Letní předprázdninové číslo plné akcí, sluníčka a hlavně motorek. Jako první jsme se svezli na tříkolce Yamaha Niken, neexistuje na okruhu lepší nářadí, než je BMW HP4 Race a na jednom velmi příjemném překvapení od Suzuki jsme se shodli i s naší kolegyní Alicí… Co se týče srovnávacích testů, postavili jsme proti sobě velké naháče Yamaha MT-09 SP a Honda CB1000R a těšit se můžete i na dvě aktuální novinky od BMW, které přicházejí hlavně s cestovatelskými ambicemi! Dobrý to je, buďte s námi!

 


MH EXCLUSIVE: BMW HP4 RACE

Sakra, málem jsem vjel na vnitřku přes obrubníky až do trávy! Jednoduše jsem nebyl z počátku schopný odhadnout, kolik pobídnutí potřebuje, aby zatočila. Teď už to vím. Žádné. Tohle je stroj, na kterém musíte chtě nechtě překalibrovat svoje smysly.


Srovnávací test

Honda CRF1000L Africa Twin vs. Africa Twin Adventure Sports

Ač se to pohledem zvenku nemusí zdát, i u nás má vše daný průběh věcí. Takže test logicky začíná převzetím motorky, tentokrát dokonce dvojitým. I na showroomu má Honda obě verze Africy – říkejme jim pracovně malá a velká – postaveny vedle sebe, a tak se můžu hned na začátku pořádně podívat, jak to s nima vlastně je.



 

MH TEST: Suzuki SV650X

Suzuki má ve své nabídce SVéčko už někdy od třetihor a je to vlastně teprve dva roky (r. 2016), co ji výrazněji omladili a přizpůsobili tuhle masově rozšířenou „lidovku“ požadavkům současného zhýčkaného zákazníka. Motorka se tak stala ještě lehčí a zvladatelnější, aniž by přestala být pochopitelná i v rukou absolutního laika! Letos přichází na trh novinka, která ke konceptu SV650 přidává stylově zaměřené písmeno X.



 

MH na AKCI: MDŽ (Motocyklový den žen)

O víkendu 12. – 13. května 2018 se v nově otevřeném areálu polygonu v Brně uskutečnil již sedmý ročník akce s názvem MDŽ (Motocyklový den žen). Akce se zúčastnilo dohromady 172 motorkářek, které se během dvou dní zdokonalily nejen v samotné jízdě na své motorce. V rámci kurzu byla na programu i výuka teorie jízdy, bezpečnosti v provozu, technického minima



MH EXCLUSIVE: Yamaha Niken

Máme pro vás první pocity ze svezení na zcela unikátní tříkolové motorce Yamaha. Čeká nás překvapení více než příjemné! Táhlé zatáčky pod Edelweissspitze kříží potůčky z tajících sněhových bariér, asfalt má zatraceně daleko k optimální teplotě, a navíc je posetý flíčky od oleje. Přesto přidávám plyn a rvu motorku do stále většího náklonu, abych nabral co nejvíc rychlosti do výjezdu. Předek drží stopu jako na kolejích, stupačka dlouze škrtá o asfalt.



 

Srovnávací test: Yamaha MT-09 SP vs. Honda CB1000R

Poznamenal jsem si před časem tuhle větičku: „Většina lidí si myslí, že brána do pekla bude kdovíco, a ony to přitom budou asi jen obyčejné dveře…“ Přijde mi to vhodný příměr k tomu, když teď poprvé zkoušíme tyhle dvě motorky. Nic přestřeleného, nic krvavě červeně nalakovaného, nic nadutě přehnaného. Naopak. Stojí tady vedle sebe dvě dokonale čistě postavené konstrukce, dvě skvěle vyvážené mašinky s potenciálem plným skromnosti.



 

MH TEST: BMW F 750 GS vs. BMW F 850 GS

Vlastně první kacířská myšlenka zazní hned na úvod: Kdybych vlastnil R 1200 GS, nechtěl bych se s tou velkou almarou tahat každý den z garáže ven. Mě by to prostě štvalo, šibovat každé ráno s tím materiálem. Chtěl bych něco menšího a F 750 GS je vlastně přesně to, co řeší tento problém pro všechny majitele BMW.



 

Vyhoupni to na zadní!

Někdo by snad mohl říct „chuligánská zábava“! Já mu na to ale odpovím: „To vysvětlete mým kalhotkám, které okamžitě odpochodovaly, když tu motorku kluci z Motoškoly po zadním přes spojku vyhoupli do nebes.“ A že se Motoškola brněnského okruhu umí hezky postarat o své žáky, co se chtějí zlepšovat!



 

MH tip: Ruote da Sogno (Regio Emilia, IT)

Údolí mezi italskou Piacenzou a Rimini se nazývá Motor Valley. Sídlí tady nejen všichni místní výrobci placatých kár, ale také například Ducati. Třešničkou na dortu budiž veřejná prodejní sbírka aut i motorek Ruote da Sogno sídlící nedaleko Modeny.



 

MH test: Harley Street Bob

Ujedu pár metrů a jako první mě napadne, že se nám tenhle svět pěkně „kurví“. Proti mně chlápek v růžový košili na Vespě a hned o dvě zatáčky dál stokilová dáma v dresu à la Roman Kreuziger. Ach, ta křečovitá snaha vyrovnat se ve všem… Svět je v tomhle stále lehkovážnější a nerozumnější. Zůstává málo konstant, které by nás ukotvily a dovolily nám něčemu důvěřovat. Jednou z nich byl (a snad i bude) Harley.



Enduro motodovolená na klíč

Možná jste už zažili touhu projet se legálně panenskou přírodou i přes skutečnost, že běžně sedláte striktně silniční motorku, ale ona zvědavost, co že na tom enduru všichni mají, ve vás neustále klíčí jako semínka Jackovy fazole. Jasně, kupovat si enduro nebo cestovní enduro, abyste se na něm týden v roce svezli a zjistili, že vás to vlastně zase až tak nebaví, není dvakrát ekonomické



 

Abajovo cestování a bunda W-TEC Gelnair

Jsou to již tři roky (MH 4/2015), co jsme pro Motohouse zpracovali rozhovor s Karlem Abrahamem ml. o jeho takřka měsíční cestě jihoamerickou Patagonií. Na staré vypůjčené motorce, s nezbytným spaním pod širákem a se spoustou zážitků. Přišlo nám skvělé, že tenhle rychlý kluk má motorky tak strašně rád, že se dokáže bavit i úplně normálním ježděním a polykáním kilometrů prašných cest.



 

MotoGP: srovnání stylů jízdy

Marc Márquez prakticky každou zatáčku vyrábí pád. Až na to, že nespadne. Sledovat tenhle talent je něco, co bychom si měli naplno užívat, protože momentálně není na světě nikdo, kdo by něco takového dokázal. Jak je možné, že zvedne motorku loktem v 60° náklonu, při kterém 99 % závodníků padá na přední kolo?



 

6 důvodů

… proč být rád, že Jorge Lorenzo přestupuje právě do Hondy

Oznámení přestupu Jorgeho Lorenza do továrního týmu Repsol Honda na sezony 2019–2020 bylo pro mnohé fanoušky MotoGP šokem. Mluvilo se přeci víc o Suzuki, mluvilo se o soukromých Yamahách, zájem propočítávali i stavbaři vzdušných zámků u KTM. Přitom byl ale „Chorché“ v dané chvíli spíše jezdcem, kterému klesala tržní hodnota. Po nezdaru u Ducati se zdálo, že zájem o jeho osobu u velkých hráčů klesl až k bodu nula



 

MotoGP jména budoucnosti

Takaaki Nakagami

Japonsko se po dlouhých letech dočkalo toho, že má svého závodníka v královské třídě MotoGP. Je jím Takaaki Nakagami, který letos prožívá nováčkovskou sezonu, takže sbírá zkušenosti a seznamuje se s nejsilnější kubaturou. Taka by rád navázal na svého hrdinu, kterým byl Daidžiró (Daijiro) Kato.



 

300 zatáček Gustava Havla 2018

Na třetí květnovou sobotu se každoročně těší spousta fanoušků a závodníků přírodních tratí. Jedou se totiž Hořice a jejich 300 zatáček Gustava Havla. Ty u nás patří k nejprestižnějším motocyklovým závodům roku a letos šlo již o 56. ročník tohoto monumentálního závodu. Jaký byl?



 

Rozhovor: Jonathan Rea

Jedenatřicetiletý britský jezdec Jonathan Rea vyhrál v Brně 60. závod v seriálu MS Superbike a překonal tak letitý rekord svého ikonického krajana Carla Fogartyho. Jenže ani to nebude bezpochyby meta konečná. V tabulce má nyní v polovině šampionátu 65 bodů náskoku a směle si kráčí pro čtvrtý titul mistra světa. A aby ani to nebylo všechno, podepsal u Kawasaki smlouvu na další dva roky do sezony 2020.



 

Jízda pravidelnosti Jičín

Závod s názvem Cena Prachovských skal se jel poprvé v roce 1952. Parametry tehdejší trati byly z dnešního pohledu monumentální. Jeden okruh měřil 14,5 kilometru. Trať vedla ve městě vilovou částí Holínské předměstí, následně byli jezdci navedeni nahoru k lesu do klikatého úseku vedoucího Českým rájem, aby se pak po státní silnici (4kilometrová rovinka!) vrátili zpět do města.



 

Tip na výlet: Euroregion Nisa

Vybavujete si nějakou situaci, kdy státní instituce vychází cíleně vstříc nám motorkářům? Bude jich jak šafránu, co? O to víc oceňuji snahu Libereckého kraje, z jehož iniciativy vzešel projekt „S motocyklem v příhraničí“ podpořený Evropskou unií a spolupracující také s německou stranou Euroregionu Nisa. V rámci tohoto projektu byla šestice novinářů z Čech a Německa pozvána na prezentační jízdu,



 

MH na návštěvě: Továrna WP Suspension

U rakouských mistrů podvozku .Jen málokterá značka se může pochlubit víc než 300 světovými tituly z různých motocyklových odvětví. Podvozky WP jich tolik mají, a jelikož se v Rakousku chystají novinky, zajeli jsme se tam podívat a rovnou si k tomu dali exkurzi po továrně.



MH Bonus: WP tlumiče na KTM SDR 1290

Superduka 1290 znám moc dobře. Jezdím na něm pravidelně již od roku 2014 a zážitky s tímhle emočním nesmyslem mám na rozhazování po kilech. Několikrát ve mně už rostla myšlenka, že tuhle motorku prostě nutně potřebuju, ale vždy z toho sešlo – buď nebyly skladem, nebo jsem se prostě začal bát sám sebe.



 

MH radí – proč jezdit enduro

Kéž bych na tebe v následujících 1500 slovech mohl přenést nadšení a totální pobláznění do endura, kterým od zimy procházím, protože jsem ho konečně měl možnost po téměř 20 letech ježdění na motorce vyzkoušet. Ukázalo mi to úplně odlišnou stranu zábavy na dvou kolech a zcela otevřelo nové jezdecké obzory. Moc dobře vím, že není úplně jednoduché začít. Potřebuješ na to hlavně offroadovou motorku.



 

Skříň na dorazech!

Často nám chodí otázky, jak dostat motorku do smyku. Poradíme… Dělat smyky je super, to všichni víme už od dětských let, kdy jsme začali jezdit na kolech. Hodit do kontrolovaného smyku motorku je už ale docela věda, protože hranice mezi skvělým pocitem totální motorkářské nirvány a neštěstím je velice tenká. Chcete to zkusit? Čtěte dál.



MH Test: Mikina Devilʼs Extreme

Říká se, že každé zboží má svého zákazníka, jen je potřeba ho najít. A o tom, že tahle mikina si toho svého najde, vůbec nepochybuje Honza Kwaczo, který za projektem Devilʼs Wear stojí. „Jezdím na mašině pořád, a když bylo horko, někdo se válel u vody, ale já jezdil dál, navíc v kožené bundě. A samozřejmě mě štvalo, že se děsně potím. Jezdím na Harleji, takže jsem si nechtěl kupovat takové ty cestovatelské textilní bundy.



 

Rozhovor: Martin Mařas

Martin Mařas patří k těm lidem, kterým říkám „prorostlí“. Nebudeme spekulovat o jeho ani mém procentu tuku v těle, mluvím o práci, která se ti dostane pod kůži, stane se tvojí součástí a opačně. Martin jako jeden z prvních u nás rozjel e-shop s motorkářským vybavením a Motostar.cz dnes rozhodně patří k těm nejsilnějším. Potkali jsme se nad kafem, abychom pokecali o tom, jak to v tom internetovém motosvětě vlastně vypadá.



 

MotoEmotion 2018

Emoce – umění – kreativita – přátelství – harmonie. Pět slov, jimiž se organizátoři snaží maskovat skutečnost, že jde především o bohapustou relaxaci, vypouštění páry, předlouhé dialogy s přáteli, vzájemnou inspiraci k pestřejším a morální podporu k méně veselým formám života. Když se počasí povede jako v letošním předčasném létě, bývá to v autokempu Nedamov víkend, který si autor textu řadí k nejlepším v roce.

 

Nový tištěný Motohouse 7/2018
V prodeji od úterý 26. června 2018
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

info předplatné: www.send.cz
Více info na www.motohouse.cz

 

ELEKTRONICKÁ PUBLIKACE:

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-7-2018

ALZA MEDIA: https://www.alza.cz/media/motohouse-d2171472.htm?o=2

DIGISPORT: http://www.digiport.cz/detail/floowie_pu/298525/775_mh-7-2018

 

7 KOMENTÁŘE

  1. K článku o SV650X. Okrem výfuku by som iste vymenil aj tú otrasnú bielu nádobku na brzdovú kvapalinu /nevedeli dať tu zatmavenú/ a predný blatník. Toto sa fakt nehodí na štýl café.

  2. Ahoj,diky za nabidku ale to vubec neni treba.. je to jen usmevne a nedalo mi to nenapsat😀a neni treba to dal resit.. stane se..
    At se dari Jirka

    • Jak chceš 🙂 …ale fakt to není problém. Hodím časák do obálky… a už to letí 😀

  3. Ahoj, omlouváme se, to muselo vzniknout někde v tiskárně. Ale není problém to vyřešit. Pošli mi na mail honza@motohouse.cz svou adresu a já ti pošlu číslo nové, správné.

    Díky moc za zájem. Tohle vyřešíme 😉

  4. Novy casak pred prazdninami super jen nevim jestli se nekolik clanku na zacatku opakuje protoze jsou brany jako tak dobre,ze se maji cist 2x nebo je to finta pro vice stran casopisu😀😀

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno