Vzali jsme typické představitele kategorie střední třídy naháčů, kteří které jsou každý za sebe přesným příkladem sice trochu rozpočtové, ale zábavné motorky pro každý den. Pečlivě jsme je očuchali, prozkoumali a porovnali

Srovnávací test : Honda CB600F Hornet vs. Suzuki GSF650 Bandit vs. Triumph Street Triple

Každý ten koktejl je rozdílného složení, množství i výsledné chuti. Každý zprostředkuje vašemu tělu jiný prožitek a vaši mysl hodí do jiného rozpoložení. A přitom jsou si docela podobné, však posoudíte sami – náš test má tři pokračování a budou na sebe postupně vzájemně navazovat…

 

Suzuki GSF650 Bandit ABS r.2010

Říkat o Banditu, že to je bestseller, je sice všeobecně známé klišé, ale taky nevyvratitelná pravda. Na trhu je už bezmála 16 let a za tu dobu si našel ohromný počet zákazníků.

Když se většiny motorkářů zeptáte, jak si představují nenáročného naháče střední třídy, většině z nich vytane na mysl právě malý Bandit. Recept byl z jedné strany poměrně jednoduchý. Kolébkový rám, vzduchem a olejem chlazený čtyřválcový řaďák a svalnatý vzhled, hlavně nic složitýho.

To prostě funguje. Kromě toho byla vždycky velkou devízou Bandita i hodně příznivá cena. Za svoji existenci sice prošel několika upgrady, ale nikdy se nejednalo o nic radikálního. Nejradikálnější byla ta poslední. Bandit se zbavil vzduchem a olejem chlazeného motoru s jemným žebrováním a v jeho útrobách se uhnízdil modernější, kapalinou chlazený motor s objemem zvýšeným na 656 cm³.

Dříve jsme byli taky zvyklí na kulaté světlo a dvojici klasických budíků, ale tahle doba je už „asi“ nenávratně pryč. Ale co, život jde dál…

 

Červená je pěkná

Předloňský Bandit byla jedna z posledních motorek v testovacím kalendáři, se kterou jsem najezdil větší počet kilometrů. A řeknu vám, oproti Hornetu a Street Triplu je to pořád fakt kus motorky. Je dlouhej a širokej. Motor se na první pohled vůbec netváří jako šestistovka. Část, kde je spojka, je stejně veliká jako u dospělejší dvanáctistovky.

Celá motorka je i dost dlouhá. Naproti tomu sedlo je níž, než mají obě rivalky. To se hodí, protože Bandit rozhodně není lehká motorka, takže pro začátečníky a menší jezdce je příjemný, že dosáhnou pohodlně na zem. Kromě toho má dvě polohy (770/790 mm).

Posez je hodně uvolněný s velkým prostorem pro nohy a sedlo je příjemně polstrované. Jediné, co mi vadilo, byla řidítka, která trpí stejným neduhem jako Hornet, a to malou šířkou a divným tvarem. V tomto ohledu je na tom nejlépe Street Triple. Ale Bandit je zase krásně červenej.

 

Zlehka, zlehoučka

Zvuk po nastartování není rozhodně něco, co byste si zapamatovali jako první pusu od spolužačky. Výfuk je nejen fakt obludnej, dokáže to, že se ještě chvíli přesvědčujete, jestli motor opravdu běží. Ale zase tu je jemná spojka, příjemně jdoucí převodovka a díky nízkému těžišti i dobrá ovladatelnost v nízkých rychlostech.

Projev motoru je jemnost sama, dá se říct, že je ještě jemnější než u Horneta. Otáčky si bere nenásilně a bez nějakého výrazného humbuku se dere otáčkovým polem až k nejvyšším metám. Nečekejte žádnej rock´n´roll, ale příjemnou a hodně klidnou jízdu, což je projev, který není ve městě úplně na škodu.

 

Všeobecně musím říct, že se mi po městě s Banditem jezdilo moc fajn. Nízký těžiště pomáhá, máte o všem super přehled a cítíte se bezpečně. Podobné to je i na okreskách. Na nějaké prohánění Horneta s Triplem to sice není, ale i tak se dá jet poměrně svižně.

Podvozek je naladěn hodně komfortně, takže spoustu nerovností bere jakoby nic. Jasně, když to budete hrotit, narazíte na jeho limity, ale Bandit má takovou povahu, že vás k tomu vybízet nebude, takže je lehčí držet se na uzdě. Jinak na zakroucených okreskách zatáčí přirozeně, nenásilně a bez jakýchkoliv emocí. Jak říká Carlos: „Jo, jede to, zatáčí to, ale…“

 

VERDIKT

Bandit je bezesporu praktická motorka. Je prostorná, nenáročná na řízení a úsporná. Ale otázkou zůstává, jestli nechcete od takové motorky ještě něco navíc…

texty a fotografie z archivu časopisu Motohouse

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here