Divoký manévr a spokojenost s konstantními výkony. Ondřej Ježek hodnotí třetí místo z Assenu. Třetí je i jeho průběžné pořadí v seriálu Světového poháru Superstock 1000

Třetí místo, první pódium sezony, zlobivá spojka, divoký manévr, křeče v ruce a spokojenost s konstantními výkony. Tak by se dal ve stručnosti zhodnotit druhý závod sezony Světového poháru Superstock 1000 z pohledu českého jezdce týmu TripleM by Barni Racing Ducati Ondřeje Ježka.

 

Ondro, druhý závod sezony a hned bedna. Řekni nám, jak bereš třetí místo z Assenu?

Jsem se třetím místem velmi spokojený. Když vzpomenu všechny ty komplikace před sezonou s novou elektronikou a pak i v samotném závodě – hodně pádů, které se mi vyhnuly, spojka na startu a bolavá ruka – myslím, že jsem víc chtít nemohl. Samozřejmě, že naším cílem je vyhrávat, ale k tomu vítězství je také důležitá konstantnost výsledků a tu zatím máme.

Startoval jsi z pátého místa. První kolo přineslo mnoho pádů a ty jsi měl docela štěstí, že se ti karambol vyhnul. Popiš nám ze svého pohledu, jak právě první kolo probíhalo.

Ano, bylo to hodně těsné. První krizovka přišla hned v páté zatáčce, kde spadl Massei a mnoho jezdců, včetně mě, se mu na poslední chvíli vyhýbalo. Poté pád Tamburiniho na cílové rovince se stal bezprostředně přede mnou. Zaplaťpánbůh se ležícímu Robertovi všichni vyhnuli.

Závod byl pak přerušen. Co se ti honilo hlavou, když si věděl, že tě čeká další start. Přitom ten úvodní se ti nijak zvlášť nevydařil.

Při tom prvním startu přidržel startér světla docela dlouho a pravděpodobně se to mojí spojce příliš nezalíbilo. Od startu jsem poté spíš odskákal, než odjel a ztratil asi tři pozice. Před druhým startem jsem se modlil, aby to spojka vydržela. To byla má jediná obava. Spojka to naštěstí vydržela, i když odjezd od startu byl ještě horší než v prvním případě.

Co jsi říkal rozhodnutí o zkrácení závodu, že se nepojede 14, ale jen 9 kol.

S tím jsem počítal, neboť je to stanoveno pravidly. Při přerušení do konce závodu zbývalo asi 12 kol. Po vyvěšení červených vlajek jsme pomalu dojeli do boxu, čímž se odjelo další kolo. Poté zaváděcí a zahřívací kolo – takže při startu do druhého závodu zbývalo do cíle 9 kol. Ale dle mého názoru by se to nemuselo takhle zkracovat. Nemám to úplně rád, mám radši delší závody. I když v neděli mi to vzhledem ke ztuhlé ruce docela pomohlo.

 

Druhý start také nevyšel optimálně, přesto ses brzy riskantním manévrem posunul na čtvrté místo. Co se tam stalo?

Byl jsem z té spojky a výsledku druhého startu dost rozčarován, navíc když se jelo jen na 9 kol, start byl důležitý. Začal jsem brzdit do první zatáčky docela pozdě a přede mnou byl Massei a nějaká Yamaha. Blížili se k sobě, ale já už nemohl zabrzdit, tak jsem to poslal mezi ně asi do půlmetrové mezery. Naštěstí to dopadlo dobře a nikoho jsem nesmotal. A dostal jsem se tak na čtvrté místo, což bylo naprosto dokonalé.

Jaký byl zbytek závodu, ve kterém ses nakonec vyhoupl na třetí místo?

Jel jsem za Savadorim, Marinem a De Rosou. De Rosa ve druhém kole na nejdelší rovince předjel Marina a já se před něj dostal hned v následující zatáčce. Drželi jsme se Savadorim a De Rosou výborné tempo pod 1:38 a ostatním jsme poodjeli. Speciálně ve druhé části trati jsem byl rychlejší než přede mnou jedoucí De Rosa a snažil jsem se na něj zaútočit. To se nepovedlo také proto, že jsem se v posledních kolech musel kvůli křečím v ruce trochu stáhnout a hlídat pouze třetí místo.

Říkáš křeče v rukou. Zkus být konkrétnější. Čemu to přičítáš?

Přičítám to Assenu. Ten problém tu mívám každý rok (i když ne tolik) a rozhodně jsem nebyl sám. Někteří jezdci kvůli tomu ani nenastoupili do závodu. Jak vás to jednou chytne (v pátek odpoledne), už se toho moc dobře nejde zbavit. Budu na tom muset do příštího roku zapracovat, aby se to už neopakovalo.

Celkově si po dvou závodech na třetím místě průběžného pořadí. Berete to s týmem jako dobrou výchozí pozici pro zbytek šampionátu?

Je to určitě dobrá pozice. Někteří moji soupeři v neděli trochu zaváhali a dostal jsem se zpět do hry na čele. Savadori sice bodově trochu odskočil a vypadá opravdu silně! Sezona je ale teprve ve své čtvrtině a stát se může do jejího konce cokoliv.


Další závod je v Imole 10. května. Co máš do té doby v plánu?

Mám v plánu si trochu odpočinout od cestování a zatrénovat si. Příští týden by nás mělo čekat testování, kde musíme doladit hodně věcí okolo nové elektroniky, na něž zatím nebyl čas během závodů. A pak už hurá do Imoly na obhajobu.

Vloni si v Imole vyhrál. Pověz nám něco o tom okruhu. Sedí ti? Patří mezi oblíbené?

Tak určitěěěěéééé bych řekl, že mi sedí. (smích). Předloni první bedna s Ducati, vloni vítězství. Věřím, že tohle bude ta pravá trať, kde se mi podaří všem pořádně zatopit. Nutno ale říct, že letos to bude mnohem těžší než v minulých letech. Konkurence je naprosto úžasná, kterou v litrových stockách nepamatuji.

 

Foto: TripleM by Barni Racing Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno