Kdo mě zná osobně, ví, že velice nerad měním věci ve svém okolí. Takže na rozdíl od mnoha kolegů v branži neměním výbavu co půl roku, ale hezky si všechny ty svoje věci nechám a najíždím na nich poctivě kilometry. Proto se velice často dostanu až k tomu, že součásti výstroje dorvu do krajnosti, roztrhám nebo nadobro propotím do nepoužitelného stavu. Najezdíme toho během roku dost, o tom asi nemusí pochyb, tady tedy malý příklad toho, co se mnou moje věci vydržely.

 

KOŽENÁ BUNDA: Z pohledu dlouhověkosti je kožená bunda věc de facto nesmrtelná. Tuhle jsem pořizoval při svém příchodu do MH někdy v roce 2007. Od té doby funguje do dneška. Čím můžete bundě z kůže ublížit? Když je mokrá, rozhodně pod ni nestrkejte moc vrstev oblečení (mikinu). Mokrá kůže se vytahá a nikdy se to už nevrátí. Odešly utahovací pásky a letos na jaře (po 11 sezonách užívání!) se rozbil zip. Jinak je, i díky pravidelné údržbě, pořád jako nová! Výtečná volba.


 

NEPROMOK: Věc, kterou mám ve výbavě určitě ze všech nejdéle. Už přes 20 let! Jezdím v ní pravidelně, švy drží, pogumovaný vnitřek drží perfektně. Toto je skutečně nesmrtelná věc – a uškodit jí můžete jenom tím, že ji před uskladněním pořádně nevysušíte a ona chytne plíseň (což se, mimochodem, stalo dešťovce mé manželky).


 

RUKAVICE: Jedna z vůbec nejlepších věcí, které za svou dobu existence vyprodukoval český motocykl trh s příslušenstvím. I konkrétní storry páru na obrázku je poměrně zajímavá. Nejdřív byly Carlose. Ten s nima lítal na okruhu, pak dostal nové. Ležely tedy opuštěný v kanclu, až jsem se rozhodl si je vyzkoušet (když na ně všichni pěli takovou chválu).

Od té doby jsem z nich už nevylezl. Karel mi je krásně roztáhnul, padly mi doslova jako ulité. Jsou masivní, pohodlné, cítím se v nich jistě. Desítky zmoknutí, uschnutí, tisíckrát nadobro propocené – a přesto mi vydržely dalších pět sezon a končí vlastně až teď. Důvod proč prozradí i fotografie.

Definovat přesně životnost rukavic ale nelze. Hodně záleží na agresi, s jakou řídíte, respektive nejvíc na tom, jak tvrdě brzdíte a zapíráte se do řídítek. Na okruhu může být, že dotrháte dvoje za rok. Na normální silnici se ale životnost výrazně prodlužuje.

 


 

BOTY: Kdo jezdí hodně, ten vám potvrdí, že boty trpí na motorce nejvíc a ze všech dílů vybavení taky nejméně vydrží. Já se držím celkem věrně různých druhů polosportovních bot, které jsem za život vyzkoušel, mi přišly jako ty nejpohodlnější. Noha v nich je ale stále racingově zpevněná a to považuji za hodně důležité.

Chápejte, jezdecké užití všech těchto věcí v mém podání není extrémní, ale v sezoně jsem v nich doslova každý den, a nezřídka dokonce od rána do večera. Proto mám boty pokaždé maximálně tak na dvě sezony, většinou odejde zip, ale hlavně se prošlapou – holt musí se popasovat s tím mým metrákem.

 


 

PŘILBA: Pravda, přilby měním, to je pravda. Letos jsem zkusil nově Arai, ale po jediné sezoně ještě nebudu vypouštět něco jako dlouhodobý test. Pravdou o přilbách je to, že výrobci deklarují životnost pět let, kterou odůvodňují únavou materiálu skořepiny. My k těm pěti letům můžeme dodat jen to, že každodenně používaná přilba absorbuje hrozné množství potu. A i když polstry pravidelně perete, stejně to v ní je. Když otevřete dveře našeho kanclu, praští vás přes nos příšerný smrad – ten ale není z toho, že bychom si nemyli nohy, nýbrž zhruba deset přítomných přileb. Už jen proto je dobrý přilbu občas vyměnit – tomu neutečete.

 


 

TEXTILNÍ BUNDA: Jezdím přes dvacet let, ale kupodivu jsem nikdy textilní oblečení neměl, vždycky jenom kožené. Letos jsem tedy tuhle věc zkusil zařadit do své výbavy i textilní bundu. Asi tedy ještě není možnost hovořit o zodpovědném dlouhodobém testu, ale spokojený zatím jsem. Důvod je celkem pragmatický – textilní bunda je měkčí, příjemnější i se líp oblíká než občas ztuhlá kůže. Tak doufám, že spolu nějakou tu pětiletku taky prožijeme.

 

1 komentář

  1. Znacku 4sr mam ako taku rad a pouzivam od nich od kombinezy cez rukavice az po rifle viacero veci. S rukavicami som bol nadmieru spokojny (96stingray) az do tejto sezony. Na konci 3tej sezony sa doslova rozpadli spoje na prstoch (foto mozem prilozit) zatial co ine rukavice vydrzali podstatne viac. Najazd na nich bol cca 8-10tisic km.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno