když přešel do továrního týmu Ducati. Byl to rok trápení a pádů, kdy ani naprosté překopání motorky nepřineslo lepší výsledky.

Mistr světa Jorge Lorenzo v tom má podle všeho jasno. “Pokud Yamaha postaví konkurenceschopnou motorku pro letošní rok, nebude to díky mě, ale díky technikům v továrně, kteří sedí celé dny u počítačů a navrhují podvozek a motor. Nemám o vývoji motorek žádné znalosti, takže je to jenom na Yamaze. Já jim dám pouze svoje postřehy z toho, jak se motorka na trati chová a navrhnu směr, kterým bychom se měli vydat.

Jsem pouze pilot, stejně jako Casey, Dani nebo Valentino. Je důležité dát technikům hodně jasných informací o chování motorky, ale zbytek záleží na továrně, jak se s těmi informacemi popere“.

Jorge si také myslí, že pořád víc záleží na pilotovi než na jeho motorce. “V roce 2010 měla Yamaha čtyři piloty a titul jsem získal já. V minulém roce měla také Honda čtyři oficiální (tovární) motorky a šampionem byl Stoner. Nakonec vždycky záleží na jezdci – je stejně důležitý jako jeho motorka. Možná i trochu víc…

Lorenzova loňská sezona skončila předčasně, když se při pádu na Philip Islandu zranil a do dalších závodů už nemohl nastoupit. “Casey je od přírody mimořádně talentovaný jezdec a má hodně dobrou motorku. Proto mě donutil jezdit na absolutní hranici a to se mi nakonec vymstilo. Zkoušel jsem se ho na jeho domácí trati držet, abych boj o titul ještě trochu zdramatizoval, ale udělal jsem chybu a upadnul. Možná toho jednou budu litovat, ale poučil jsem se z toho.”

Stejně jako u všech továrních pilotů, i Lorenzova smlouva s Yamahou vyprší na konci roku 2012, ale podle všeho se nechystá přestoupit jinam. Yamaha už několikrát potvrdila, že o jeho služby dál stojí.

Foto: Yamaha Racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno