Největší americký výrobce doplňuje svoji řadu Softail o oldschoolově se tvářící model s označením FXS. Kdo by očekával přestrojený a chromem přetékající chopper, bude zklamán. Ostatní nadšeni

Je pravda, že u H-D nový model dost často znamená pouze kosmetické změny a jiné barvy. Ani Blackline není ničím převratný. Pravdou ale je, že klasicky vyhlížející chopper s úzkým předním kolem Harley mezi softaily pro letošek zatím chyběl a také to, že méně je někdy více. To se přesně stalo základní myšlenkou tohoto modelu. Není tu nic navíc. Žádné otravné chromy, žádná visící cingrlátka. Jen jednoduchá linka začínající úzkým 21“ kolem v dlouhé vidlici, pokračující přes sníženou nádrž s jedno- nebo dvoubarevným lakováním až po nově zkrácený zadní blatníček. Rám se tváří jako hardtail, zadní kolo je neobvykle úzké, když obouvá pouze 144 mm pneu.

Jednoduchost a eleganci pak dotváří tmavé lakování rámu, motoru, kol a dalších dílů. Blackline bude k dostání ve třech barevných variantách – černé, modro-černé a oranžovo-černé. Klasiku dělají řidítka úzká dvoudílná řidítka Split Drag připevněná rovnou na horní brýle, tmavá lišta vedoucí prostředkem nádrže a jednoduchá analogový budík. Prostě v jednoduchosti je síla. Harley-Davidson se stále více přiklání jednoduchosti svých motorek a tím většímu prostoru pro individuální doplňování a přestavování.

Po technické stránce se oproti ostatním Softailům nic nemění, FXS bude pohánět vzduchem chlazený dvouválec Twin Cam 96B s objemem 1584 cm3. Ten je vybaven elektronickým vstřikováním a šestistupňovou převodovkou. Kola obouvají pneu s rozměry MH90-21 a MU85B16 a na předním i zadním najdeme jeden 292 mm kotouč s čtyřpístkovým brzdičem. pohotovostní hmotnost modelu Softail Blackline je 310 kilogramů.

Výrobce o Blacklinu říká že oslavuje tři základní elementy motorkářství: krásu stroje, divokost a nekonečnou černočernou silnici ztrácející se kdesi v horizontu. My říkáme, že to s těmi PR bláboly trochu přehání, ale s barvičkami to umí skvěle. Blackline je čistá krásná motorka.

Foto: H-D

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno