Pro britskou firmu Triumph je příchod nové řady Bonneville a Thruxton ohromným milníkem. Poprvé se totiž představuje s vodou chlazeným motorem, kompletně přepracovaným rámem a jiným designem.

Současný Bonnie už dlouho přesluhuje. Od roku 2001 je továrna vyrábí spíše z nostalgie, ale tomu je teď konec. Nová technika vypadá působivě – na výběr budou dvě motorizace.

Menší devítistovka Street Twin s 90 Nm a velká dvanáctka T120, která má 105 Nm už těsně za 3000 otáčkami, obě s intervalem zapalování 270°. To je identický systém jako používá Scrambler. Nechybí ani chytrý motorový management, vstřikování paliva nebo ovládání plynu ride-by-wire.

Hodně se nám líbí i nový Thruxton v základní verzi i v ostřejším eRku. Motor má lehčí klikovku, vyšší kompresní poměr a přepracovaný airbox. Maximální točivý moment je masivních 112 Nm při 4950 otáčkách, což je o celých 62% více než měl předchozí model.

Na výběr jsou tři palivové mapy – Rain, Road a Sport, plně nastavitelný podvozek a sedmnáctipalcová kola. eRko má navíc brzdy do Bremba s monoblokovými třmeny, vidlice Showa BPF a vzadu je pak tlumič od Öhlins.

Krásným detailem jsou leštěné vrchní brýle, hliníkové doplňky na nádrži nebo anodizovaná kyvná vidlice. A to není všechno. Triumph slibuje, že pro Thruxton připravil „závodní kit“, ve kterém je přemapování řídicí jednotky a další úspora hmotnosti.

Foto: Triumph

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here