Supersportovní motorky jsou pro nás naprostou modlou. Fantastické výkony skryté pod ostře řezanými kapotami – to nás fakticky hodně bere. Tady máte těch pět nejlepších, na které se z jara doopravdy těšíme.

Aprilia RSV4 APRC SE

RSV4 se letos stala královnou superbiků a Max splnil sen všech italských fanoušků – Ital na italské motorce… Nejen díky jeho úspěchu pro nás, smrtelníky, nachystala Aprilia luxusní model APRC SE. Co se ale pod touhle zkratkou skrývá? Aprilia Performance Ride Control – ještě blíže to znamená, že za své peníze dostanete kontrolu trakce s osmi stupni nastavení, kontrolu wheelie, launch control (při startu vás hlídá, abyste nehodili záda a odstartovali co nejrychleji) a rychlořazení.

Pokud se podíváme na podvozek, tak tam hightech šílenství pokračuje – možnost nastavení geometrie rámu, polohy motoru a s tím ruku v ruce kráčí plně nastavitelný podvozek Ohlins a prvotřídní brzdy od Bremba. V reálu to znamená, že před námi stojí ideální sportovní nářadí pro třídu Superstock 1000, příští rok bude tahle motorka nejspíš diktovat tempo v národních šampionátech. Jízdní vlastnosti budou excelentní, co byste ostatně chtěli od superbikového motoru v rámu závodní dvěstěpadesátky.

Ducati 848 EVO

Na téhle motorce Ducati ukázala, že i když něco vypadá, že líp už to nejde, tak cesta se vždycky najde. Když vezmete „obyčejnou“ 848, která je už sama o sobě výbornou motorkou, a dáte jí nově přepracovaný motor Testastretta, systém sběru dat DDA (Ducati Data Analyzer) s USB rozhraním, monobloková radiální Bremba, 320mm kotouče a pár dalších vychytávek, vznikne vám Ducati 848 EVO, podle nás jedna z nejhezčích motorek pro sezonu 2011.

Ještě k tomu motoru – nový motor je lehčí, má jinak načasované vačky a jeho kliková skříň je první výrobek Ducati, který byl vyroben novou technologií vakuového lití Vacural, která zaručuje právě snížení hmotnosti a větší kvalitu odlitku. Kromě motoru byla další kila ušetřena na předním pomocném rámu (drží kapoty a budíky), který je nyní vyroben z hořčíku.

Plně nastavitelný podvozek dodala Showa a extrémně lehká kola jsou značky Enkei. Tak co, už jste si šli zjistit stav vašeho bankovního konta? Objednejte si bílou, spolu s červeným rámem a červenými koly je neuvěřitelná…

Kawasaki ZX-10R Ninja

S novou „Desítkou“ Kawasaki jako jediná přijala výzvu BMW S1000RR a představila nový litrový supersport. A jak to dopadlo? Je nám slíben výkon těsně nad hranicí 200 koní, větší krouťák posazený do vyšších otáček, možnost volby modelu s novým brzdovým systémem KIBS (Kawasaki Intelligent Antiblock System), přepínání palivových map a nový Race-modus.

Pro horké závodní hlavy je nachystaná nová kontrola trakce S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control). Stejně jako její menší sestra i velká Ninja používá vidlici Showa BPF a navíc je zadní kolo odpruženo novým systémem s centrální jednotkou posunutou nad podélnou osu kyvky. Nový rám by měl být tužší, lehčí (stejně jako celá motorka) a měl by zajišťovat větší odezvu řízení.

Jak to tak vypadá, vyrostl u Kawasaki nový velký konkurent pro litrové BMW… A my už se moc těšíme, až to budeme moci vyzkoušet na vlastní kůži.

MV AGUSTA F3

Už před výstavou v Miláně vypustila MV pár informací, že hodlá vstupovat na trh i se šestistovkovým supersportem… A na výstavě tahle bomba vybuchla v plné síle. Nová F3 má motor o objemu 675 cm3 a jak jinak než tříválcový. MV Agusta se tím hlásí k dávné tradici, kdy s jejími tříválci deptal své soupeře velký Giacomo Agostini.

Co se týče motoru, má to být ten nejmenší a nejsilnější supersportový motor, jaký kdy vyjel v sériové motorce – mluvíme tady o výkonu cca 140 koní! Další chuťovkou je elektronika, najdete tu ovládání Ride-By-Wire, volitelné palivové mapy a kontrolu trakce. Samotná motorka po designové stránce vychází ze svojí větší a starší sestřičky F4, rám je kombinací odlitků a trubek a o odpružení se stará přední vidlice Marzocchi a centrální jednotka Sachs.

O zpomalení se zaslouží radiální pumpa Nissin a radiální brzdové třmeny Brembo. A to bude velká paráda… Už se moc těšíme na první testování…

Suzuki GSX-R600

Po čtyřech letech, kdy se měnily pouze barvy, je tu Suzuki se svojí novou šestistovkou. Ač se to navenek nezdá, je nová GSX-R 600 kompletně přepracovaná – je opět lehčí, menší a silnější. Kompletní revizí a odlehčením prošel hlavní rám i zadní kyvná vidlice, rozvor byl zkrácen o 15 milimetrů, už lehce zastaralé přední třmeny byly vyměněny za luxusně vypadající (a ještě líp fungující) Bremba.

A aby nebylo ořezávání hmotnosti dost, z výfuku se vypařilo rovných 1,7 kila. Co je ale daleko větší bomba, je motor. Tady se Suzuki naplno hlásí k tomu, že tahle motorka jako první Suzuki využívá technologii MotoGP. Zkušenosti z mistrovství světa se podepsaly hlavně na geometrii vačkových hřídelí a tvaru samotných vaček.

Také převodovka je nově poskládaná s dlouhou jedničkou a „kratšími“ ostatními rychlostmi. A co to všechno znamená pro vás? Na okruhu budete určitě rychlejší a za nás vám můžeme slíbit, že vám novou GSX-R 600 budeme upřímně závidět…

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here