Od svého vzniku v roce 1957 byly motocykly Sportster neustále upravovány, a to jak továrními designéry H-D, tak samotnými majiteli těchto motocyklů: Sportster jsme mockrát viděli jako bobber, chopper, scrambler nebo café racer; jako závodní bike na oválech flat-tracku nebo dragsterové dráze; jako dostupný stroj pro začínající jezdce a jako jedinečný cruiser. A v tomto duchu chtějí pokračovat dvě dnešní novinky.

Oba modely Iron 1200 a Forty-Eight Special zřetelně odlišuje nová grafika na palivové nádrži, která se chlubí odvážnou kombinací barevných pruhů se symboly, které byly v módě v sedmdesátých letech. „Umělecké styly na těchto dvou nádržích odrážejí současné trendy, které pozorujeme u customových motocyklů a v oblasti designu obecně. Je tu patrný odklon od složitého a tajemného umění k čistým a jednoduchým myšlenkám,“ říká k tomu Brad Richards, Director of Styling H-D a dodává: „Musím také zdůraznit, že grafika respektuje charakteristické tvary palivových nádrží Sportster, jejichž legendární tvar je klasický designový prvek sám o sobě.“.

Iron 1200  

Motor V-Twin Evolution 1200 o zdvihovém objemu 1202 ccm nabízí o 36 procent vyšší točivý moment (99 Nm vs. 73 Nm) než motor 883 Evolution v modelu Iron 883, což je původní městský rváč v rodině Sportster. Víc síly znamená víc zábavy v ulicích.

Vysoká, sametově černá řídítka Mini Ape jsou klíčovým prvkem, který posiluje styl customové přestavby. Mají výšku 22 cm, rozpětí 81 cm a sklon dozadu o 16 cm. Výsledkem je majestátní jízdní pozice s rukama vysoko ve větru. Na černém štítku obepínajícím světlomet se podepsal styl West Coast, který ještě zdůrazňuje odvážné křivky vysokých řídítek. Zajišťuje základní ochranu před větrem ve vyšších rychlostech a nabízí prostor pro vlastní úpravy. Vykrojené jednomístné sedlo Café Solo je protažené k zadnímu blatníku a jeho tvar zajišťuje jezdci důležitou oporu.

Pohonná jednotka je vyvedena v té nejoblíbenější barvě: černé horní a dolní kryty vahadel, černý výfuk a kryty tlumičů a černé kryty zapalování, spojky a převodovky. Tvar motoru V-Twin zvýrazňují pouze chromované trubky rozvodových tyčí a vaček. Motocykl Iron 1200 doplňují černá devítipaprsková kola (19 palců vpředu a 16 palců vzadu) a černý kryt řemenu a ozubeného kola.

Forty-Eight Special

Robustní přední část modelu Forty-Eight Special – přední pneumatika o šířce 130 mm zarámovaná do 49mm vidlic usazených v masivních trojitých hliníkových brýlích – vypadá zvlášť sebevědomě po doplnění o vysoká černá řídítka Tallboy.

Motor Evolution 1200 má černou horní část, pod kterou následuje příliv lesklého chromu včetně chromovaných krytů převodovky a spojky a chromovaných tlumičů a krytů výfuku. Chromované dolní kryty vahadel, trubky rozvodových tyčí a kryty vaček kontrastují s černými válci a zvýrazňují tvary motoru V-Twin. Černá devítipaprsková litá kola jsou obutá do pneumatik Michelin Scorcher 31 (16 palců vepředu i vzadu).

Více informací o modelech Iron 1200 a Forty-Eight Special naleznete na www.harley-davidson.cz.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here