Je osvěžující vidět ve světě, který se poslední dobou z velké části zaměřuje na retro, také trochu toho moderního pojetí. Líbila se vám Suzuki GSX 1100 S Katana z osmdesátých let? Němečtí Triplespeed na ni zavzpomínali
Na začátku osmdesátých let už byly oplastované motorky standardem a mnohem větší důraz se začal klást právě na tvary kapot. Do toho vstoupilo německé designové studio Target Design, tedy Hans Muth, Jan Fellstrom a Hans-Georg Kasten a přišlo s kapotou, která zůstala jedinečná do dnešních dní. Katanu prostě poznáte na první pohled. Navždy.
Není tedy divu, že se najdou dílny, které chtějí tvaru původní Katany vzdát hold. Jednou z nich jsou němeční Triplespeed (web). Michael “Obi” Obringer se se svým týmem zabývá přestavbou motorek už dlouho a za sebou mají nejeden zajímavý kousek. Podle názvu by se dalo čekat, že jde pouze o Triumphy, ale k vidění jsou i KTM, MV Agusta nebo právě Suzuki Tsurugi.
Tsurugi je postavena na základu GSX-S 1000, ovšem změn je tu víc, než dost. Motor dostal kompletní výfukovou soustavu Akrapovič a také pořádně nadechnout díky sportovnímu vzduchovému filtru. Do původního podvozku se pustili specialisté od Zupin Motorsport, takže máme co dělat s pořádnými racing tlumiči. Původní brzdiče Brembo doplnily brzdové pumpy Magura.
Velkou specialitkou Triplespeed je práce s karbonem a ani Tsurugi netrpí nedostatkem. Začít musíme u luxusních kol Rotobox, za zmínku ale stojí také řídítka LSL a části kapot. Ta přední tvarově vychází z Katany, ovšem máme tu co dělat s LEDkovými světly Moto3 od polské firmy 4XLED. K tomu pánové přidali digitální budík Daytona, řadu dílů od Rizomy, Lightech nebo LSL a finišem pak je Hodně zajímavý lak od Starpaint. Výsledek? Za nás hodně povedený sportovní bike s nezapomenutelným designem.
Foto: www.eyes4pictures.de