Také berete motocykly Indian jako nesmrtelnou klasiku ctící vzduchem chlazené motory s velkými objemy a tradiční designové prvky? To se má změnit!

Tento víkend proběhl jeden z největších amerických srazů, tradiční Sturgis a Indian této příležitosti využil k představení svého nového modelu Scout, který podle všeho bude chtít bořit zaběhnuté bariéry značky. Nebude ani vzduchem chlazený, ani velkoobjemový a ani drahý, jako dosavadní exkluzivní modely Chief.

 

Tak se na něj pojďme podívat – jako první zaujme hned několik prvků, po všech směrech odvaha ke změnám. Pryč je dvojitý kolébkový rám, místo něj je tu hliníkový odlitek, vpředu nakombinovaný s krytem chladiče. Ano, správně, Indian Scout je poháněn zcela novým kapalinou chlazeným motorem. Véčko s úhlem válců 60° o objemu 1133 cm3 ze sebe dokáže dostat 100 koní (v 8000 ot./min.) a 98 Nm (v 5900 ot./min.), což je víc, než modely Sportster od H-D, proti kterým chce Indian se Scoutem jít. Podle nás je ale vodník a objem spíš odpovídající V-Rodu, na kterého výkonově Scout přeci jen ztrácí.

 

Další věcí, která rozhodně zaujme je velikost motorky, tady se k těm zmiňovaným Sportsterům trochu blížíme. Rozvor 1562 mm, suchá hmotnost 246 kg, 16palcová kola s pneumatikami o rozměrech 130/90-16150/80-16, to není velká motorka. Především díky hmotnosti a výšce sedla 673 mm (volitelně 643 mm), tak bude Scout vhodný i pro dámy a začínající jezdce. Ještě se mrkněme na brzdy, na předku solo kotouč 298 mm s dvoupístky, na zadku totéž s jednopístkem a jak by se dalo předpokládat, nechybí ani ABS.

 

O tvarech a kombinaci moderního a retra si udělejte názor sami, nám se to docela líbí. Dodáme to důležité a tím je cena. Pro Evropu zatím neznámá, ale na domácím trhu se Scout v základním provedení bude prodávat za 11 tisíc dolarů, což je cena srovnatelná s H-D Sportster 1200 Seventy-Two, který se u nás prodává lehce nad hranicí 300 tisíc. A to už by byla hodně zajímavá nabídka, nemyslíte?

Foto: Indian Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno