Po loňské zásadnější inovaci dvěpade se letos dostalo na řadu WR v provedení 450. A změn není zrovna málo

Konstruktéři v Iwatě to vzali pěkně z gruntu a postavili zcela novou WR450F. Respektive otevřeně přiznávají, že si napomohli úspěšnou kroskou YZ, na jejímž základu je novinka postavena. Na první pohled spolu sdíli rám, ale také motor s otočenou hlavou – sání vpředu, výfuk vzadu. Díky tomu může být vzduchový filtr umístěný za krkem řízení a je bez problémů dostupný bez použití nářadí.

 

Stejně jako u YZ, je i motor WR krmen elektronickým vstřikováním. Originální palivová mapa je podle továrny vyladěna na co nejvyhlazenější výkonovou křivku a jemný nástup výkonu, ale pokud někdo zatouží po změně, může dokoupit Power Tuner a křivku si upravit dle svých představ. V sérii pak nově najdeme třeba chladič s ventilátorem nebo startování pomocí kicku i elektrostartéru.

 

Oproti krosce má WR samozřejmě jiný podvozek, konkrétně zadek s klasickým přepákováním a zdvihem 318 mm a přední vidlici KYB AOS (Air-Oil Separation) se zdvihem 310 mm. Po zkušenostech s předchozí verzí WR450F si ani nedovedeme představit, že by podvozek mohl fungovat ještě lépe. Hmotnostně zůstala motorka plus minus na stejné úrovni, jako letošní, včetně všech provozních náplní váží 123 kg.

 

Jak se zdá, Yamaha se chystá ukrojit si vetší kousek z enduráckého koláče. Nová motorka by se měla na showroomech objevit na přelomu 2015 a 2016 a my se těšíme na první svezení.

Foto: Yamaha Motor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here