Manažer týmu Movistar Yamaha, Massimo Meregalli, ještě před Grand Prix v Assenu promluvil v krátkém rozhovoru o současných problémech jejich motorky, o Maverickovi Viñalesovi a také vzniku nového týmu Petronas Yamaha.

Massimo Meregalli

Nyní vás s Yamahou čeká Assen. Vaši jezdci jsou na druhém a třetím místě v šampionátu, Valentino byl v posledních třech závodech na stupních vítězů, nicméně Yamaha nevyhrála už celý rok. To je zvláštní a musíte zažívat velký tlak, že?

„Jo, je čas vyhrát. Samozřejmě, že je tu tlak, vždycky tlačíte sami na sebe, protože potřebujete výsledky. Měli jsme nějaké problémy, hlavně v loňském roce. Naše problémy byly v různých oblastech, takže bylo těžké je všechny vyřešit. V jednom závodě jsme měli jeden problém a v dalším závodě zase jiný. Bylo to náročné. Letos naše motorka funguje lépe, ale stále je tu nějaká ztráta, kterou musíme stáhnout v porovnání s našimi konkurenty. Samozřejmě, že tři umístění na stupních vítězů, které získal Valentino v posledních závodech, nám přináší pozitiva a podporu. Tady jsme vyhráli v loňském roce a já jsem z toho pozitivní. Zajeli jsme dobrý poslední závod a hlavně měli dobrý test v Barceloně. Tahle trať je obvykle dobrá pro Yamahu a předpověď počasí vypadá také dobře. To je pro nás důležité, protože nám to pomůže krok za krokem zlepšit nastavení našich motorek. Oba jezdci si na této trati jízdu užívají, takže jsme docela pozitivní.“

Na vyřešení problémů jste v Yamaze potřebovali dost času, jak to máte nyní? Dostanete nové díly z Japonska až na pozávodní test do Brna nebo už máte něco teď?

„Většina toho bude v Brně a pak budeme mít v polovině srpna soukromý test v Misanu. Pokud něco nebudeme mít v Brně, tak to budeme mít určitě v Misanu.“

Testovali jste v Katalánsku nové šasi?

„Ne.“

Maverick Viñales

Maverick Viñales se při testu v Katalánsku soustředil hlavně na zahřátí pneumatik v úvodních kolech. Proč má tyto problémy?

„Po Mugellu jsme viděli, že v zahřívacím kole na to tvrdě netlačí a teplota pneumatik, obou, ale hlavně té přední, byla mimo rozsah správných teplot, takže v prvních čtyřech až pěti kolech závodu nedokázal využít potenciál pneumatik, protože měl pocit, že má studené pneumatiky. A přesně tak to bylo a pneumatiky nefungovaly. Kvůli tomu jsme ho požádali, aby byl agresivnější v zahřívacím kole, což udělal v Barceloně. V Montmeló jsme také změnili proceduru jak zahřát pneumatiky a problém byl vyřešen. Problémem bylo, že v prvních pěti kolech měl problémy při brzdění motorky a při nájezdech do zatáček. Kvůli tomu jsme na tom v pondělí pracovali a vždycky, když vyjel na trať, tak měl plnou nádrž a motorka byla těžká. Ke konci dne jsme dokázali najít něco, co mu pomohlo a v poslední vyjížďce mohl být od prvního až do posledního kola rychlý tak, jako Jorge v první části závodu. Nyní uvidíme, zda tento rozdíl v rozložení váhy bude fungovat i tady v Assesnu. To ho samozřejmě podpoří v důvěře v motorku a boj o dobré pozice.“

Tím, že Yamaha rok nevyhrála, tak to musí být těžké i v tom, jak jezdci zvládají takové situace. Jak v tomhle směru pracujete s Maverickem?

„Nikdy není jednoduché takové situace zvládnout. Víme, že je mladý, ale také má velkou chuť po vítězství a někdy tolik neposlouchá, kde je ten problém. Víme o tom a respektujeme ho jako jezdce. Snažíme se ho naučit, jak zvládnout tyto těžké situace.“

Maverick Viñales a Valentino Rossi

Yamaha také pracuje na vytvoření nového satelitního týmu Petronas Yamaha. U Yamahy to vypadá tak, že oproti Ducati nebo Hondě je váš satelitní tým oddělen od továrního a nezapojuje se do vývoje motorky. Bude nyní Yamaha chtít, aby se tento tým zapojil do vývoje a jak je to letos s Johannem Zarcem?

„Upřímně, neznám přesnou specifikaci motorky Johanna Zarca, ale myslím, že je velice blízko té, kterou máme my. Rozdíl je v motoru, ale ostatní díly si myslím, že jsou docela stejné, jako máme v továrním týmu. Co se týče budoucnosti, tak to není v mé kompetenci, ale samozřejmě, že se to začíná rýsovat. Myslím, že brzy bude všechno přesně definováno.“

Víme, že jedním z jezdců bude Franco Morbidelli, který úzce spolupracuje s Valentinem Rossim a bude dobré ho mít u Yamahy, ale také se hodně mluví o Danim Pedrosovi. Všichni jsou zvědaví, jak bude Dani fungovat na jiné motorce, než je Honda, jaký je tvůj osobní názor?

„Já jsem na to opravdu zvědavý. Upřímně, když jsem začal slýchat o jeho jménu a také ve spojení s Francem Morbidellim, tak jsem si říkal, že to bude velice dobrý balíček. Také proto, že má velice dobré zkušenosti a přichází z HRC, takže bude mít i zkušenosti z této oblasti. Na druhé straně přichází velice mladý jezdec. Uvidíme jak to bude, ale nejprve musíme dát všechno dohromady.“

Zdroj: MotoGP, Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here