Nová Honda CB650R v sobě zrcadlí charakter CB1000R, s ořezanými liniemi koncipovanými tak, aby byla ryzí motocyklová technika co nejvíce na očích – výsledkem je motocykl obnažený na maximum. Jeho superkompaktní lichoběžníkový tvar do sebe vtahuje všechny výstupky, zatímco černý čtyřválcový motor s bronzovými akcenty na krytech vačkového hřídele a motoru tvoří pomyslné těžiště celého stroje.

Oproti dosavadnímu streetfighteru CB650F, který novinka v modelové řadě Honda nahrazuje, se díky revidovanému rámu, palivové nádrži a stupačkám podařilo na podvozku ušetřit přes 6 kg hmotnosti. Další prvky, které u dosavadní verze CB650F nebyly k dispozici, zahrnují 41mm inverzní vidlici Showa SFF, radiálně upevněné čtyřpístové třmeny, plovoucí kotouče, či nová kola.

 

 

Řízení usnadňují zkosená řídítka a pozice jezdce je v kategorii naháčů jednoznačně na sportovní straně. CB650R se svým větším sourozencem CB1000R sdílí jeho charakteristický kruhový LED světlomet (přičemž veškeré osvětlení je složeno z LED diod) a moderní LCD přístrojový panel, který obsahuje mimo jiné i indikátor řazení a ukazatel zařazeného rychlostního stupně.

Pokud se týče motoru o objemu 650 cm3, revidované sání a výfuk, nové řízení vaček a změna kompresního poměru vyústily v 5% nárůst maximálního výkonu spojený s hladším průběhem křivky posíleného točivého momentu ve středních otáčkách. Maximální otáčky motoru dosahují hodnoty 12 000 ot./min., což je oproti CB650F nárůst o 1 000 ot./min.

Pomocná kluzná spojka usnadňuje přeřazování na vyšší rychlostní stupeň a napomáhá při rychlém opakovaném podřazování; Systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) má na starost kontrolu trakce zadního kola.

 

2019 CB650R
2019 CB650R
2019 CB650R
2019 CB650R

Hlavní vlastnosti – Vzhled a podvozek

  • Kompaktní styl s motivem Neo Sports Café zdůrazňuje konstrukční prvky vystavující na odiv „ryzí kov“
  • Lehčí rám a další vylepšení umožnily snížení pohotovostní hmotnosti o 6 kg oproti CB650F
  • Přední odpružení tvořené 41mm inverzní vidlicí Showa s rozdílnými tlumiči (Separate Function Fork – SFF)
  • Radiálně upevněné brzdové třmeny a plovoucí kotouče
  • Kompletní LED světla a nový LCD přístrojový panel
  • Zkosená řídítka a agresivnější jízdní pozice

 

Se svými kompaktními proporcemi a agresivním vzhledem ve stylu Neo Sports Café má nová Honda CB650R výrazný lichoběžníkový tvar, ze kterého vyčnívají pouze krátká podsaditá záď a vpřed vysunutý světlomet. Hlavním designovým motivem celé řady je dlouhá palivová nádrž; její hladké linie zdůrazňují plnost kovových povrchů a představují korunu technického skvostu v podobě čtyřválcového hnacího ústrojí. Kromě toho je zde umístěno zapalování.

Kruhový světlomet vychází ze světlometu modelu CB1000R. Stejně jako zbytek osvětlení je tvořen LED diodami. Také nový LCD přístrojový panel se inspiroval u verze CB1000R a jeho součástí je mimo jiné indikátor přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, údaj o zařazené rychlosti a indikátor maximálních otáček (Peak Hold).

Agresivnější pozice při jízdě oproti CB650F se podařilo dosáhnout posunutím 557mm širokých zkosených řídítek o 13 mm vpřed a o 8 mm dolů, zatímco stupačky se posunuly směrem vzad – o 3 mm dozadu a o 6 mm výše. Výška sedla je 810 mm.

Ocelový kosočtvercový rám CB650R byl pro rok 2019 vylepšen lisovanými (namísto kovanými) prvky pro upevnění kyvného ramene; toto řešení je o 1,9 kg lehčí než předchozí konstrukce a využívá dva eliptické nosníky s důkladně vyváženou tuhostí (tužší v oblasti hlavy řízení a pružnější v oblasti samotných nosníků), což má za následek vyváženou ovladatelnost s lepší zpětnou vazbou pro jezdce.

Sklon vidlice je 25,5° a závlek 101 mm; rozvor kol činí 1 450 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje hodnoty 202 kg (hmotnost modelu CB650F činila 208 kg), a to zejména díky úsporám hmotnosti v rámu, ale také u palivové nádrže či nových stupaček v supersportovním stylu.

Nová 41mm inverzní vidlice Showa s rozdílnými tlumiči (Separate Function Fork (SFF) je upevněna pomocí revidovaného spodního upevnění z kovaného hliníku. Centrální tlumič, jehož předpětí lze nastavit v 7 stupních, je přímo spojen se zakřiveným, gravitačně litým kyvným ramenem.

Čtyřpístové, radiálně upevněné přední brzdové třmeny spolupracují s 310mm vlnovitými plovoucími kotouči a jsou doplněny jednopístovým zadním třmenem s 240mm kotoučem. Dvoukanálový systém ABS je součástí standardní výbavy. Kola z hliníkové slitiny mají zcela nový design a jsou obuta do pneumatik 120/70-ZR17 (vpředu) a 180/55-ZR17 (vzadu).

 

Model CB650R bude k dispozici v následujících barevných provedeních:
Černá Graphite Black
Červená Candy Chromosphere Red.
Matná modrá metalíza Matt Jeans Blue Metallic

 

2019 CB650R
2019 CB650R
2019 CB650R
2019 CB650R

 

Motor nové CB650R

 

  • O 5 % více výkonu nad 10 000 ot./min. a maximální otáčky posunuté o 1 000 ot./min. výše
  • Hladší a výraznější přísun točivého momentu
  • Lepší proudění vzduchu díky nové konstrukci sání a výfuku, výraznější zvuk motoru
  • Systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC)
  • Pomocná kluzná spojka
  • Snadná konverze na výkon 35 kW

 

Konstruktéři značky Honda chtěli pro majitele CB650R vytvořit ten nejryzejší a nejpříjemnější čtyřválcový motor střední kategorie. 16ventilový DOHC motor se zdvihovým objemem 649 cm3 byl proto vyladěn tak, aby se eliminoval mírný pokles točivého momentu kolem 5 500 ot./min. a aby nad úrovní 10 000 ot./min. dosahoval o 5 % vyššího výkonu, přičemž červené pole se posunulo o 1 000 ot./min. výše. Maximálního výkonu 70 kW motor dosahuje při 12 000 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 64 Nm při 8 500 ot./min.

Výsledným produktem na silnici je motor, který se více vytáčí, vydrží déle ve vysokých otáčkách a vyznačuje se hladkým lineárním přísunem točivého momentu v celém rozsahu otáček, a po celou dobu vydává skvělý zvuk. Pro držitele řidičského oprávnění A2 je k dispozici snadná konverze na výkon 35 kW.

Díky přímému pohonu vačkového hřídele se podařilo dosáhnout kompaktní hlavy válců. Vrtání a zdvih činí 67 mm x 46 mm, kompresní poměr vzrostl na 11,6 : 1 (z 11,4 : 1) a tvar spalovací komory byl optimalizován použitím nové konstrukce pístů. Ventilový rozvod byl vyztužen a došlo i na revizi časování. Motor je nyní vybaven iridiovými svíčkami.

Asymetrické boky pístů minimalizují kontakt s vrtáním a snižují tření. Železné trny na vnějším povrchu vložek válců snižují spotřebu oleje (a tření) a zlepšují přenos tepla, zatímco tichý SV vačkový řetěz snižuje ztráty třením díky vanadovému povlaku jeho čepů. Vedením chladicí kapaliny vnitřními kanály v hlavě válců se konstruktérům povedlo odbourat většinu vnějších hadic.

Nové zdvojené přívody vzduchu po obou stranách palivové nádrže zásobují objemnou vzduchovou komoru dostatkem vzduchu. To je rozdíl oproti starému modelu, který využíval jeden centrální přívod. Tyto přívody zároveň vytvářejí hrdelní dunění produkované systémem sání. Výfuk je nově opatřen trubicí s větším vrtáním (38,1 oproti 35 mm) nacházející se uvnitř koncovky, která umožňuje snazší proudění výfukových plynů a díky výstupu směřujícímu vzhůru vydává ryzí emotivní zvuk, který každého jezdce okouzlí.

Motor využívá kompaktní vnitřní architekturu, u níž jsou šestistupňová převodovka a startér umístěny na sobě. Blok válců je nakloněn vpřed pod úhlem 30°. Novinkou je pomocná kluzná spojka, která usnadňuje řazení na vyšší rychlostní stupeň a zároveň brání zablokování zadního kola při prudkém brzdění a rychlém podřazování. Systém nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) dbá na zachování trakce zadního kola; na přání jezdce je možné tento systém vypnout.

Spotřeba paliva 4,9 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje dojezd na 15,4litrovou nádrž přes 300 km.

 

2019 CB650R
2019 CB650R
2019 CB650R

Příslušenství

Pro model CB650R bude k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda.

  • Několik hliníkových dílů a hliníkových vložek pro maximalizaci designu ve stylu Neo Sport Café, který CB650R sdílí s modelem CB1000R (kryt na přístrojový panel, panely pro přední blatník, ochranné kryty, boční kryty, kryt sedla)
  • Spodní kryt
  • Polepy kol
  • Tank bag a taška na sedlo pocházející z CB1000R
  • Rychlořazení
  • Přední štítek
  • 12V zásuvku
  • Vyhřívané rukojeti
  • Ochranná nálepka na nádrž

 

2019 CB650R
2019 CB650R
2019 CB650R

Technické parametry

 

MOTOR
TypKapalinou chlazený 4taktní 16ventilový řadový čtyřválec s rozvodem DOHC
Zdvihový objem (cm³)649 cm3
Vrtání × zdvih (mm)67,0 x 46,0
Kompresní poměr11,6:1
Maximální výkon70 kW při 12 000 ot./min
Max. točivý moment64 Nm při 8 500 ot./min.
Olejová náplň2,7 l
PALIVOVÝ SYSTÉM
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže15,4 l
Spotřeba paliva4,9 l/100 km
StartováníElektrické
Kapacita baterie12 V/8,6 AH
Výkon alternátoru370 W
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojkyMokrá lamelová spojka
Typ převodovky6stupňová
Stálý převodŘetěz
RÁM
TypOcelový, kosočtvercové profily
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V)2 130 x 780 x 1 175 mm
Rozvor kol1 450 mm
Úhel přední vidlice25,5°
Závlek101 mm
Výška sedla810 mm
Světlá výška150 mm
Pohotovostní hmotnost202 kg
Poloměr otáčení
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředuInverzní vidlice Showa s rozdílnými tlumiči (Separate Function Fork – SFF)
Typ vzaduTlumič Monoshock s nastavitelným předpětím, zdvih 43,5 mm
KOLA
Velikost ráfku přední6paprsková z hliníkové slitiny, s dutým profilem
Velikost ráfku zadní6paprsková z hliníkové slitiny, s dutým profilem
Pneumatika vpředu120/70ZR17 M/C (58W)
Pneumatika vzadu180/55ZR17 M/C (73W)
BRZDY
Systém ABS, typ2kanálový, dva hydraulické kotouče 310 mm vpředu, hydraulický kotouč 240 mm vzadu
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel Digitální ukazatel rychlosti, digitální čárový otáčkoměr, dvě denní počítadla, digitální ukazatel množství paliva, ukazatel zařazeného rychlostního stupně a indikátor řazení, digitální hodiny
SvětlometLED
Zadní světloLED

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

2 KOMENTÁŘE

  1. Hornet jedině Hornet model 99.Tohle je taky moc pěkná hračka.Jen ta váha měla jít dolu né o 6,ale o 12-15 kg.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno