Tento týden se překvapivě ukázal jako týden novinek. Ta druhá přichází z opačné strany, konkrétně z Británie. V sousedství okruhu Domington Park budou z továrny legendární značky Norton vyjíždět už nejen café racery Commando a Dominator a superbiky V4, nově se do produkce přidají scramblery Atlas. Norton už vloni avizoval výrobu dvouválcového řaďáku s objemem kolem 650 cma začátkem letošního roku pak ukázal první skicy připravovaného modelu. No a výsledek je zde a dokonce ve dvou variantách.

Onen zmiňovaný řadový dvouválec si u Nortonu vyvinuli sami a jeho finalizací byla pověřena firma Suter, takže se nemusíme bát, že by jim to nefungovalo. Rozvod řetězem, DOHC, zapalování v intervalu 270°, vrtání a zdvih 82 x 61,5 mm, samozřejmě elektronické vstřikování a ve výsledku 84 koní a 64 Nm točivého momentu na zadním kole. Žádné kule rvoucí hodnoty, ale Norton tuhle motorku avizuje jako lehký stroj pro každodenní použití a na cestu do práce nebo kafe to bohatě stačí. Navíc za konkurenci můžeme považovat například Triumph Street Scrambler nebo Ducati Scrambler Desert Sled a na ty tenhle motor stačí.

Dvouválec je uložen do dvojitého rámu z ocelových trubek, na který navazuje hliníková kyvka. Tím se dostáváme k podvozku a prvním rozdílům mezi oběma modely – Atlas 650 Nomad je ten s blatníčkem dole, Atlas 650 Ranger potom endurovější verze s předním blatníkem nahoře. Nomad má vpředu 18″ kolo, Ranger pak 19″, vzadu oba 17″. Odpružení nese značku Roadholder, u obou verzí vpředu plně nastavitelná 50mm USD vidlice a vzadu monoshock s nastavitelným předpětím. Rozdíly jsou ve zdvihu tlumičů – zatímco Nomad má u obou 150 mm, Ranger pak 200 mm. Brzdy dodalo Brembo, radiální monobloky, vpředu dvojice 320mm kotoučů.

Vzhledem k rozdílným zdvihům a velikostem kol se u obou modelů liší také rozvor (při úhlu řízení 24,2°) a výška sedla – Nomad 1 446 mm a 824 mm, vyšší a delší Ranger 1470 mm a 875 mm. Ostatní rozdíly pak poznáte okem, jde především o optické záležitosti. Oba modely mají uvedenou shodnou suchou hmotnost 178 kg (Ducati Desert Sled 191 kg, Triumph Street Scrambler 198 kg). Z elektroniky nechybí to základní, tedy ABS a kontrola trakce, oboje nastavitelné a vypínatelné.

A teď pozor, tohle je hodně důležité. Norton totiž slíbil, že tohle bude motorka z úplně jiného cenového ranku, než jsou jejich ostatní modely a to dodržel. Cena pro evropský trh byla stanovena na 12 500 eur za verzi Nomad (cca 325 tisíc Kč) a 14 500 za Ranger (cca 380 tisíc Kč). A to by mohlo znamenat, že tyhle motorky budeme na silnicích opravdu potkávat. Výroba začne v létě a podle českého dovozce MR43 se dá čekat, že se první kousky dostanou do Čech v druhé polovině příštího roku. Je čas složit zálohu…

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno