Pár týdnů nazpátek video pro navnazení a špionážní fotky, před pár dny několik těch oficiálních a nyní konečně kompletní informace a fotogalerie. Přivítejte novinku řady Brutale od italských mistrů

Leckdo by mohl namítnout, že na první pohled o žádnou novinku nejde, pouze lehce upravená osmistovka Brutale (zde). Jasně, uznáváme, ale ona se také MV Agusta netají tím, že jde pouze o verzi zmiňovaného tříválcového naháče. Na druhou stranu, to je trend posledních let, řada motorek zas tak zásadními změnami neprochází a přesto jsou “nové”. Neřešme ale slovíčkaření a pojďme se podívat, co si to na nás ve Varese přichystali.

 

Začněme tím, co Brutale 800 a její čerstvě narozenou sestru spojuje. Základem je tříválcový řaďák o objemu 798 cm3 se shodným výkonem 125 koní a točivým momentem 81 Nm. Ten obepíná rám kombinující hliníkové odlitky s příhradovou konstrukcí, na něj pak navazuje shodná jednostranná kyvná vidlice. Tu vede u obou modelů stejný plně stavitelný tlumič Sachs se zdvihem 125 mm, na předku ho pak doplňuje nastavitelná USD vidlice Marzocchi. Shodných je také několik dalších komponentů, jako je přední světlo nebo nádrž.

 

Dobrá, tak co je tedy u Dragstera nového? Začněme u elektroniky. Základ je sice stejný, jako u standardní Brutale 800, tedy systém MVICS poslední generace – nastavení čtyř režimů sdružujících palivové mapy, osmistupňovou kontrolu trakce a asistenta řazení. Novinkou je ale asistent brzd Brembo (vpředu radiální čtyřpístky), nejnovější ABS Bosch 9 Plus vybavené systémem RLM zabraňujícím zvedání zadního kola při prudkém brzdění.

 

Pokud si budete novinku pozorně prohlížet ze všech stran, najdete krom designu (krátká prdelka, zrcátka v řídítkách, SPZ na samostatném držáku) další zásadní rozdíl – zadní kolo. A nemluvíme jen o designu ráfku, ale především jeho šířce. Díky 200 mm zadní pneumatice bude tohle krapet jiné svezení, než u mrštnější 180ky u standardní Brutale. Světová média mluví o podobnosti s Ducati Diavel, ale to by přeci jen chtělo trochu víc změn v ergonomii a hlavně nižší sedlo.

 

MV Agusta pod velením “mladého pána” Giovanniho Castiglioniho chrlí jeden nový model za druhým a mezi malými továrnami je jednou z nejproduktivnějších. A rozhodně můžeme říct, že primárním cílem je potěšit oko potencionálního zákazníka a všechny smysly každého majitele některé z jejich motorek. Co myslíte, dokáže to i Dragster? V prodeji by měl být během letošního léta za cenu 13.490 eur, tedy cca. 370 tisíc Kč.

Foto: MV Agusta

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno