Na první květnovou sobotu se chystá velmi zajímavá akce, kde byste podle nás neměli chybět. Z internetové sázky dvou nabuzených bikerů se ve finále vyklubal projekt, který v našich končinách nemá obdoby. Základní otázka zní: „Brzdí líp motorka s ABS nebo bez něj?“

Původním cílem projektu bylo zrealizovat “facebookovou” sázku mezi Michalem Teplým (běžný motorkář, najeto cca 70 tisíc km na moto) a Josefem “Sršněm” Šilerem  (profesionální stuntrider, držitel několika světových rekordů) o to kdo na své motorce zastaví dřív. Michal na BMW K1300R s ABS nebo Pepa na Triumph Speed Triple s vypnutým ABS?

 

Myšlenka na sázku byla vyhecovaná debatou s rozdílnými názory k nařízení EU o povinném ABS pro všechny nové motocykly od roku 2016, kdy Michal ABS obhajoval a domníval se, že nejnovější systémy ABS by mohly být schopny motocykl zastavit dřív jak zkušený jezdec a že budou vždy lepší než průměrný jezdec. Naopak Pepa si stojí za názorem, že žádné ABS nemůže nahradit citlivé a trénované prsty jezdcovy a že roznese jakoukoliv motorku vybavenou systémem ABS, které do intenzivního brzdění zbytečně zasahuje a tím výrazně prodlužuje brzdnou dráhu.

Cílem testu je dokázat nebo vyvrátit, že ABS při správném použití brzdnou dráhu zkrátí. O spolupráci na realizaci akce byl požádán tým Bezpečně na motorce, kde Michal před časem absolvoval několik kurzů bezpečné jízdy. BNM rozvinulo myšlenku jednoduché sázky mezi dvěma kohouty na velký test brzd za účasti odborníků a motoristických novinářů s mnoha zapůjčenými modely od všech významných dovozců motocyklů a porovnat jednotlivé systémy jak se chovají a jakou mají brzdnou dráhu na různých površích, které mohou motorkáře na silnici potkat.

 

Realizaci této sázky technicky zaštiťuje TÜV SÜD, která je světově uznávanou společností působící ve všech odvětvích průmyslu a služeb. Primární náplní činnosti je poskytování nezávislého ověřování a certifikace. V České republice je TÜV SÜD zastoupena od roku 1995, prostřednictvím společnosti TÜV SÜD Czech s.r.o. 

Výtěžek z celé akce bude předán občanskému sdružení Keep Respect (web), pořadateli každoročního setkání klientů Rehabilitačního ústavu Kladruby a motorkářské veřejnosti. Cílem tohoto setkání je, aby si všichni motorkáři i automobilisté uvědomili, jak jsou motocyklisté zranitelní a na silnici se k sobě navzájem chovali ohleduplně a s respektem. Finanční výtěžek ze sázky Michala a Pepy a příspěvků přihlížejících poputuje díky Štěpánce Foxové a Lumíru Kovářovi, zakladatelům o.s. Keep Respect, na konkrétní potřeby pacientů kladrubského rehabilitačního ústavu.

 

Celá akce nakonec přerostla do větších rozměrů, brzdné dráhy budou měřeny pomocí nových motorek 4 kategorií – supersport, naháč, silniční enduro a cruiser a to za účasti odborníků na měření z institutu TÜV SÜD. Návštěvníci akce si budou moci změřit brzdnou dráhu na své motorce, k dispozici budou i výukové motorky s protipadacími rámy z flotily projektu Bezpečně na motorce s Mírou Lisým. 
Aktuální informace o přípravách programu najdete na FB akce.

Redakce Motohouse se stala jedním z partnerů akce, takže nejen, že vám z celé akce přineseme podrobnou reportáž včetně výsledků, ale také nasazujeme svého kohouta do ringu, jedním z testovacích jezdců bude náš pan šéfredaktor Carlos.
Přijeďte se podívat na unikátní akci, zafandit Pepovi nebo Michalovi a podpořit dobrou věc!

4.5. Letiště Panenský Týnec 

Foto: archiv

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno