Tento způsob začátku motorkářské sezony zdá se býti letos skutečně trochu nešťastný. Neblahé počasí pronásleduje většinu našich oblíbených akcí, včetně té, kterou pořádá každoročně firma A-Spirit v Kořenově

My, redakce Motohouse, jsme se zúčastnili včera, akce však pokračuje i dnes a zítra:  (31.5. a 1.6.) již tradiční akcí APRILIA / MOTO GUZZI Test Riders 2013 v Kořenově u Harachova v Jizerských horách. Podrobnosti o programu a termíny dalších zastávek DEMO TOUR 2013 najdete ZDE

Jako vždy si našli hoši z redakce svůj stroj, který jim nakonec učaroval nejvíc. Somik se doslova popral o možnost svezení na nové majestátní Moto Guzzi California Cutom, Karda se velikou úctou sklonil před divokostí a silou nového Aprilie Caponord.

Kořenov 2013


 

Moto Guzzi California 1400 Custom

 Nic naplat, musíme prostě uznat, že Italové jsou v designu špička. Koncept nové Californie sice zčásti vznikal za mořem, ale hlavní slovo měli pánové z Mandella del Lario a my před nimi smekáme klobouk. Jak se jim podařilo spojit klasické cruiser prvky s moderním vzhledem, to je úchvatné.

Moto Guzzi California 1400 Custom

A ani po technické stránce novinka ze stáje Moto Guzzi nezaostává. Tak předně tu máme zcela nový motor. Ten je sice čtyřventilový, jako třeba u Grisa nebo Stelvia, ale očividně tu máme co dělat s úplně novým dvouválcem. To prozrazuje už jeho tvar a také objem 1380 cm3. Z toho dokázali páni inženýři dostat 96 koní120 Nm, navíc slibují skvělou elasticitu. Navíc nechybí trojice přepínatelných palivových map, a pokud to s tím plynem někdy přeženete, pomůže vám kontrola trakce (3 stupně).

Moto Guzzi California 1400 CustomMoto Guzzi California 1400 Custom

Krom motoru je pak nová i 6stupňová převodovka a zcela přepracovaný byl i tradiční kardan. Koukněte na přední vidlici a zírejte, ano, tohle jsou opravdu radiální čtyřpístky – na cruiseru. A všechno doplněno naprosto exkluzivními detaily – nádherná kola, úžasně zakomponovaná zadní světla, snad nejhezčí budík, co známe, a další a další. Guzzi opět ukázala, že umí!

Moto Guzzi California 1400 Custom



Aprilia Caponord 1200

Segment cestovních endur je stále oblíbenější u značného množství zákazníků a Aprilia už nemohla čekat opodál. Čekalo se tedy, s čím Italové přijdou, a nový Caponord 1200 rozhodně nezklamal. Je to sportovní motorka, přesně tak, jak velí filozofie značky.

2013: Aprilia Caponord 1200 

Motor dvouválec V-2 s rozevřením válců 90°, objemem 1197 cm3 a výkonem 128 koní známe z řady modelů značky. Díky managementu motoru a převodovce je víc síly k dispozici již už od nižších otáček, takže tady už je jasné, že Caponord má za úkol hlavně cestovat. K tomu je ostatně uzpůsoben i podvozek, přední nastavitelná (komprese, odskok) vidlice Sachs má průměr 43 a zdvih 167 mm. Zadní tlumič SACHS s oddělenou nádobkou „piggy-back“ je asymetricky uložen bez přepákování přímo na kyvné vidlici.

2013: Aprilia Caponord 1200 

2013: Aprilia Caponord 1200 2013: Aprilia Caponord 1200 2013: Aprilia Caponord 1200 

Rám je kombinovaný z příhradového svařence a hliníkové odlitku, dělené sedlo se posunulo do výšky 840 mm, vpředu naleznete ruční zvedání plexiskla a ruce na řídítkách ochraňují mohutné blastery. Nádrž je 24litrová, což je pro delší cestování postačující i s ohledem na to, že motor ovládá elektronický plyn Ride-By-Wire, a podle charakteru jízdy můžete volit jednu ze tří palivových map (Sport, Touring, Rain)

2013: Aprilia Caponord 1200 

Samozřejmostí je ABS, a jak název modelu napovídá, využít můžete i ATC (Aprilia Traction Control). V příplatku můžete pak mít i semiaktivní odpružení ADD (Aprilia Dynamic Damping). Dokonale připravená motorka pro delší svižnější cestování. Pohodlí a sportovní duch, to je asi to „nejvíc“, co vám dokáží současné motorky dát.

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno