KTM SMT 990 dostala nově systém ABS a my vám jako první přinášíme čerstvé jízdní dojmy z jihu Španělska. Pekelné počasí, které tady panuje, dokonale prokleplo jak motorku, tak i přítomné novináře.

SMT 990 se ve firemním prospektu tvářila jako jenom lehce modernizovaná, ale po bližším prozkoumání poznáte, že tady se toho změnilo docela dost.

To hlavní se samozřejmě týká brzd. Nově je tady systém ABS, na kterém továrna pracovala celé dva roky. Pochází od Bosche a podobný elektronický modul používá třeba BMW S 1000 RR.

Celý systém váží jenom jeden kilogram, což je obrovská úspora hmotnosti proti protiblokovacím systémů, které jsme do nedávné doby znali. SMT má ale i nově namapované vstřikování a o trochu tvrdší tlumiče.

My jsme měli možnost jezdit po horách okolo španělské Malagy a strašlivé počasí sice naštavalo většinu účastníků novinářské prezentace (jeden borec z Itálie se dokonce během jízdy naštval tak, že odmítnul jet dát a zbytek cesty strávil ve vyhřátém autě – srab), ale na druhou stranu dokonale prověřilo fungování ABS.

Systém zasahuje až na opravdu poslední chvilku a nikdy jsem neměl pocit, že by mi do řízení zbytečně kecalo. Za to má KTM velkou pochvalu. Brzdy jsou silné, což jsme čekali, ale trochu jsem postrádal prvotní zákus. V páčce je cítit lehká prodleva, což není úplně příjemný. Rozhodně je to úplně jiný pocit než jsme v minulosti měli na brzdových systémech ostatních motorek od KTM.

Továrna mluví o tom, že chce jít po krku BMW GS nebo Multistradě. Po tomhle asi 200 km svezení mám pocit, že by se jí to mohlo povést. Rozhodně má nová SMT na to, aby zavedeným značkám sebrala pořádnou část sportovněji zaměřených cestovatelů. Pořád je to totiž neuvěřitelně schopná a rychlá motorka, která dovede spojit dvě zdánlivě nespojitelné věci – sport a turistiku.

Celou reportáž najdete v dalším čísle Motohouse, které vyjde těsně před výstavou.

Foto: Karel Táborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here