V minulé historické vložce jsme se podívali na italskou motorku z výroby Amíků. Tentokrát to vezmem trochu opačně – americkej styl od Italů.

Mezi lety 1987 – 1990 vyráběla Ducati motorku s názvem 750 Indiana, která měla být jakousi odpovědí na módní vlnu amerických customů. Ta už sice pominula, ale v té době začaly zahlcovat trh choppery a cruisery japonské produkce a v Itálii si z neznámého důvodu mysleli, že prostě musí konkurovat.

Takže přišla tahle Ducatka, která slušně řečeno vypadá jako Yamaha 535 Virago. A jak vlastně Indiana vznikla? Základ motoru byl v modelu Elefant (později v produkci Cagivy), kola a další díly pocházeli prozměnu z Alazzurry.

Desmo L-twin se zdvihovým objemem 748 cm3 ze sebe tehdy dokázal vyždímat až 54 koní a 45 Nm. O plnění se starala dvojice 36 mm karburátorů Dell’Orto, nerovnosti pod předním kolem tlumily teleskopické vidlice Marzocchi o průměru trubek 40 mm a motorka vážila bez náplní 207 kg.

Abysme ale Ducati nekřivdili, nebyla jediným výrobcem z Itálie, který udělal tento krok. Moto Guzzi je předstihla s modelem Florida a i Moto Morini vypustila na silnice svůj chopper Excalibur. Indiana na nás ale zanechala největší stopy, protože Ducati je z těchto značek nejsportovnější a tohle je zkrátka úlet… 🙂

Foto: Archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno