Stejně jako vy se probíráme novinkami, přebíráme, hádáme se. Co bude nejlepší a nejpřevratnější novinkou pro sezonu 2014? Z čeho nám absolutně padla brada a proč? A co nás naopak maličko zklamalo? Svou TOP-3 si postavil každý z nás, tady je ta od Somika

Brough Superior S.S.100

Každoročně zažívám v Miláně několik zástav srdce a dechu, to když potkám motorku, která mě dostane do transu. Letos se mi to přihodilo “pouze” jednou, ale zase řádně. V pavilonu 2, těsně před areálem vyhrazeným pro customy stál velký elegantní stánek s logem Brough Superior. A tam kromě jednoho stoprocentně zrestaurovaného veterána a jednoho závoďáka nová motorka, reinkarnace značky, která to zabalila v roce 1940.

Celé to má na svědomí chlapík jménem Mark Upham, který se už roky zabývá starými motorkami a vším kolem nich. Vzal si do týmu designéry z francouzské firmy Boxer Design, která dřív hodně spolupracovala s Voxanem, inženýry z Akira Technologies, kteří zase pracují na motorkách pro MotoGP, a společně dali do kupy Brough Superior S.S.100.

Od základu nová motorka s vlastním motoremlitrové véčko s výkonem 140 koní a točivým momentem 125 Nm, moderní strojovna se čtyřmi ventily na válec a kapalinovým chlazením. Tu usadili do rámu kombinujícího titan a lehkou ocel, přidali oldschoolovou pružinovou vidlici (tlumič Ohlins) a hromadu exkluzivních dílů. Obalili je do hliníkové kapotáže připomínající původní SS100 a na světě je prototyp motorky, ze které se mi hrnuly slzy do očí. A to nemluvím o tom, že se mi Mark ochotně hodinu věnoval a byl to snad nejmilejší chlapík na světě. Téhle motorce se v budoucnu rozhodně budeme věnovat a nepůjde jen o strohé představení.

 

Ducati Monster 1200

Co říct k novému Monsteru? Nadchnul mě ze dvou důvodů. Za prvé navazuje na tradici modelů S4 s motory z tehdejších 996 a dalších superbiků a to mě baví. V nabídce Ducati je sice Streetfighter, ale s touhle motorkou jsem si nikdy do noty nekápnul jak designově (na mě moc ufo), tak technicky (tvrdá, nepoddajná, nepohodlná). Za druhé, nový design, který ve mě vyvolává radost. Nikdy jsem se netajil tím, že se mi nová řada Monsterů od roku 2009, prostě nelíbí. Zženštilé metrosexuální motorky s ohavným odlitkem namísto krásné trubkové podsedlovky, bylo mi mockrát smutno, když jsem je potkal na silnici a ještě smutněji,  když jsem potkal třeba starou S2R, kterou považuju za nejhezčího Monstera všech dob.

A stačilo tak málo a Monster najednou pro mě chytil úplně jinej drive. Podsedlovka schovaná, přední světlo předělané a víc klasické, k tomu naprosto luxusní kola, krásné výfukové svody a koncovky, jo, tahle motorka se mi prostě líbí. Pryč je plastový kryt nádrže, tahle cinká kovem. Neříkám, že bych nenašel pár věcí, které se mi zas až tak nelíbí, ale jako celek krásná motorka a pro mě naděje, že Monster chytá původní směr, tedy poctivá dospělácká motorka s designem odpovídajícím italské prémiové značce. Potěšili mě.

podrobnosti najdete …zde 

MV Agusta Turismo Veloce 800

A ještě jednou z Itálie. Je pravda, že až na pár výjimek tyhle moderní pseudo cestovní endura moc nemusím, ale vem to čert, tady mě MV Agusta totálně odzbrojila designem. Na fotkách sice motorka vypadala jako prapodivná splácanina F3 a Ducati Multistrada, ale v reálu…no co vám budu povídat, chodil jsem okolo ní regulérně půl hodiny a nemohl se vynadívat. Jako celek to dává smysl, všechno do sebe zapadá, ale totálně uchvácenej jsem z detailů.

Podívejte se na ta kola, zajímavé tvary nádrže, trojici kraťoučkých výfuků, kterou jsme viděli už u ostatních osmistovek MV Agusta, to je prostě krása. A ten geniální nápad použít tvar masky a předního světla shodný se supersporty této značky, to mě prostě baví. Na první pohled jasná identita. Co mě ale absolutně odzbrojilo a poslalo do kolen, to je zadní partie. Úchvatnej tvar podsedlovky s mezerou pod zadním sedlem navazuje na snad nejkrásnější LED zadní světla, co znám. Nevím kolik bude stát a jak se na ní bude jezdit a upřímně, je mi to jedno. Budu se na ní totiž ještě hodně let koukat a dělat si tím radost. Effettivo passione! 

podrobnosti najdete …zde 

 

 

TIP: přečtěte si TOP 3 od Honzy Karáska… ZDE.

TIP: přečtěte si TOP 3 od Karla Táborského… ZDE.

Foto: archiv výrobců

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno