Na světě je jen málo motocyklových značek, které by za sebou měly tak silnou legendu, protknutou silným příběhem, sportovními triumfy a pohnutou historií. Svezli jsme se na nejdostupnější z nich

Už po pár kilometrech, na cestě z Děčína do Liberce, se nemůžu ubránit úsměvu, který mi tahle motorka vykouzlila na rtech. Nebojím se ji nazvat překvapením sezóny. Čekal jsem natvrdlou, tuhou italskou motorku s uvřískaným motorem a náročným ovládáním, a místo toho jedu na pohodlném streetu s plyšovým podvozkem, hravým řízením a motorem, který se chová spíš jako tříválec od Triumphu než jako klasický čtyřhrnek.

Posez je prostorný, s dostatečnou možností pohybu i pro moji trochu vyšší figuru. Jediné, čeho si hned všímám, je kluzké sedlo a stupačky s kulatým zakončením, kvůli tomu se člověk na motorce necítí tak pevně. Sedíte hodně na motorce, takže ovládání je intuitivní a každá změna směru probíhá poměrně rychle.

 

MV AGUSTA BRUTALE 920

Síla a vzrušení

Motor na první poslech vrčí dost jinak než všechny čtyřválce, které jsem pod sebou kdy měl. Po hlasitém řachnutí jedničky a puštění spojky se taky i hodně jinak rozhýbe. Zátah je už od volnoběhu hutný, ve čtyřech tisících si ještě trochu přidechne a pak už se plynule šplhá až k omezovači, ale bez nějak moc výrazné špičky.

Karas sice tvrdí, že mu dole ždibec chybí, ale s tím nesouhlasím. Podle mě má ještě o fous větší páru než Honda CB1000R. Převodovka je svým charakterem dost podobná převodovkám od Ducati. Má trochu delší chod a je poměrně tvrdá, ale když se k ní odpovídajícím způsobem chováte, funguje dobře. Kvalty jsou krátce odstupňované a na jedničku jede Brutale při každém neopatrném přidání plynu po zadním.

MV AGUSTA BRUTALE 920

Nejvíc mě dostalo celkové nastavení a vlastnosti podvozku. Přední vidlice i zadní centrál jsou vyloženě silničního zaměření, jemně žehlí nerovnosti a ani fakt rozbitá silnice motorku nevyvede z míry. Zadní tlumič Sachs má takový rozsah, že se vám ostrá jízda zdá až trochu houpavá, ale není to tak, že by vám připadalo, že je motorka na limitu. I v tomhle jsem našel trochu podobnosti s Hondou CB 1000 R.

 

Chtěl bych ji? Rozhodně ano…

Když tak shrnu první dojmy, musím říct, že hned napoprvé se tahle Agusta může hrdě postavit po bok tak skvělých sportovních naháčů, jako je Superduke, Speed Triple, CB 1000 R nebo Ducati Monster, a rozhodně tady není jen do počtu, v lecčems je i lepší. Krom toho se pyšní exkluzivní značkou, neokoukaným vzezřením a věcí, které spousta z nás říká duše. Pořád je to ale ital, takže ani já jsem se nevyhnul po jedné zmoklé noci fénování celé elektroinstalace. Těšte se na srovnávací test s dalšími třemi naháči.

MV AGUSTA BRUTALE 920

MV AGUSTA BRUTALE 920MV AGUSTA BRUTALE 920

 

A co potěší ještě víc, to je samotná cena. Devětsetdvacítku můžete mít za 289 tisíc, stačí se kouknout na oficiální stránku dovozce. A když se nad tím doopravdy zamyslím, je to snad ta nejexkluzivnější motorka za tak solidní peníz. A to už stojí za zamyšlení!


Pohled druhého jezdce

Já jel na MV Agustě poprvé v životě. Dodneška jsem ji znal jenom z vyprávění Pepka Sršně, ale to je takovej pohádkář, že ty jeho chvalozpěvy je třeba brát tak trochu s nadhledem :-). No, a možná i proto je nyní tohle první svezení i pro mě takovým překvapením!

Jak polykám první kilometry, chechtám se totiž do přilby úplně stejně, jak to už popisoval Víťa. Ta motorka to evokuje, smát se a bavit se. Je to ta nejlegálnější droga! Sedím maličko výš (825mm výška sedla), ale v tomto případě to není vůbec špatně. Není to sportovní posez, netlačí vás to brutálně na řídítka. Je to tak akorát. Možná první malá připomínka – při nájezdu do prvních zatáček musíte trochu překonat neznámý pocit z toho, že nakláníte z větší výšky – ale to jde jen o zvyk. A když chytnete onen správný grif a la „MV Agusta“, budete si ve všech obloucích neuvěřitelně libovat.

 

MV AGUSTA BRUTALE 920

Rozhodně mě na silnici fascinovalo i to, že ta motorka není proti předpokladům vůbec tvrdá a nepoddajná. Boří všechno, co jsem si o značce MV Agusta myslel. Při zachování perfektní odezvy dokáže být i měkká a v případě nutnosti zapérovat. Tedy překvapení číslo dva!

A dál? Motor je silnej, má chraplák a jde z něj taková ta neurvalost, což mě taky chytlo u srdíčka. Do celé té legrace mi velice dobře zapadají i maličko vibrující řídítka, naopak nad čím bych se možná trošku pozastavil, to je ergonomie stupaček, protože mi dvakrát (alespoň z té pravé) spadla za jízdy v nestřežené chvíli noha.

 

MV AGUSTA BRUTALE 920

Zastavujeme a já se dál nepřestávám šklebit a uculovat. Baví mě i to, jak je postavená na stojánku, líbí se mi všechny její tvary i ta svatozář. Jo, tohle je motorka, kterou bych doporučil – a to i ve chvíli, kdy si to večer, pěkně v klidu, porovnávám s ostatníma.
Somik

 

1 komentář

  1. No popravdě si majitelé stěžujou na nepohodlí oproti právě zmiňovaným naháčům. Motor dole cuká a pak to jede zas až moc ostře na ty naše malý děravý silničky. A to se ještě nebavíme o dostupnosti a ceně náhradních dílů. Proto ty ojetiny jsou na netu pod cenou aby to každej prodal.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here