Pěkně dlouho od představení velkého motoru v řadě Classic nechal Triumph čekat milovníky scramblerů. Ale vypadá to, že čekání stálo za to, protože na první pohled se téhle motorce nedá nic moc vytknout. Respektive těmto dvěma motorkám, protože z Hinckley přichází Triumph Scrambler 1200 hned ve dvou provedeních.

Triumph Scrambler 1200 XC

Nejde začít jinak, než motorem. Samozřejmě se jedná o kapalinou chlazený řadový dvouválec, který už známe z modelů Thruxton, Bonneville T120 nebo Bobber. Objem 1200 cm3, čtyři ventily na válec, 270° interval. Na rozdíl od zmiňovaných bratříčků tady ale v Hinckley naladili motor s extrémní prioritou na zátah v nízkých otáčkách. Papírově tedy nižší hodnota maximálního výkonu, „pouhých“ 90 koní v 7400 otáčkách, ovšem k tomu lákavých 110 Nm už v necelých čtyřech tisících. A jako bonus luxusní zvuk ze dvou nahoře umístěných výfuků.

Rám samozřejmě vychází z předchozích modelů, ovšem pro účely Scrambleru byl zpevněn. Zásadní změna se odehrává u vedení zadního kola, kyvná vidlice je pořádný kus hliníkového odlitku. A tím se dostáváme k podvozku. Triumph jako první v této kategorii sáhl po 21“ předním ráfku, který doplňuje 17“ vzadu. Rozměry pneumatik stejné, jako třeba u Tigera 800, tedy 90/90-21 a 150/70-17. Tlumiče plně nastavitelné, vpředu 45mm USD vidlice Showa, vzadu dvojice jednotek Öhlins, obojí se zdvihy 200 mm. Brzdy Brembo, vpředu dvojice 320mm kotoučů a radiálně uchycené brzdiče M50.

Velmi zajímavě je na tom Scrambler také co se týče výbavy. U modelu XC je sice pár fičur za příplatek, ale vypínatelná kontrola trakce a ABS jsou v základu, stejně jako bezklíčkové zapalování, tempomat nebo pětice jízdních módů s palivovými mapami. Vše sdruženo na parádním TFT displeji a ovládáno joystickem na levém řídítku. Ovšem pozor, ještě je tu model XE a to je jiná jízda.

Triumph Scrambler 1200 XE

Na první pohled by se mohlo zdát, že rozdílů mezi oběma modely je minimum a vévodí jim zlatá přední vidle, ovšem pravda je jinde. Triumph se rozhodl rozdělit oba modely podle vzorečku „méně offroadu/hlavně offroad“ a tak je XE postaveno s ohledem na terénní vlastnosti. Ona zmiňovaná zlatá vidlice taktéž pochází od Showy, je tlustší (47 mm) a především má, stejně jako zadní tlumiče, zdvih 250 mm. A to nemá ani většina cestovních endur.

Tlumiči to ale nekončí, XE má i jinou geometrii. Kyvná vidlice je totiž prodloužena z 547 na 579 mm a jiný je také úhel hlavy řízení (25,8° u XR a 26,9° u XE). Tím se také zvedl rozvor z 1530 mm na 1570 mm. XE má také širší řídítka (905 mm oproti 840 mm) a logicky výše položené sedlo (870 mm oproti 840 mm). Zajímavé je také možné nastavení nejen pozice řídítek, ale také polohy stupaček. Důležitým údajem budiž hmotnost, která není vůbec špatná. Základní model má suchou 205 kg, XE je pak o 2 kg těžší.

Zmiňovali jsme vyšší stupeň výbavy a nutno říct, že tady Triumph ohromil. Pro komfort vyhřívané rukojeti, tempomat, bezklíčkové zapalování, pro jízdu šest jízdních režimů náklonové ABS i kontrola trakce (oboje nastavitelné včetně plného vypnutí), ale tím nekončíme. Triumph totiž jako první přichází s dvěma novými funkcemi. Ukazovat navigační pokyny na displeji při propojení s telefonem sice už pár motorek umí, ale u Scrambleru to poprvé bude ve spolupráci se tolik oblíbenými Google Maps. Krom toho pak bude pomocí Bluetooth připojit GoPro kameru a ovládat ji tlačítky na řídítkách. Stejně tak potom telefon, což je funkce, kterou jsme už na pár motorkách viděli. Nicméně je vidět, že Triumph cílí na mladé aktivní jezdce, kterým nejsou takové fičurky cizí.

Nevypadá to vůbec zle, co říkáte? Cena zatím není známa, ale náš odhad je někde přes 350 tisíc za XR a kolem 400 za XE. To samozřejmě není vůbec málo, ale v porovnání s konkurencí si to Triumph může klidně dovolit. Nezbývá, než se těšit na první testy, které určitě neproběhnou dřív, než na jaře.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here