Američtí výrobci mají trochu odlišné termíny představování novinek, než Japonsko a Evropa a tak se další dvě novinky této sezóny zrodili včera večer. Největší americký výrobce dává jasně najevo, že jeho zákazníci chtějí víc speciálů

Oko neznalého by sice mohlo pohrdavě podotknout něco o pořád stejně vypadajících čoprech, ale nenechte se zmást. Obě novinky totiž opravdu jsou specialitky a ne jen tak ledajaké. 

Low Rider S 

Nová Dyna není ničím jiným, než návratem do historie a vzpomínkou na legendární modely FXR. Stačí se podívat na litá kola, 80. léta jak vyšitá. Stejně tak zlaté logo na černé nádrži, ve kterém jde najít odkaz na krásné XLCR z roku 1977. Ale nemyslete si, že u H-D dali nová kola a jiný lak a hotovo. Změny se dotkly také techniky.

 

Pokud jste pochytili předchozí dvě novinky Harley-Davidsonu, tedy modely Softail Slim S a Fat Boy S (zde), budete už vědět, co ono písmenko S v názvu znamená. Nejde o nic menšího, než o použití motoru Screamin’ Eagle Twin Cam 110, který až donedávna náležel pouze speciálním modelům CVO. Nejpodstatnějším rozdílem oproti standardnímu Twin Cam 103 je nárůst objemu na 110 kubických inchů, tedy 1.801 cm3. S tím pak ruku v ruce nové vstřikování, výfuky a také parádní otevřený filtr sání. Výsledkem je pak dech beroucích 156 Nm dostupných už v 3500 otáčkách.

 

Motorem technické změny nekončí, svoje dostal také podvozek. Na zadku dvojice nitrogenových tlumičů Premium Ride a cartridge se stejným označením v přední vidlici. Trojici kotoučů zastavují brzdiče vybavené ABS. Změny v ergonomii se dotkly níže položeného sedla (685 mm) a také rovných řídítek. Pro ochranu jezdce při vyšších rychlostech pak navíc vpředu malá kaplička.

 

Na první pohled jednoduchá desperádská černá motorka odkazující na osmdesátá léta a v jejím srdci nadupaný Screamin’ Eagle. Tím pádem také první model S v řadě Dyna. Navíc se dá očekávat cena ne až tak vzdálená standardním Dynám.


CVO Pro Street Breakout

CVO je u H-D zkratkou Custom Vehicle Operations, oddělení, které má na starosti speciální úpravy, říkejme tomu limitované edice. Exkluzivní detaily, řada komponentů a hlavně motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110B, tedy tentýž motor s vyšším objemem, jako u předchozího modelu. Ten u Pro Street dává 151 Nm a je vybaven novým managementem Heavy Breather Elite a také antihopingovou spojkou s hydraulickým ovládáním.

 

Brzdy, podvozek, vše posíleno. Na předku najdeme 43mm USD vidlici v robustních brýlích, na zadku stavitelný tlumič. Ovládání předních dvojitých brzd bylo upraveno pro snadnější ovládání páčky (menší odpor), nechybí ABS. Hodně zajímavá jsou nová kola Aggressor, jejichž název plně ladí k designu. Do všudypřítomné černé pak designéři poslali prvky v lakování Smoke Satin Chrome, které dávají motorce eleganci.

 

Pokud byste si vedle Pro Streetu postavili standardní model Breakout, našli byste rozdílů desítky, v podstatě v každém detailu. Z těch technických vyjmenujme ještě elektronický tempomat a bezpečnostní systém Smart Security System. Pozorní si pak všimnou také kapličky předního světla a klínku před motorem, které Pro Streeta posílají do dragsterového designu, ke kterému se hodí 240mm zadní pneu. Zajímavý mix různých stylů, krásná motorka.

Foto: Harley-Davidson

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here