Do závodu v kategorii European Talent Cup opět nastoupil třináctiletý Ondřej Vostatek, aby změřil své síly v poli rekordních osmačtyřiceti jezdců. Ve velmi proměnlivých a extrémních podmínkách, po mnoha pádech a navzdory poničené technice, se mu podařilo společně s týmem Igax vybojovat první body sezóny.

Tréninky v Estorilu začaly již ve čtvrtek, kdy bylo poměrně dobré počasí a teplota vzduchu se pohybovala mezi 10 – 14 stupni. Ondrovi se hned v druhém tréninku podařilo zajet vynikající čas 1:51,9, na který se během tréninků i v závodě nedostal nikdo ze soupeřů. V posledním tréninku ale přišel první pád a po těžkém highsideru se Ondřej musel podrobit vyšetření v medical centru.

Naštěstí to odnesl jen pochroumaný kotník, takže Ondřej mohl nastoupit do pátečního tréninku. V pátek se hodně změnily podmínky a oba tréninky se odjely na vodě. Bohužel Ondřej znova havaroval a jeho motocykl se sám vydal přímo proti zdi. S těžkými podmínkami a s nevyzpytatelným povrchem okruhu se potýkali všichni jezdci a padalo se hodně ve všech kategoriích. Tým musel připravit Ondrovi záložní motocykl, ale díky pádům již na nastavení motocyklu moc času nezbývalo.

 

První kvalifikace se jela na vodě, a i když se Ondřej snažil jet zpočátku opatrně, nezvládl poslední zatáčku prvního kola a opět následoval ošklivý pád a „výlet“ do medical centra. Naštěstí se nepotvrdila zlomenina prstů na noze, takže se Ondřej vrátil na poslední kolo kvalifikace a za velkých bolestí splnil alespoň kvalifikační limit do závodu. Na druhou kvalifikaci trať oschla a znova se muselo měnit nastavení. Ondřej svoje časy postupně zlepšoval, ale v půlce kvalifikace začalo znova pršet a tak nejlepší zajetý čas stačil jen na 15 příčku.

V den závodu opět pršelo a tak warm up i první závod se jel na vodě. Ondřej první závod odjel s pochopitelným respektem, a i když jednotlivé časy na kolo byly velmi dobré, nemohl se od začátku dostat do potřebného tempa a závod dokončil na 18. místě.

Na druhý závod trať již relativně oschla. Ondřej se po startu probojoval na desátou pozici a držel se vedoucí skupiny. V průběhu závodu se musel vyhýbat několika kolizím a na vedoucí skupinu jezdců začal postupně ztrácet. Nakonec byl závod předčasně zastaven a Ondřej dokončil závod na pěkném 9. místě.

 

Jan Vostatek po závodech řekl:

„Myslím, že jsme všichni rádi, že už to máme za sebou a jsem opravdu rád, že Ondra po tomto víkendu odešel po svých. Vše nakonec skončilo jen s poškozeným materiálem, takové štěstí bohužel někteří favorizovaní jezdci neměli… Jsme na začátku sezóny a můžeme pokračovat dál. I když tam byly slzy a zmar, Ondra bojoval až dokonce a vybojoval cenné body. Byla to obrovská zkouška vůle a psychiky, vyrovnat se s nezdarem a bolestí a vůbec extrémně zátěžová zkouška celého týmu. Kluci to nakonec zvládli perfektně a doufám, že to nejhorší už máme za sebou. Můžeme se teď soustředit na další testy a závody španělského mistrovství CEV.“

 

Ondřej Vostatek dodal:

Bylo to opravdu peklo! Snažil jsem se zajet co nejlépe, ale podmínky byli hodně těžké. Tolik pádů jako tento víkend jsem neměl snad za celou minulou sezónu. Přestože trať v Estorilu mám rád, hledala se mi jistota po tom všem hodně těžko. Prostě jsem se necítil a v závodě jsem to nechtěl znova zahodit a pustit body. Sice to ještě bolí, ale jsem rád, že jsem v pořádku. Musím za to poděkovat především našim partnerům PSI Hubík a Shark, za naprosto perfektní vybavení. Dále pak také dlouholetému partnerovi Compos Distribution, Autoklub ČR, Honda ČR a všem dalším, kteří nám pomáhají. Díky moc a držte mi palce 7. – 8. dubna na Mistrovství Španělska v Albacete.“

 


Zdroj: tz COMPOS Racing team

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here