Benelli jde nahoru. Na podzim byly představeny hned čtyři novinky, které se během roku 2016 budou dostávat postupně na trh. A každá v sobě nese něco, co stojí za pozornost. Hitem bude zábavné mini-Tornádo a stylový Leoncino

 

Benelli Leoncino

Móda kostkovaných košil, chlápků s plnovousem a hipster-pojetí světa zasáhla už i Benelli. V Miláně byla tak na podzim představena pětistovka s označením Leoncino. O co se jedná, je zjevné na první pohled. Drapáková kola (19palců předek, 17palců zadek) s výpletem, velký kulatý světlomet, motokrosová řidítka, baňatá nádrž a téměř rovná linka sedla. Moderní retro, jak partesu.

Šmak tomu pak dodávají přední obrácené vidlice o průměru 50 milimetrů a dva vykousané kotouče 320 mm, do kterých se do každého zakusuje 4pístkový brzdič. Hlavní je však motor. A to bude bezpochyby velká chuťovka, ač je naprostou novinkou. Paralelní dvouválec s objemem 500 kubických centimetrů a deklarovaným výkonem 48 koní. Což je nezáludné číslo hlavně proto, že Leoncino má mít přesah i na ne zcela zběhlou motorkářskou klientelu. Zkrátka by s ním měl dokázat jezdit každý, a i proto je již v základu ABS. Užijte si ho…



Benelli Tornado 302

Legendární Tornado 1130, to bylo něco! Jenomže exklusivita masovou produkci neprodá, takže letos přichází novinka, která zaútočí na mnohem mladšího a masovějšího zákazníka. Jenže tady pozor, aby nedošlo k mýlce, i tohle bude raketa k pohledání. Řadový dvouválec dává něco okolo 36 koní a to znamená, že kapotka bude upalovat možná i stosedmdesát.

Navíc při celkové váze 180 kg, to budete mít pocit, že se pod vámi rozezpívala hračka. Dospěle působí 41 mm průměr USD vidlic, vykousnuté 260 mm kotouče se 4pístkovými třmeny a 17palcová lehká kola, se šíří 150 mm u zadní pneumatiky. Opticky nás hrozně baví okatě vytrčený trubkový rám, dělené sedlo, žraločí přední světlomet a dva trombony výfuky, které již budou splňovat Euro4. Tohle je naprostá koncentrace lehkosti a zábavy.


 

Benelli TRK 502

Stejný motor jako v modelu Leoncino. Řadový dvouválec s objemem 500 kubických centimetrů a výkonem 46,9 koní je ovšem i tady novinkou a tak lze jen těžko odhadnout, co dokáže „předvést“ s 209 kilogramovou motorkou (jen nádrž má 20 litrů!). Ala na druhou stranu, proč ne. Bude to cestovní volba hlavně pro mladší klientelu. Podvozek čilý na dvou 50 mm USD vidlicích, možnost volby mezi dvěma 17palcovými vyplétanými koly (pro zástup asfaltových cestovatelů) nebo předním 19palcovým a zadní sedmnáctkou (pro spíš offroadovou klientelu).

Kufry, vysoký štítek, pohodlná jízdní pozice i ve dvou, splňuje naprosto všechny standardy třídy. Jak ale bylo řečeno, je a zůstane novinkou, takže na trh by se tento model měl dostat až v druhé polovině sezony 2016 a možná ještě déle. Přednost by navíc měl dostat nejprve americký trh.

 



Benelli Tornado Naked T

Italskočínský monkeybike. Obliba motorek tohoto střihu nezanikne nikdy. Povíme vám proč: jsou skladné, zábavné, nenáročné na údržbu a hlavně se dají snadno naložit do karavanu. Tedy vám přinesou novou dimenzi svobodného pohybu na každý váš trip či dovolenou. Ano, představujte si to – moct si každý den ráno dojet po pobřeží pro čerstvou snídani na místní trh. Neznáme větší parádu.

Jednoduchý vzduchem chlazený motor má takřka nulovou spotřebu (Benelli dává vybrat mezi 125 a 135 cm3 objemu), kola jsou 12palcová se širokými pneu, aby se případně naspořily na nezpevněném povrchu, či dokonce v písku. USD vidlice mají průměr 41 milimetrů. Prostor pro spolujezdce můžete brát jako nezbytný, ale tak trochu „nouzovku“ – každopádně je sympatická snaha o přizpůsobení podvozku pro provoz ve dvou, kdy se na excentricky uloženém zadním tlumiči dá nastavit jeho tuhost.

 

 

 

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno