Volné sváteční dny a dostatek času si číst. O čem jiném než o motorkách, samozřejmě. Po obsáhlém Motohouse katalogu 2019, přinášíme ještě jako malý vánoční dárek i nové řadové číslo. Tím samým dechem přidejme i přání – všem fandům do motorek vše nejlepší do nového roku, spokojené svátky a vůbec všechno to nejlepší, co si budeme moct užít i v další sezoně…

 


 

ANGLIE

Ducati 959 Panigale Corse vs. MV Agusta F3 800 …s Michaelem Rutterem

Střední supersportovní třída byla v posledních letech výrobci pomalu ale jistě opouštěna. Je to kvůli malé poptávce. Vývoj trhu nesvědčí žádné motorce, která není litr. Předešlé ikony jako Suzuki GSX-R750, Triumph Daytona 675 nebo Honda CBR600RR zabila přísná norma Euro 4.

 


 

Test: KTM 1090 R LED a Huska 701 Adventure Kit

S Radkem, šéfem Rade Garage, se známe už nějaký ten pátek. V Motohouse jste ho mohli vidět tak před deseti lety, kdy vám tu představil svoje upravené Xchallenge, na kterém chtěl tehdy projet celou Afriku. No, my jsme mu tehdy sice moc šancí nedávali, ta motorka vypadala fakt hodně ujetě, ale on to i díky svému buldočímu naturelu dal.

 


 

Představení: Triumph Scrambler 1200 XC/XE

Velikostí a parametry je dost srovnatelný s cestovními endury. Nevěříte? Překvapivě ano, jen je prostě tak o 110 % hezčí, i když ve výsledku asi méně praktický! Triumph se tady neskutečně odvázal a vyslal na retro scénu motorku, která možná zboří leckteré doposud platné mýty.

 


 

Představení: Yamaha Ténéré 700 & KTM 790 Adventure/R

Nasazení dvouválcového řadového motoru do motorky na vysokém podvozku je dobrý tah. Bude to motorka pro lidi prahnoucí po vysoké kvalitě, úžasné užitné hodnotě, ovšem zároveň s takovým výkonovým potenciálem, který vám při každém přidání plynu nevystřelí z hlavy mozek

 

 


 

MH Test: BMW R 1200GS Rallye Low

Tím, jak se svět velkých cestovních motorek neustále víc a vícsnaží propojovat svou image s prostředím ultimátního endura, vzniklo jakési uživatelské vakuum. V motorkářském prostředíjakoby zavládl všeobecně akceptovanýklam, že kdo nemá permanentně umazaná záda od bláta a neplánuje jednou v roce expedici minimálně za Bajkal, nemá právo v téhle společnosti byť jen promluvit.


 

MH ROZHOVOR: Tomáš Jenčovský

Téma Road racing, rozhovor s tím nejpovolanějším, Tomášem Jenčovským, na téma Hořic a přírodních okruhů v nadcházející sezoně.„Pokud budu mluvit celkově o závodech na přírodních tratích, tak závody, které se odjely v roce 2018, by se měly odjet i v roce 2019. Samozřejmě pořadatelé některých závodů uvažují o úpravách některých z nich, ale v podstatě by měly být stejné jako letos.“

 


 

Kukátko do budoucnosti

V minulém čísle jsme si představili všechny novinky z celosvětově nejvýznamnějšího motoveletrhu EICMA. Jenže výrobci sem nepřivezli jen sériové motorky, které potkáme už příští rok na silnicích, ale také koncepty. Pojďte se s námi podívat, jak si jednotliví výrobci svoji a vlastně i naši budoucnost představují.

 


 

MH Test: Yamaha Tracer 900

Existují motorky, které se prodávají po kusech. A pak existují i takové, kterých se prodávají tisíce. Dnes o jízdě na stroji, který patří jednoznačně k té druhé, masově prodávané skupině. O čem to je: O stroji, který nemá vlastně konkurenci; O výrazném vylepšení; O tipu na nekonečné trajdání.

 


 

MH test: Ducati SCR1100 Special

Existuje taková škatulka, kterou jsme v motocyklových testech zvyklí vídat poměrně často a my autoři jsme si z ní udělali takovou obsahovoua zčásti i významovouberličku. Možná jste si někdyvšimli dosti nadužívaného rčení: „Určena pro nováčkynebo jezdce, kteří se po čase vrací k motorkám.“ Používáno většinou v souvislosti s tím, že daná testovaná motorka je taková ta hodná a počestná

 


 

MH TEST: Honda PCX125

První chvíle bývá vždycky nejprůkaznější. Sleduju Janu, jak na nové PCX objíždí naše redakční parkoviště, a při tom pohledu mi ve vteřině dochází, že tenhle test bude zkrátka „její“. Nechce jen tak okukovat malého skútra, chce se svézt. Bere klíčky, a jak je (v šatičkách), nasedá a tradáááá… Nejdřív jen tak po parkovišti, pak okolo firmy, během minuty nám ale mizí a je nad slunce jasný, že si holky padly do oka.

 


 

Historie MS Grand Prix

  1. díl 1981–1990

Seriál o historii nejkrásnějšího motocyklového sportu nás tentokráte provede dekádou, ve které jsme se učili vyslovovat řadu amerických jmen a poprvé jsme se podívali také na nový automotodrom v Brně! Našli jsme pro vás i autentické fotografie ze stavby autodromu, děkujeme za jejich poskytnutí vedení AMD.

 


 

13 ohlédnutí za sezonou 2018

Letošní sezona nebyla vůbec marná, i když dramatického finále v podobě boje o titul v posledních závodech MotoGP jsme se letos nedočkali. Přinášíme 13 pohledů na to, co bylo podle nás nejdůležitější, a startujeme tím těšení se na sezonu další. Osm měsíců uteklo jako voda a letošní sezona v MotoGP je minulostí.

 


 

ROZHOVOR: Jakub Kornfeil a Filip Salač

První společný rozhovor s kluky, kterým budeme příští rok držet palce ještě víc než kdy předtím. Dvě česká srdce, jedna garáž, jeden tým. Rider 1: Jakub Kornfeil (25 let), 10 let v GP (2× druhý v závodě, 2×třetí v závodě), v sezoně 2018 celkově 8. příčka, přidělené startovní číslo 84 – třída Moto3; Rider 2: Filip Salač (17 let), nováček seriálu GP, letos výsledná 4. příčka v Red Bull RookiesCupu, přidělené startovní číslo 12 – třída Moto3

 


 

Ondřej Klymčiw a jeho tým před Dakarem 2019

Motohouse, který držíte v rukou, tiskneme jen několik málo dní před započetím nejnáročnějšího závodu roku v podobě legendární dakarské rallye. Chtěli jsme, aby v něm byl tentokráte článek, který vám přiblíží veškeré to úsilí, přípravy a shon, který odjezdu na tento závod předchází. Dakar, to je v současný době zápřah na celý rok, a ty dva týdny v jihoamerických pouštích na začátku ledna jsou vlastně jen takovým dokončením všeho toho dlouhého běhu.

 


 

Marek Červený & Macau 2018

Letos se na městském okruhu v jihočínském Macau jel již 52. ročník legendárního závodu. Asfaltová silnice lemovaná pouze svodidly, nejednotný povrch, náročný členitý profil – zkrátka jedna z největších výzev, jakou motocyklový sport zná. O vítězství se poprala dvojice britských pilotů Peter Hickman a Michael Rutter (ano, to je ten, co dodává do MH testy z Anglie, str. 22!), skvělé bylo i čtvrté místo nám z Hořic důvěrně známého Dannyho Webba!

 


 

TLAPY: naše pneumatiky

Černá hmota nás drží na zemi, ať už jedeme na motorce, nebo po svých. Takže dvakrát adventure pro dlouhý podvozky, ale přesto dost jinak. Přezout na nový gumy, to je absolutní balzám na duši a posunutí zážitků za řídítky o úplně jiný level dál. Kačenka na nových pryžích krásně ožila.

 


 

Tohle je enduro v Motohouse podání…

Víte, jízda na motorce je hlavně o pocitech a zážitcích. Někdo má rád pocit svobody, jiný se dostává do extáze pokaždé, když se ručička otáčkoměru blíží rudému poli. To, co ale zažíváte na enduru, je oproti silnici zase jiná dimenze zábavy. Po špičkách hor za Gasem

 


 

Rozhovor: Libor Hubík, PSí Hubík

Tlačíme to dál. V MotoGP je airbag v kombinéze už několik let povinnost a tahle technologie se pomalu prokousává i do běžného motorkářského světa. Libor Hubík s firmy PSí je jedním z průkopníků, a tak jsme si s ním sedli, aby nám o airbagové kombinéze řekl víc.

 


Přestavba: RnoCyclesInked

Svět customů se většinou pohybuje ve dvou extrémech. Výstavní motorky bývají prvoplánovitě zajímavé, spousta neobvyklých technických řešení, až sochařské detaily, ale použitelnost mizivá. Na straně druhé jsou motorky postavené pro běžné používání, tam se nám ale to umění zase většinou dost vytrácí. Není to samozřejmě vůbec špatně, ať si to má každej, jak potřebuje, o tom žádná.

 


 

Na Bramboře kolem světa

Franta Nykl (29) a Kačka Kadlusová (28) jsou od pohledu úplně normální páreček, až by se chtělo říct, že nejsou ničím zas tak výjimeční. I když za velice krátkou chvíli během našeho setkání nabývám dojmu, že tihle dva se umí ze života radovat tak nějak víc, než je v našich končinách obvyklé. Aby taky ne – s tím, co mají za sebou.

 


 

MotohouseKy – Cvičák aneb cvičná plocha

Konečná zkouška se skládá z technické části a následně ze třech jízdních částí. Pomalá sekce, rychlá sekce a brzdy. Jednotlivé kroky si můžete celkem snadno dohledat a projít v novele vyhlášky 167/2002 Sb., která vešla v platnost v listopadu roku 2015. A protože to byl poměrně revoluční zásah, je k tomuto tématu napsáno už i mnoho materiálu

 


 

REDAKCE THE BEST OF 2018

To nejlepší…… a to, co bychom nejradši poslali do pekla! „No, třeba mě dostala Honda Monkey. Krystalicky čistá radost z něčeho tak jednoduchýho, že je to doopravdy okouzlující. Jakmile vidím její fotky, mám neodolatelnou touhu si ji nastěhovat do obýváku a jezdit s ní po zadním po chodbě.“ Vše co ví o uplynulém roce – Carlos, Somik, Karda, Jirka, Jana, Alice, Roman, Eva, Martin a Gas (tedy celá naše banda…)

 

Nový tištěný Motohouse 1-2/2019

V prodeji od pátku 21. prosince 2018
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

 

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motohouse&where=text

DIGIPORT: https://www.digiport.cz/hledani?q=motohouse

ALZAMEDIA:https://www.alza.cz/media/casopisy-o-motorkach/18855297.htm#f&cst=0&cud=0&pg=1&prod=11877

 

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno