Závodního víkendu WSBK v Brně se na divokou kartu v kategorii FIM Superstock 1000 představil i pražský jezdec Karel Pešek s rodinným týmem Univers. Byla to již letošní druhá divoká karta tohoto sympatického jezdce, který po prvním představení v holandském Assenu, kde závod dokončil na 17. pozici, vstupoval do tohoto závodního víkendu s jasným cílem, získat první body do tabulky jezdců. Slibná páteční příprava i sobotní kvalifikace naznačily, že tento cíl není nereálný.

Vše však nakonec bylo jinak, když těsně před startem závodu začalo pršet a rozjela se loterie s mokrým nastavením a Karel závod dokončil daleko za body, na 19. místě.

 

Karel Pešek:

První páteční trénink proběhl na vodě, a přesto, že jsem za takových podmínek nezávodil asi pět let, jsem byl celkově s pocitem na motorce relativně spokojený a pokud by se závod jel na mokru, nebyl by to pro mě problém. V odpoledním suchém tréninku, jsme konečně mohli vyzkoušet provedené změny na motorce, které  se ukázaly jako pozitivní. Trochu mě mrzí zrušení mého nejlepšího času, za malé vyjetí z tratě, který byl asi o vteřinu rychlejší. Nakonec jsem páteční tréninky ukončil na 19. pozici a těšil se na sobotu.

 

Do sobotních tréninků jsme zase překopali celou motorku a hned to fungovalo skvěle. V dopoledním tréninku jsem hned zrychlil o dvě vteřiny. Bohužel po tomto posunu se můj progres zastavil a nedařilo se mi posunout se dál. V kvalifikaci to šlo také dobře hned od začátku. Rychle jsem se dostal na čas 2:05 nízkých. Poté i na 2:04 vysokých, ale vždy jsem byl dlouhý. Oproti konkurenci byl problém na brzdách, protože na motorce mám brzdy sériové. Další věc, se kterou jsme bojovali, je antihopping, kdy se mi často zadek v nájezdu do zatáčky hodně rozlétával. Přesto jsem při vybojované 17. pozici na startu věřil v získání bodů.

 

V nedělním ranním zahřívacím tréninku jsme vyzkoušeli různá nastavení pro závod a já se již nemohl dočkat startu před domácím publikem. Čáru přes rozpočet nám nakonec udělalo počasí, když těsně před startem začalo pršet. Rychle přezout pneumatiky za mokré a rozhodnout, zda podvozek nastavit podle mokrého tréninku v pátek, které sice nebylo špatné, ale neslibovalo příliš rychlé časy. Nakonec jsme se s týmem rozhodli zariskovat a nastavení trochu pozměnit. To se nakonec ukázalo jako chyba, kdy se pro mě celý závod proměnil doslova v boj o přežití a snažil jsem jen závod dokončit a nerozbít sebe ani motorku.

 

Nyní mě a tým Uniserv čeká závod Alpe Adria na maďarském Pannonia ringu a poté ještě jeden závod na divokou kartu ve FIM Superstock 1000 a to buď v Magny Course nebo v Portimao. Pro tento závod motorka dostane další nové díly, které nás zase přiblíží ke konkurenci, která je v této kategorii doslova vražedná.

 

 

Nakonec bych chtěl velmi poděkovat všem fanouškům, kteří vytvořili naprosto neuvěřitelnou atmosféru jak podél trati, tak v paddocku. Všem, kteří náš skromný tým navštívili, fotili se s námi, drželi palce a přáli úspěch. Já si díky nim připadal, že mám více fanoušků než Johny Rea  a jsem rád, že jsem jim jejich přízeň mohl oplatit, když už ne výsledkem v závodě, tak alespoň malými dárky, v podobě plakátů a samolepek, které mi doslova mizely pod rukama.

 

Zároveň nesmím zapomenout na všechny partnery, kamarády a  sponzory, bez kterých by to prostě nešlo. Jmenovitě firmám Uniserv, EP-SC, Bona Vita, Auto Pálka, Motoforza, Vágner sport, SBK a tiskdo1000.cz. A dále Petru Košťálovi a Pavlu Tomečkovi

 

 


zdroj: TZ Týmu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno