Český motocyklový závodník Ondra Ježek má za sebou první testy na Kawasaki ZX-6R, se kterou bude v příští sezoně bojovat v mistrovství světa Supersportů. Pod drobnohledem svého nového týmu Go Eleven odjezdil ve Vallelunze během posledních dvou listopadových dnů zhruba 80 kol. Při povídání prozradil, že oproti litrové Ducati je Kawasaki přísnější a neodpouští chyby.

Poslední dva listopadové dny strávil Ondra Ježek na okruhu ve Vallelunze, kde testoval novou mašinu značky Kawasaki. A po čtyřech letech na litrové Ducati to byla velká změna.

„Pro mě to byl úplně jiný šálek kávy. Kawa jako šestistovka neodpouští tolik chyb jako litr. Tam můžete i v případě špatného nájezdu do zatáčky nebo špatného zařazení využít vysoký výkon a relativně v pohodě se z toho dostat.Šestistovka tohle tolik neumožňuje a v případě takové chyby je ztráta mnohem větší. Na druhou stranu je ale obratnější než litr,“ řekl Ondra na adresu nové motorky, kterou zná už z let rodinného týmu Erinac.

„Kawasaki ZX-6R byla moje první šestka. Po odchodu z AB Moto Racing jsme s taťkou tvořili rodinný tým Erinac a v letech 2004–2008 jsem se s Kawou účastnil ME Superstock 600, MČR Supersport a Superstock 600 a IDM Supersport. Mám na tohle období momentálně velmi emotivní vzpomínky, takže se těším, že se na šestkové Kawasaki svezu i v její královské disciplíně, kterou je právěmistrovství světa Supersport,“ připomněl Ondra.

Jeho Kawasaki má maximální rychlost okolo 280 km/h, ve srovnání s litrovou Ducati má asi o 50 koní menší výkon, ale je také o nějakých 10 kilogramů lehčí. „Je třeba jet pořád plnej a ještě plnej. A když máte pocit, že už by se mělo jít na brzdy, tak prvně napočítat do tří, a pak teprve brzdit. Díky nižší váze je ale motorka obratnější a tím pádem více závodnější,“ pokračoval v povídání Ondra.

Pak ale dostal záludnou otázku. „Kdybys měl přirovnat Kawu k nějakému typu holky, co bys odpověděl,“ zněl dotaz. Po chvíli přišla výstižná a vtipná odpověď. „Že je to taková krásná drobná blondýnka, která se ovšem dokáže hodně naštvat. Asi něco jako moje přítelkyně Šárka,“ smál se Ondra.

Během testů ve Vallelunze panovalo chladné počasí a Ondra se zpočátku s motorkou hodněpral. Ale nakonec s ní našel společnou řeč. „Ze začátku to byl opravdu boj, protože jsem byl na trati, kde jsem jel jen jednou a to už hodně dávno. Navíc na nové motorce. Také jsem měl hned první den lehký pád kvůli nízkým teplotám. Druhý den byl ale o hodně lepší a poslední jízdy jsem si už opravdu užíval,“ zhodnotil testy a prozradil i něco k cílům pro novou sezonu.

 „Myslím,že top 10 nebo top 5 by mohly být reálné. Já osobně se budu soustředit na každý závod zvlášť. Čeká mě několik nových tratí. Když vše půjde, jak má, tak věřím,že výsledek bude parádní,“ prozradil.

 Nyní hočekají další jízdy v Cartageně. „Nebudou to úplně testy, ale jedu na trénink se svým sponzorem Fanym a čtyři dny budu prohánět Kawasaki specifikace Superstock 600, kterou mi zapůjčil můj tým. Bude to pro mě hodně důležitý trénink před zimní testovací přestávkou, která je na programu na přelomu roku,“dodal. Po Cartageně Ondra zamíří do sídla týmu Go Eleven v Cherascu v Itálii, kde proběhne slavnostní zahájení sezóny 2016. „A poté se vrátím domů a budu se soustředit na Vánoce. Ještě nemám jediný dárek,“ uzavřel Ondra Ježek

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno