Karel Abraham v holandském Assenu bojoval především s elektronikou jeho motocyklu BMW, ale podařilo se mu získat další dva světové body.

Dalším závodem nováčka superbikového šampionátu Karla Abrahama bylo holandské kolo WorldSBK v Assenu. Brněnský jezdec se při něm bohužel trápil s elektronikou motocyklu BMW a jejím nastavení. Motocykl svévolně přecházel do nouzového režimu a ani technici od BMW si nevěděli rady, což se projevilo nejen v trénincích, ale i prvním sobotním závodě.
 
„Superpole nebylo pro nás dobré. Trať vyschla, takže kluci museli pracovat opravdu tvrdě, aby motorku nastavili pro dané podmínky, ale tyto změny nás stály několik minut. Vyjel jsem z boxu, ale motorka se zastavila na boxové uličce. Tým závadu opravil a já vyjel na posledních dvacet sekund, ale nebyl jsem schopen zajet čas,“ vzpomíná Karel Abraham na sobotní superpole v Assenu. „Bylo pro nás těžké startovat do závodu s tak málo informacemi ze suché dráhy a použitého nastavení. Na startu se mi proklouzla spojka, ale prvních pár kol jsem se cítil docela dobře. Po několika kolech jsem se snažil získat kontrolu nad motocyklem při akceleraci a brzdění. Později mi začala prokluzovat spojka a já nemohl na rovinkách pořádně přidávat. Chtěl jsem dokončit závod, protože jsem cítil, že bych mohl s jistotou získat nějaké body, ale řada okolností se stalo dohromady a já chtěl pošetřit motocykl, takže jsem musel zastavit.“
 
Před druhým závodem tým vyměnil kompletní elektroniku BMW. Karel se vrátil z ranního zahřívacího tréninku a na otázku svého mechanika Martina Havlíčka, zda je to dobré, odpověděl, že ano. Před nedělním závodem zapršelo, a protože trať v Assenu rychle osychá, bylo dopředu jasné, že se budou měnit kola.
 
„Druhý závod byl oproti včerejšímu závodu velkým zlepšením, a bylo skvělé získat dva body po opravdu obtížném víkendu,“ říkal Karel Abraham po čtrnáctém místě v cíli. „Od pátečních tréninků jsme měli spoustu technických problémů a neměli kvůli tomu správně nastaven motocykl na podmínky tohoto víkendu. Když začalo před 2. závodem pršet, tak jsem věděl, že dosáhnout pokroku by mohlo být pro nás obtížné. Bylo to poprvé, co jsme letos závodili za těchto proměnlivých podmínek, ale udělali jsme opravdu rychlou zastávku v boxech a kde kluci odvedli skvělou práci. Poté jsem byl schopen jezdit konzistentní kola a podařilo se mi získat další body.“
 
Příští závod bude na přetěžkém okruhu Enza a Dina Ferrari v Imole. Tato kultovní dráha již v minulosti hostila závody Grand Prix, nicméně Karel Abraham zde ještě nikdy nestartoval. „Kája nemá problém adaptovat se na nové okruhy,“ říká Martin Havlíček, který Abajovi dělá mechanika celou jeho kariéru. A co na dráhu, na které se již trápilo mnoho českých jezdců, říká samotný jezdec? „Nikdy jsem ještě nezávodil v Imole, ale doufejme, že budeme mít spoustu času na dráze a můžeme využít pokroku, který jsme udělali v dnešním závodě,“ komentoval Karel Abraham italskou dráhu.

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno