Peugeot je Mini-raketa! Tohle označení sedí. Padesátková novinka od Peugeotu je totiž tak čilý skútřík, že ve městě dokáže potrápit i mnohem silnější soupeře. Pozvánka ke svezení na novém Speedfightu byla ještě přitažlivější tím, že náš skútr bude mít namontovaný výkonnostní kit. Už obyčejná padesátka je docela nabitá, vždyť už jsme na pár nadupaných padinách jeli a vždycky to byla opravdová paráda.

Takže jo, Peugeot hned na stojánku slibuje hodně. Krásnej agresivní design, otočení vidlice, radiálně uchycený třmen přední brzdy, vzadu pak letmo uložené kolo a závodní výfuk. Tohle se nám fakticky zamlouvá. Brnknutí do startéru vás pak pošle do krásnýho světa dvoutaktů, kde je ještě všechno v pořádku.

Peugeot má nádhernej závodnickej zvuk, přesně takovej, jak to od naladěnýho maloobjemovýho dvoutaktu čekáte. A ta vůně z výfuku – jako byste byli v závodním depu. Pokud si vás tohle okamžitě nezíská, asi nemáte to pravý motorkářský srdce. Necháme ho trochu zahřát, přitom párkrát lehce prohrábneme plyn a ten prďola vždycky fantasticky zazpívá. Ouuuu 🙂

Srdíčko

Jak už jsme psali, naše motorka má kit, který obsahuje laděný výfuk Leo Vince, sportovní variátor a doplňkový válec Malossi s hlavou převrtanou na 70 cm3. A přátelé, co tyhle úpravy udělaly z tohohle malýho skútra, to je až k neuvěření. Při rozjezdu je nutný nechat otáčky vystoupat až někam ke čtyřem tisícům a potom variátor okamžitě zabere. Motorka se nahrbí a vypálí pořádným trapem dopředu. Tohle je pro nás příjemný překvapení, okamžitě poznáte, že se nejedná o sériovou pohonnou jednotku.

Těch deklarovaných osm koní oproti sériovým pěti a půl je rozhodně znát. Při rozjezdech na štěrku dokáže Speedfight 3 dokonce divoce protočit zadní kolo! Na šedesátce jste skoro okamžitě, pohodová rychlost je lehce přes osmdesát. Zkoušeli jsme i maximálku, dostali jsme z něj 95 km/h, což je na takhle malej objem dost.

I mimo město

Tenhle sedmdesátkovej kit udělal z Peugeota skútra, se kterým můžete v klidu vyrazit i na okresky a rozhodně nikoho nebudete zdržovat. Jasně, do táhlejších kopců je znát, že pod zadkem nemáte čtyřtakt s velkým krouťákem, ale ten dvoutaktní zátah vás bude bavit. Malá 13″ kola znamenají, že to na špatných cestách docela drncá, ale na to si nemá cenu stěžovat, protože tak se chovají všechny malý skútry.

Hodně jsme ocenili dobré brzdy, a to jak na předku, tak na zadku. Díky dobré ovladatelnosti si budete moct v zatáčkách hodně dovolit, a tak bezpečné zastavení je tady fakticky potřeba, protože se budete pohybovat ve větších rychlostech, než na jaké má tenhle prcek právo 🙂

Líbí se nám přístrojovka, která má velký otáčkoměr (motor s kitem točí až devět tisíc), zbytek ukazatelů je digitální. Je tady dokonce i palivoměr, pod sedlo dáte v pohodě i integrální helmu a vzadu pak najdete nádržku oleje pro oddělené mazání. Prostor pro nohy není nijak velký, a tak v plném rejdu občas řidítkem narazíte do kolena, ale Peugeot Speedfight 3 stojí za to. A 70cm3 kit z něj udělal skutečně zábavnou záležitost, která navíc moc pěkně vypadá a jezdí. Cena standardního modelu je 54 900 Kč, za kit si budete muset asi 8000 připlatit, ale to se nám zdá víc než dobrá investice.

Foto: Jan Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here