V letošní sezoně jsme mohli na motocyklech Ducati vidět aerodynamická křidélka. Dle slov ředitele závodního oddělení se osvědčila a uvidíme je i v příští sezoně

V letošní sezoně královské kubatury MotoGP jsme mohli na továrních motocyklech Ducati velmi často zpozorovat různá křidélka, která měla dle vyjádření technického personálu týmu za cíl především zvýšit přítlak na přední kolo motocyklu a zamezit tak nadměrnému zvedání předního kola při akceleraci. Nyní o tomto technickém řešení hovořil samotný ředitel závodního oddělení italské továrny Ducati, pan Gigi Dall’Igna.

Dle jeho slov se rozhodně nejednalo pouze o planý pokus, ale s touto technickou vychytávkou počítá i na motocyklech pro rok 2016.

 

„S letošním technickým vývojem, který máme za sebou, jsem skutečně spokojený. Rozhodně mi nevadí, že jsme po dvou letech kvůli výsledkům ztratili výhody kategorie Open. Myslím si, že právě díky tomuto vývoji se nám podařilo dotáhnout na naše konkurenty. V příštím roce nás čeká jednotná elektronika a nové pneumatiky, což bude velká výzva. Při testech ve Valencii jsme získali teprve první poznatky, takže zatím nemohu nic hodnotit. Již nyní je jasné, že kvůli pneumatikám budeme muset zásadně měnit geometrii. I s našimi křidélky na kapotážích budeme pokračovat. Při letošním testování se nám osvědčily, protože nám pomáhají získat větší zátěž na přední kolo, čímž omezujeme ztrátové wheelie při tvrdé akceleraci,“ řekl Gigi Dall’Igna.


Foto: ducati.racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here