„Hele, běž se na tom hned svézt,“ nakázal se vztyčeným prstem nekompromisně náš největší super redaktor UltraSomik. „To je taková prdel, že vůbec nechápu, jak něco takovýho mohla postavit Honda.

Ta Honda, která už několik desítek let dělá sice skvěle fungující, leč z mého pohledu trochu nudný motorky.“ Něco mi tady nehraje. Že by zrovna jeho bavila malá třístovková Hondice? Dobře, zaslouží šanci se ukázat.

 

Vymačkám to

Klasická situace, která se opakuje pokaždé, když sednu na maloobjemovou motorku. Zatímco litra bych na okreskách jen tak šudlal, tady mám neustále otočeno nadoraz! A malýmu tříkilu to vůbec nevadí, právě naopak. Reaguje a odpovídá tak, jak bych od Hondy doopravdy nečekal.

Radostně se vytáčí, otáčkoměr letí nahoru s horlivostí a okolní svět se začíná celkem solidně rozmazávat. Na tříkilo to upaluje víc než dostatečně. Dokonce tak, že ani zkušenější pilot nebude mít pocit, že ho někdo o něco okradl. Třicet koní je slušná hodnota, ale ta vám nedokáže říct, jak moc velká zábava je ždímat tuhle malorážku až úplně do maxima.

Jednoválec má zcela přirozeně lehké vibrace, ale vyvažovací hřídel je posunula na úroveň, kdy nejsou otravné, ale naopak zábavné. Je fajn cítit, jak motor vrní a ožívá pokaždé, kdy ho budete držet pod krkem. Stopadesát je tam hned a tahle rychlost se dá udržet i delší dobu, aniž byste měli pocit, že jí ubližujete dlouhým zatížením. Na nějaké cestování to ale vážně nebude, tahle mašinka se narodila pro zatáčky a pořádnou okreskovou palbu, kde si troufne i na mnohem větší objemy.

 

 

 

Stačí pohled

Jakkoliv mi motor přišel jako hodně povedený, nejlepší na CB300R je ovladatelnost a chuť zatáčet. Ukažte jí jakoukoliv zatáčku a vyberte si jakoukoliv rychlost – ta malá Hondice ji proletí takovým trapem, že tomu jen těžko uvěříte. Stačí lehký pohled a natočení hlavy do oblouku a vykroužíte ho s jistotou dospělých motorek.

CB neklade vůbec žádný odpor, prvotní impuls k zatočení probíhá téměř na hranici telepatie. Řídítka mají správnou šířku a motorka padne ihned výborně do ruky.

Dávám si zatáčky s takovou chutí, že oblíbené úseky jezdím i několikrát. Pořád se snažím trefit lepší stopu a vymačkat z ní absolutní maximum až na úroveň, kdy Honda znejistí. A nemůže za to ten perfektně vyvážený podvozek, ale zcela očekávatelně sériové obutí. Na boku pneumatik je sice logo Dunlop, ale jak ze zkušeností víme, gumy z prvovýroby stojí větší za prd a takhle špičkově hravá mašina by si zasloužila mnohem lepivější pryže. Rozměr ráfků ale dovolí koupi lepších gum, což je první věc, kterou bych udělal.

Vzhledem k tomu, že motor má krásný průběh výkonu i docela slušný vršek, můžete točit plynem prakticky neomezeně. I z pomalých zatáček je možné jí nakládat jako dvoutaktu, což je přesně to, k čemu bych jízdu přirovnal. Pokud jste zažili dobu třicetikoňových dvoudobých voňavek, budete přesně vědět, co mám na mysli. Ta radost z každého správného trefení série zatáček, každé dokonalé přeřazení, kdy otáčky motoru nespadnou – o tom všem CB300R je.

 

Zábava, zábava, zábava

Ty povídačky z prospektu, že jde o „Neo Sports Café“, mi k ní vůbec nesedí. Tohle není kafíčko, tohle je špičková přehazovačka pro někoho, kdo doopravdy rád řídí. Naprosto super to bude pro holky – v pohodě dosáhnou na zem a nízká hmotnost 143 kg s plnou znamená, že budou mít jistotu.

Tomu odpovídá i přední USD vidlice, která jemně reaguje, a není to jen obyčejný teleskop za pár korun. Vážně, tohle fakticky není ošizená rozpočtovka. U zadního péra je nastavitelné předpětí a o pár otáček přitvrdit by sneslo. Je super, že Honda vám tu možnost dává. Když pak někam přiletíte trochu rychleji, než by bylo zdrávo, spolehnutí je i na brzdy, které doplňuje ABS využívající jednotku měření setrvačnosti IMU. Nejde sice vypnout, ale jako každý systém jde i tenhle očůrat.

Zvedněte ji na zadní, nahoře si lehce ťukněte do brzdy, a když si přední kolo opět potyká se zemí, jednotka vyhodí chybu a na chvíli můžete beztrestně smykovat. Nepiště nám pak ale zoufalé e-maily, až ji vyválíte. Nenavádíme vás k nepravostem, jen konstatujeme, že to jde…

 

 

Jako velká

Chci se na chvilku zastavit u designu. Určitě nemůžu říct, že by to byla vyloženě krásná motorka, ale líbí se mi, jak se vzhledově podobá velkému litru, kterého jsme dráždili v minulém vydání. V tmavé barvě mi přijde trochu posmutnělá, ale tahle červená perleť je skvělá.

Motorka je na obou koncích hezky vyvážená a vyloženě povedené jsou ráfky a přední LEDkové světlo. Parádně se hodí do města, kde tahá pohledy, a hlavně se s ní všude vejdete. Otočit se můžete doslova na pětníku a poslat ji někam do náhle vzniklé mezery mezi auty není díky briskně reagujícímu motoru problém.

Vážně, tak dobře jsme se už nějakou dobu nesvezli. CB je mimořádně povedená strojovna plná radosti, která vás naučí jezdit rychle.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here