Tradičně s koncem prázdnin se za mořem koná představení modelové řady největšího amerického výrobce. Změn je dost, ale žádného zásadního nového modelu jsme se zatím nedočkali

Co nás pro příští modelový rok u H-D čeká? Pojďme si to projít po jednotlivých řadách.

SPORTSTER

Pro letošek žádný nový model, ovšem změny zásadní – Sportstery dostali nové tlumiče. Nitrogenové tlumiče dobře odolávají odvětrávání oleje a jsou vybaveny vnitřními ventily, písty o velikosti 36 mm a vysoce kvalitním olejem pro ještě lepší podporu při kompresi odpružení, rychlou reakci při nájezdu na malé hrboly nebo zajištění co nejlepšího kontaktu s nerovným povrchem. Progresivní pružina zadního tlumiče je nastavitelná pomocí klíče uloženého pod sedlem. Široké přední vidlice s kalibrovanými písty a progresivní pružiny pro konzistentní pocit během komprese a dekomprese odpružení.

 

U všech modelů této řady pak pro letošek najdeme nová sedla a dva z nich se pak dočkali výraznějšího přepracování. Iron 883 čerpá inspiraci z garážových bobberů, je syrový a drsný. Krátké blatníky, solo sedlo, dragsterová řídítka a řadu černě lakovaných dílů doplňují nová devítipaprskový kola z litého hliníku, která dohromady váží pouhých 3,5 kg, čímž se výrazně podepisují na lepší ovladatelnosti.

 

Nový Forty-Eight se vyznačuje maskulinním vzhledem. Robustní 130mm široká přední pneumatika je zavěšena na 49mm široké vidlici, která je upevněná masivními trojitými hliníkovými úchyty a svorkou. Klasická buráková nádrž o objemu 7,9 litrů dotváří úzký sportovní profil a useknuté blatníky odkrývají pneumatiku. Palivová nádrž je zdobená podélnými pruhy, připomínajícími styl 70. let. Tento prvek se pak opakuje na dalších částech motorky, na krytech výfuků, sedle, rozetě nebo krytu řemenu. Také zde jsou použita nová hliníková kola jako na Ironu.

STREET

Nejmenší z Harlejů, loňská novinka Street, se výraznějšího přepracování nedočkalo. Továrna ale vyměnila brzdy, nově jsou zde Bremba, která by měla uspokojit i ty zákazníky, kteří si u loňského modelu stěžovali na slabší brzdný účinek.

SOFTAIL

Tady naopak změn víc, než dost. Všechny modely této řady dostanou pro další sezónu pokročilejší technickou verzi dvouválcového motoru, tedy High Output TwinCam 103, díky čemuž budou nejen silnější, ale továrna slibuje i delší životnost jednotek. Další novinkou je pak tempomat, který budou mít modely Heritage Softail Classic, Softail Deluxe, Fat Boy S a Softail Slim S v sérii, ostatní pak jako volitelné příslušenství.

 

Pokud vás zaujalo písmeno S v názvu posledních dvou jmenovaných Softailech, vězte, že Fat Boy SSoftail Slim S jsou nové modely. Liší se nejen detaily a použitými laky, ale především motorem. Poprvé u H-D se motor Screamin’ EagleTwin Cam 110 mimo řadu speciálů CVO. Pokud vám název nic neříká, dodáme, že jde o motor upravený domovskou závodní a custom dílnou s objemem 1.801 cm3, který je nejsilnějším sériovým motorem značky.

 

TOURING

Mezi cesťáky se nově objevuje Road Glide Ultra. Jak její název napovídá, vychází z vloni představené Road Glide, ale k její neobvyklé kapotáži přidává také třetí kufr a křeslo pro spolujezdce. To ovšem není jediným rozdílem, stejně jako u modelu Electra Glide Ultra i zde najdeme motor Twin-Cooled High Output Twin Cam 103, tedy motor s částečným chlazením pomocí kapaliny.  

Road Glide Ultra se pak objevuje také v řadě speciálu CVO, kde pro sezonu 2016 doplní CVO Street GlideCVO Limited

Všechny zmiňované novinky najdete už nyní včetně všech barevných kombinací a cen na stránkách českého dovozce. Mimo jiné se s nimi pak budete moci osobně setkat na Prague Harley Days první zářijový víkend (info zde).

 

Foto: Harley-Davidson

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno