Pojali jsme toto číslo hodně netradičně, z velké části jako odpovědnu na vaše nejčastější dotazy. V jednu chvíli jsme si až sami dělali legraci, že to bude taková maxilistárna. Ale pak jsme si řekli, že je to tak v pořádku, časák a jeho čtenáři mají zůstat v kontaktu. Takže zajímá vás zda: Zvolit u endura spíš dvoutakt, nebo čtyřtakt? Dát holce do ruky spíš řaďák, nebo véčko? Vyměnit svůj starý cesťák, nebo ne? A kterého naháče vybrat, co je na nich jinak? Přečtěte si nejnovější Motohouse…



Představení – BMW R nineT

Dlouho se okolo novinky z Mnichova nevedla taková šuškanda. Už od loňského jara se manažeři modro-bílých tvářili tajemně a pomrkávali na sebe. V létě se pak objevil koncept R90S, který si BMW objednalo u americké hvězdy customu Rolanda Sandse, a bylo jasné, že tady se chystá nějaký retrobike.

Motohouse 3/2014

 


Představení – Yamaha MT-07/ABS

Na podzim 2013 byla světu představena tříválcová dračice MT-09 a my měli to štěstí, že jsme ji ještě před příchodem mrazů dokázali podrobit patřičnému testu (MH 11/2013). Byli jsme koncepcí lehkých a neuvěřitelně snadno ovladatelných nových motorek s označením MT doslova nadšení. Yamaha měla skvělý nápad

 Motohouse 3/2014



Představení – 2014 Honda NC750X

Oblíbená sedmikila NC dostala větší objem, takže z nich jsou letos sedmpade, což přineslo větší výkon a zlepšení točivého momentu. Výsledkem je zlepšení na 55 koní, ale mnohem důležitější je údaj u točivého momentu – celých 68 Nm je k dispozici už v necelých 5000 otáčkách. Je tak jasné, že NC bude i přes skromný výkon pěkně tahat za ruce. Myslíme si, že u takové motorky ani není víc zapotřebí.

 Motohouse 3/2014



ANGLIE – BMW S 1000 R

Silnice se zakroutí a S 1000 R okamžitě vyletí z vlásenky díky svému masivnímu točáku ve středních otáčkách. BMW a její nový naháč maže dopředu silou, která se zdá nevysvětlitelná pro krátkozdvihový motor, který byl navržen tak, aby vyhrával závody Superbiků. Už od 4000 otáček přináší naprosto zdrcující výkon, který jednoduše bere dech. Řídítka jsou najednou lehčí a předek na dvojku prudce stoupá nahoru. A potom se stane to samé na trojku a čtyřku.

 Motohouse 3/2014



Srovnávací test – Ducati Monster 796 vs. Ducati Streetfighter 848

Rok 2014 bude rokem naháčů, o tom jste se ostatně hodně dozvěděli v předchozím testu. Tedy hlavně těch s přídomkem „super“. Většinu novinových titulků pro sebe ukradly stroje, které mají minimálně 150 koní a elektronickou výbavu, o kterých jsme si nedovolili před pár lety ani snít. Jenže ne každý potřebuje ke svému štěstí mít vyrvaný ruce z těla pokaždé, kdy se vší opatrností si dovolí přiblížit se k plynové rukojeti.

 Motohouse 3/2014



Jízdní test: H-D Street Bob

Svět čoprů a cruiserů prošel za těch pár desetiletí mnoha změnami a módními vlnami, stejně jako jakékoliv jiné motorky. Nabral na rozmanitosti a dnes se pomalu od nachromovaných přeplácaných obrů začíná vracet zpátky k jednoduchosti a designové čistotě. Street Bob má jednu velkou výhodu, je přesně takový už od počátku svojí existence, tedy od roku 2006. Pár detailů se sice změnilo, ale základ je stále jen to nejnutnější – velký véčkový dvouválec, jednoduchý kolébkový rám s dvojicí postranních tlumičů na bocích, úzká dlouhá vidle vedoucí 19palcové kolo a vysoká řídítka…

 Motohouse 3/2014



Srovnávací test: Honda Varadero vs. Honda Crosstourer DCT

Držím v ruce katalog motorek z roku 1999 a XL 1000V Varedero je zde představeno jako čerstvá novinka v produkci značky Honda. Je bachratá, má papírově 95 koní, nějakých 239 kilogramů živé váhy a možná v tu chvíli sama ještě ani netuší, jak velkou revoluci rozpoutá.

Od téhle chvíle totiž už nikdy nebudou velká cestovní endura vnímána tak jako doposud. Dříve se přeci jen bazírovalo na tom, aby motorka podobného střihu měla víc podstaty a talentu do endura.

 Motohouse 3/2014



MOTOHOUSE: The best of 2013

Některé motorky chytnou za srdce víc, jiné se jen tiše vkradou do podvědomí. Náš každoroční The best of rozebereme tentokrát tak trochu na kousky… Každý rok připravujeme na konci sezony článek s názvem The best of. Jak název napovídá, mělo by se jednat o zhodnocení sezony a vyzdvihnutí těch nej motorek, které jsme v daném roce zkusili a otestovali. Takový náš „tip“.

 Motohouse 3/2014Motohouse 3/2014



Fascinace: Brough Superior se vrací

Pojďte s námi zahýbat ručičkami časostroje a podívat se do historie a vlastně i budoucnosti značky, která dokázala v první polovině dvacátého století řádně zahýbat motocyklovým trhem a dodnes patří mezi nejuznávanější a nejdražší veterány.

 Motohouse 3/2014



Brough Superior SS100

Jen málo devadesát let starých motocyklů dokáže zaujmout tolik jako britský Brough Superior SS100. Stroj je označován za historicky první superbike a dodnes je schopen sbírat rychlostní rekordy. Vzhledem k tomu, že v letech 1924 až 1940 bylo vyrobeno pouhých 383 kusů, navíc v různých specifikacích, jedná se dnes o jedny z nejcennějších veteránů, v několika žebříčcích je dokonce BS označován jako nejdražší vydražená motorka světa. A není divu, George Brough tehdy předběhl veškerou konkurenci o mnoho let, a to nejen použitou technikou, ale také kvalitou zpracování, použitými materiály a designem.

 Motohouse 3/2014Motohouse 3/2014



GIRL TEST: Suzuki SFV650 a Suzuki GSR750

Zrovna nedávno jsem potkala kamaráda, dokulil si to k nám do firmy na starém SVéčku šestpade, podřené plasty, buclatý kukuč a spokojený řidič. Vychvaloval si ten stroj až za zatáčku, ta spokojenost z něj jenom prýštila. Vyprávěl mi, kde všude mu spadla ze stojánku, jak má tenhle motor skvělou charakteristiku, povídal o laborování s různými oleji v předních vidlicích, kde byli na dovolené a co mu cestou upadlo. Bavila jsem se u toho povídání a jsem ráda, že můžu dnes motorku s takhle úžasným základem taky sama otestovat.

 Motohouse 3/2014



Téma: Enduráci 4T nebo 2T?

V následujících několika řádcích se vám pokusíme přiblížit základní výhody i nevýhody obou variant a z nich pramenící úskalí, rozdílné požadavky na údržbu i odlišnost specifických jízdních projevů. A nebude to zdaleka jen bezpředmětné plácání redaktora teoretika. Právě teď totiž sám tento problém aktuálně řeším, takže mě samotného to téma tlačí jak o číslo menší bota…

 Motohouse 3/2014



První skútr Kawasaki!

Pro továrnu Kawasaki je tohle ohromně důležitý krok. Evropané prahnou po nenáročném způsobu dopravy a mít schopného zástupce ve třídě skútrů střední váhy je už skoro povinností. Prodeje skútrů v Evropě rostou, a kdo se na téhle vlně nesveze, ten na ní nevydělá. Tohle si asi uvědomili i v Kawasaki a představují nám svoji prvotinu na poli skútrů. Populární značka tak zaplňuje mezeru ve výrobním programu, kterou jí zákazníci vyčítali.

 Motohouse 3/2014



Rally Dakar 2014

Začátek roku je již několik desítek let spojován s obávaným dálkovým závodem Rally Dakar. Zcela nových rozměrů nabyla tato nejtěžší soutěž světa poté, co se z Afriky přesunula na jihoamerický kontinent, kde se letos jel v pořadí již šestý ročník. Pořadatelé připravili 6000 kilometrů dlouhou trasu, která vedla z Argentiny do Bolívie a poté do Chile. Během těchto šesti tisícovek kilometrů v prachu a písku, za obrovského vedra v pouštních dunách, ale i chladu vysokohorských průsmyků jihoamerických And.

 Motohouse 3/2014



Analýza: MotoGP 2014

Dva roky měl za sebou v královské třídě projekt CRT – a končí. Na jeho místo nastupuje kategorie OPEN (specifikaci najdete u popisu Abajovy motorky), která bude mít za úkol závodění v nejelitnější třídě nejen zlevnit, ale paradoxně též navrátit zpět na platformu speciálních prototypů motorek MotoGP. Řekli byste zmatek? Kdepak, je za tím jen a jen tvrdá politika…

 Motohouse 3/2014



Motohouse CUP 2014
Zimní příprava a jak na ni

Ještě než začnete, je potřeba si uvědomit a ujasnit pár důležitých věcí: 1) Jaké pohybové schopnosti chcete rozvíjet? 2) Na jaké partie se zaměřit? 3) Jaký by měl být výsledek? To poslední, co totiž na motorce potřebujete, je hora svalů, hlava rostoucí z ramen a mamutí síla na pár pokusů. Abyste byli perfektně fyzicky připraveni na motocyklový sport, je potřeba namíchat poměrně složitý koktejl schopností a dovedností.

 Motohouse 3/2014



Adventura: Na sever a zpět 1/2

Že jsou vám tvář té drobounké holčiny a její motorka nějak povědomé? Neváhejte. Dominika se už na stránkách Motohouse několikrát objevila, nejen jako specialista na techniku motorek, ale hlavně s cestopisem ze své předloňské cesty vedoucí napříč celou západní Evropou až za portugalské hranice. Na stopětadvacítce Rieju a naprosto sama se vydala na cestu, která je pro mnohé neuvěřitelná. Rozhodně ale nebyla poslední: „Když jsem se vrátila ze Španělska, všichni říkali, že si stejně pořídím silnější motorku, že takhle se prostě cestovat nedá. Měli pravdu. Pořídila jsem si skutečného trhače asfaltu s neuvěřitelným výkonem 19 koní! Dokonce teď jezdím po rovině konstantně osmdesátkou. Jinak je Yamaha Tricker 250 hodně podobná předchozímu Tangu 125“.

Motohouse 3/2014 



Real World – RETRO

Příhody a historky. Pro někoho nedávné, pro jiné dnes možná trochu neuvěřitelné. V polovině devadesátých let se širší motocyklová komunita v Česku teprve rodila a mnohé bylo zkrátka jinak. Učili jsme se to za pochodu. Na co jsme si museli pracně přicházet, nám už dnes připadá spíš úsměvné, své tehdejší chyby dnes přecházíme jen shovívavým úsměvem. Při vánočním úklidu se mi vybavily vzpomínky na dobu, kdy jsme si mohli poprvé přičuchnout k omamné vůni japonských, amerických a italských motorek – na první kilometry, kdy jsme se začali jezdit doopravdy rychle…

Motohouse 3/2014 



BESIP: Co vás může potkat na vyjížďce

Na českých silnicích byl v minulém roce usmrcen nejnižší počet řidičů motorek za poslední roky. Příznivá bilance, počet se snížil víc než o čtvrtinu. Doufáme, že jsme našimi radami taky trochu pomohli i my. I kdyby to bylo o jednom zachráněném životě, stálo by to za to…

Motohouse 3/2014 



Přestavba – Cafe Racer Dreams #14

Přiznám se na rovinu, totálně mě to pohltilo. Za posledních pár let se pro mě scrambler stal něčím víc než okrajovým zájmem o pár neobvyklých motorek. Zamiloval jsem se do toho mixu klasických tvarů s univerzální použitelností. Dospělo to dokonce tak daleko, že jsem se před koncem roku rozhodl si udělat domů na stěnu vlastní kalendář poskládaný právě jen z motorek typu scrambler, flat track, street tracker a podobných

 

 Motohouse 3/2014

 

 

 

Motohouse (CZ i SK) 3/2014 v prodeji od pondělí 3. února 2013
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
• digitální podoba časopisu již teď na:

https://cs.publero.com/title/motohouse/3-2014

http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-3-2014

 Motohouse 3/2014

Foto: astron.studio

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno