Závod Mistrovství světa Supersportů v Imole byl stejně jako před čtrnácti dny v holandském Assenu zastavený červenou vlajkou a pro restart pak opět zkrácen. Motocyklový závodník Ondřej Ježek však opět skvěle zafinišoval a jeho 7. místo je nejlepším výsledkem českého jezdce v historii této kubatury vůbec

Víkendové hodnocení bychom mohli klidně začít tím, že český jezdec startoval do závodu z 10. místa, které si vyjel v sobotním Superpole, a i přes jeho drobnou nespokojenost však lze toto označit za základní stavební kámen jeho dnešního úspěchu. Po prvním kole byla zeleně černo stříbrná Kawasaki zapojená do dlouhého vláčku jezdců, kteří se hnali lesnatým parkem, na deváté pozici. Poté však přišel drobný výsledkový pokles až na místo jedenácté. Ondřej Ježek si přál a těšil se na závod o regulérní délce, který by mu vyhovoval mnohem více, okolnosti však byly proti. Povolený šroub na víku motoru lídra šampionátu Švýcara Krummnenachara zapříčinil zaolejování po celé délce trati a tak direktoriát závodu vyvěsil červenou vlajku.
 
 
Po restartu se jezdec týmu Go Eleven držel opět na deváté příčce a dlouhý čas se snažil po drobné chybě dohnat Ayrtona, ne však ducha před 22-lety v Imole tragicky zahynuvšího Ayrtona Senny, nýbrž Itala Badoviniho jedoucího na Hondě před ním. Poslední čtyři kola však byly ukázkovým spurtem a Ondřej nepředjel jenom jeho, ale k údivu a radosti celého týmu i dalšího Itala Caricasula těsně před nájezdem do poslední šikany. Šťastná sedmička z místa, které má Ondra Ježek rád, znamenala i posun v celkové klasifikaci do elitní desítky. A snad mu bude přát i v následujícím závodě, který se koná v malajském Sepangu.
 
„Nezbývá říct, než: další skvělý den v Imole S dnešním závodem jsem nadmíru spokojen. Škoda, že byl závod znovu “rozpůlen” červenou vlajkou, když se jede déle, víc mi to sedí. V první části závodu jsme zvolili tvrdší směs SC1 na zadní pneumatice. Chvíli mi trvalo, než jsem se dostal s touto gumou do optimálního tempa, ale jakmile jsem předjel Kyla Smithe, začal jsem stíhat hlavní skupinu bojující o 4. místo. Poté se zakouřilo z motorky Krummenachera a závod byl zastaven. Do druhé části závodu jsme zvolili měkčí SC0. Byl to trochu risk, protože se jelo na 11 kol a odhadovaná životnost pneu byla maximálně 10. Byla to ale dobrá volba, druhá část závodu byla mnohem rychlejší a s tvrdší gumou by bylo těžké se držet první skupiny. Po chybě ve Variante Alta mi skupina poodjela a poté jsem se jen těžce přibližoval. Podařilo se mi ale dojet a předjet Badoviniho. V posledním kole jsem definitivně dotáhl soupeře přede mnou a v posledních pasážích závodu předjel Caricasula, který měl lehké problémy s elektronikou. Sedmé místo v závodě, posun na 9. místo v celkovém pořadí, skvělá práce týmu po celý víkend. Hodnotím to pozitivně a těším se do Sepangu.“
 
1 – SOFUOGLU Kenan – Kawasaki ZX-6R
2 – CLUZEL Jules – MV Agusta F3 675 – +1.429
3 – JACOBSEN Patrick – Honda CBR600RR  – +3.013
4 – BALDOLINI Alex – MV Agusta F3 675  – +7.179
5 – ZACCONE Alessandro – Kawasaki ZX-6R  – +8.144
…7 – JEŽEK Ondřej – Kawasaki ZX-6R – +9.419
 
1 – SOFUOGLU Kenan 86
2 – KRUMMENACHER Randy 71
3 – CLUZEL Jules 58
4 – SMITH Kyle 46
5 – BALDOLINI Alex 44
…9 – JEŽEK Ondřej 32

Foto: team Go Eleven

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno