Přesto, že půlka února nahrává spíše lyžařským kratochvílím než nějakým jednostopým hrátkám, byli jsme včera na Sardinii okoštovat fuglnágl novou Aprilii Caponord s dovětkem Rally

Ve srovnání s klasickým Caponordem verze Rally ve fabrice nafasovala větší přední kolo o průměru 19″, užší zadní, místo obyčejných litých obdržela chlapácký drátěný výplet umožňující použití bezdušových pneu a taky nezbytné padací rámy, chránící kapotáže před nechtěným odložením, a to nejen v terénu.

 

Bič boží… na vrtulkáře

Ač by to z marketingového hlediska mohlo stačit, šli taloši ještě dál, poupravili – a musím říct, že zásadně – geometrii podvozku včetně předsazené osy předního kola. Loupli tam 3stupňovou kontrolu trakce, která se dá kompletně deaktivovat, takže je vlastně 4stupňová a vypnout při pohybu mimo asfaltový koberec můžete i sériově dodávaný systém ABS.

První jízda: 2015 Aprilia Caponord 1200 Rally

O tom, že v sérii disponuje Rally adaptivním podvozkem, není třeba diskutovat, pro někoho je to zbytečnost, pro jiného nutnost, nicméně trend doby a prodejní čísla nahrávají spíše té druhé skupině zákazníků…

Každopádně tenhle adapťák se dá jak nastavovat v klasických módech (jízda sólo, ve dvou, ve dvou s kufry, sólo s kufy, jízda na nákup), tak ho můžete hodit do režimu Auto, kdy sám podle frekvence kmitů kyvky i vidlice a podle délky propružení během několika milisekund reguluje nastavení tuhosti v závislosti na tom, co se děje pod koly.

První jízda: 2015 Aprilia Caponord 1200 Rally

 

Cestovatelský maniak

 Cestovním maniakům pak jistě přijdou vhod kompaktní plastové boční kufry v hliníkové optice, dodávané rovněž v základu a jejichž celkový objem činí 66 litrů = 33 l/1ks. Jejich víko je dělené, takže ho můžete otevřít buď klasicky celé, nebo zvolit otevírání jen horní 1/3, čímž docílíte výhody i nevýhody horem plněných kufrů.

Navíc příznivce TT doplňků a katalogů uklidní i pohled na líbivé originální a sériově dodávané LED postraní osvětlení možné sepnout nezávisle na tom, zda máte puštěné dálkové, nebo potkávací hlavní světlomety.

 Jak ale tahle mašina jezdí? Není to jen nabubřelý metrosexuál, co potřebuje dobře vypadat, ale uvnitř se třese jako drahej pes?

První jízda: 2015 Aprilia Caponord 1200 Rally

 

To ani omylem pánové a dámy!

Už po nastartování se ze sériové koncovky line skutečně drsný soundtrack, jehož dirigentem je právě vaše prává ruka. I ten „obyčejný“ sériový zvuk na volnoběh ve vás 100% vyvolá podobné pocity očekávání, které chlap zažije výhradně při znělce svého oblíbeného pornofilmu. Na zátylku husina hrubá jak plato od vajec a reakce na vrknutí plynem rychlejší než direkt Lukáše Konečného.

 Robustní dvouválec umí běžet ve 3 mapách: Rain určený pro děti, Tourist a Sport, přičemž oba posledně jmenované pošlou k zadnímu kolu 125 plnokrevníků, avšak s rozdílným nástupem. Zatímco Tourist reaguje měkce, plynule a nechá si líbit i nehorázné podtočení na šestku ke 2000 otáčkám (nekruťte hlavou, cestovatel nepotřebuje mít motor roztočený k omezovači) a neskutečně skvěle se dávkuje reakce stříkačky. Nebojím se tvrdit, že vlastně reaguje stejně spontánně jako karbec, až jsem chvíli nevěřil, že Rally stále využívá elektronický plyn ride-by-wire.

První jízda: 2015 Aprilia Caponord 1200 Rally

 Mapa Sport je potom s největší pravděpodobností určená výhradně k potupě sportovních mašin. S jakou vervou se dvouválec vytáčí a vysloveně nutí jezdce dělat… ehm, řekněme chovat se nevhodně, se téměř ani nehodí pro kategorii cendur, čti cestovních endur.

 Už od 3500 se to pod vámi ztopoří do svíce (při vypnuté kontrole trakce) a dál už vidíte jen mžitky před očima způsobené odrazem policejních majáků ve vašich zpětných zrcátkách. No dobrá, teď jsem se nechal malinko unést, nicméně motor je fakt silák s důrazem kladeným na spodek a střed otáčkového spektra. Ne že by nahoře nejel, ale tím, jak je dole silný, v jezdcově hlavě vytváří nutkavý pocit, že máte mezi nohama jaderný reaktor, a to teď rozhodně nemluvím o vašem nádobíčku.

První jízda: 2015 Aprilia Caponord 1200 RallyPrvní jízda: 2015 Aprilia Caponord 1200 Rally 

 

Něco o výbavě:

  • elektronický management Ride-by-Wire : 3 mapy SPORT – TOURING – RAIN
  • dvoukanálové vypínatelné ABS Continental
  • třístupňová vypínatelná kontrola trakce ATC (Aprilia Traction Control)
  • elektronický podvozek ADD (Aprilia Dynamic Damping) upravený i pro jízdu mimo asfalt
  • tempomat ACC (Aprilia Cruise Control)
  • ochranné rámy motoru a bočních kapot
  • přídavná LED světla
  • větší nastavitelné čelní plexi
  • odolnější spodní kryt motoru a chladiče oleje
  • pevné hliníkové boční kufry
  • vyplétané ráfky, přední pneu 120/70 R19 / zadní pneu 170/60 R17

První jízda: 2015 Aprilia Caponord 1200 Rally

V nabídce budou 3 barvy, všechny v matném provedení:

  • žlutá giallo dune
  • zelená verde army
  • šedostříbrná grigio safari

Foto: aprilia

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here