Koncem letošního roku by se měli v rukou některých šťastných majitelů objevit první kousky znovuzrozené značky Horex
Tahle na první pohled nenápadná motorka, designem připomínající zaniklý Voxan nebo Moto Guzzi Brevu, v sobě skrývá zajímavou koncepci motoru. S podobným agregátem se u nás proháněli Passati a Corrada s označením VR6 na víku zadního kufru.
A protože Horex je značka německá, přiložili kluci z VW ruku k dílu. Vzniknul tak šestiválcový motor široký pouze 429 mm, což je srovnatelné s řadovým 4-válcem. Povedlo se to díky umístění válců do hrozně málo otevřeného V (15°).
Při pohledu z boku těžko poznáte rozdíl od klasiky. Navrch je použito přeplňování kompresorem a nenápadný Horex se rázem stává kandidátem na dragster přestavbu, páč ze sebe vymačká 200 koní při 8500/min. Na naháče v lehkém retro stylu, docela nářez.
Na pravé straně za trojicí výfukových koncovek se schovává krásné letmo uložené kolo poháněné ozubeným řemenem. Pořádné radiální brzdy a velké okousané kotouče zase schovávají stejně pěkný přední ráfek, ale to stádo koní se občas musí krotit :). Nechybí ABS a kontrola trakce.
Protože to pravděpodobně bude sběratelská záležitost, dali si konstruktéři hodně záležet i na dílenském zpracování. Pro víc info koukněte na www.horex.com
Foto: Horex