Manažer týmu Jorge Lorenza potvrdil, že španělský závodník testoval v malajském Sepangu i zadní brzdu ovládanou prstem, nikoliv nohou, jak je zvykem

  Týmový manažer Jorge Lorenza, pan Wilco Zeelenberg, po druhých testech letošní zimní přestávky v malajském Sepangu prohlásil, že je s dosavadními výsledky svého svěřence spokojený. Zeelenberg také potvrdil, že vedle nové převodovky testoval Jorge v Malajsii také zcela nový systém zadní brzdy ovládané prstem ruky, nikoliv nohou, jak tomu bylo doposud zvykem.
 
Dle Zeelenberga je hlavním důvodem tohoto nového řešení fakt, že když je jezdec ve velkém náklonu v pravotočivé zatáčce, mnohdy není prostor pro pohyb nohou a tím pádem ovládání zadní brzdy. Tento problém by měla vyřešit brzdová páčka na řidítkách, kdy bude jezdec zadní brzdu nově ovládat také rukou.
 
 
 
„Jorge si na tento systém okamžitě zvykl. Hlavním důvodem pro tohle řešení je fakt, že v pravotočivých zatáčkách měl Jorge problém používat zadní brzdu, protože pro pohyb nohou zde nebyl žádný prostor. Proto chtěl Jorge pro tyto případy připravit řešení zadní brzdy ovládané prstem.Nejedná se ovšem o klasickou brzdovou páčku na celou ruku, jako jsme zvyklí u přední brzdy, ale pouze o malou páčku určenou pro ovládání jedním prstem.”

V  případech, že máte za sebou pět pravých zatáček na druhý rychlostní stupeň, tato páčka vám výrazně pomůže v kontrole nad motocyklem. Na některých tratích ji třeba potřebovat nebudeme, ale samotný Jorge potvrdil, že na Sepangu se mu minimálně ve dvou zatáčkách opravdu hodí. Uvidíme, jak budeme s tímto řešením dál pokračovat,“ řekl Wilco Zeelenberg pro Speedweek.

Foto: Yamaha.racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno