Jako jedno z prvních tištěných periodik v Evropě přinášíme přehled všech nových motorek pro sezonu 2019, představených na nedávné výstavě v Miláně. Přehlédnout byste jistě neměli ani první jízdní novinářský test speciálu Triumph, na který za rok kompletně přezbrojí Grand Prix v kategorii Moto2.

A v časáku nechybí samozřejmě ani standardní porce testů, rozhovorů a reportáží, protože kdy jindy je čas si pořádně počíst než teď, při dlouhých zimních večerech…



TRIUMPH – budoucí král Moto2

Hlavní inženýr Triumphu Stuart Wood bez okolků připouští, že jejich rozhodnutí zapojit se do Moto2 v příštím roce bylo oportunistické a z hlediska načasování velice šťastné. Přesně v době, kdy byl tříválcový motor o objemu 675 kubíků poslán kvůli stále přísnějším normám do závodního důchodu, se odehrály tři samostatné a zdánlivě nesouvisející události…



33 novinek sezony 2019

Kolega Táborský se v editorialu tohot vydání vyjadřuje o opatrnosti jednotlivých výrobců, ale my ten pocit vůbec nemáme. Novinek je neuvěřitelná hromada a někteří výrobci se spustili i pěkně daleko za hranice fantazie. Miláno 2018– EICMA – novinky pro příští sezonu – jdeme na to…

 



MH test – 2019 BMW R 1250 GS

„Jestli poznáš, kdy se připojuje druhá ostřejší vačka, máš u mě basu piv!“ Tohle byla jedna z prvních vět, kterou na mě vyhrknul Samo, náš dnešní průvodce. „Jestli čekáš nějaký ostrý kopanec ve stylu Hondy VFR se systémem VTEC, tak na to rovnou zapomeň. Náš motor je úplně někde jinde.“



O omlácených holenních kostech

Svět značky Moto Guzzi má nepochybně dost specifických rysů výjimečnosti. Ne vždy je taková originalita trefou do černého, ale vždycky je to přinejmenším zajímavý. Bylo pozorováno, že značná část motorkářské obce staví spíš na svých pocitech než detailní znalosti technických parametrů. Toto je tedy článek pro ně.



Motocyklové mýty, kterým lidi (bohužel) věří…

Motorkáři jsou nezodpovědní sebevrazi a Rossi je nejlepší vždycky, klidně i na vratech od stodoly. Víme to, Pepík to říkal a vysílali to o půl osmý na Nově v televizi…



MH test – 2019 Ducati Multistrada 1260 Enduro

Svět velkých cestovních endur má svoje zažité předsudky. Potřebuješ tohle, pak zas támhle to, zdvihy musí být velký, sedět je potřeba nejlépe hrozně vysoko jak na koze, musí to mít kryty motoru a minimálně padací rám, protože s tím budeš pořád v těžkým terénu, že jo, no a pokud to nemá ve znaku modrou vrtuli, je to na…



MH téma – 125 kubických centimetrů

Když jsme před lety začínali na motorkách jezdit my, tedy generace dnešních rodičů a prarodičů, měli jsme to o poznání jednodušší. Naše mámy nebyly tak úzkostlivé, jako jsou ty dnes, padesátky Simsony si to šinuly po silnicích tou svou šedesátikilometrovou rychlostí, a hlavně u nás na vesnici to bylo takový „lážo plážo“



MH test – Yamaha SCR 950

Naše setkání s testovacími motorkami bývají krátká, a tak se málokdy povede vytvořit si nějaký intenzivnější vztah (teda pokud to není láska na první pohled). V pondělí vyzvednout, frnk, frnk, focení, frnk, frnk a je pátek, takže zase vrátit



MH test – 2019 Honda CRF 450 L

Dobře, uznáváme, že jsme poněkud zapřeháněli, nicméně stroj nesoucí označení Honda CRF 450 L by se dal přirovnat k právě vyslyšeným modlitbám freeriderů, kteří nemají v úmyslu objíždět se svou mašinou naloženou na vleku enduro závody, ale naopak chtějí všechno objíždět v sedle, potažmo ve stupačkách stroje…


Historie Grand Prix
3.
díl 1971–1980

Seriál o historii nejkrásnějšího motocyklového sportu nás přivádí do dekády plné zvratů a hvězdných jmen, do doby líbivé lehkosti, jakou předváděl v paddocku i na trati například londýnský rodák Barry Sheene.



MOTOGP 2018

Ročník 2018 máme za sebou a než se pustíme do skutečně fundovaných rozborů, ohodnotíme si sezonu z pohledu jednotlivých jezdců. Ke konci už to tedy v paddocku hodně připomínalo lazaret, ale i o tom je tenhle sport. Kdo měl tedy ze všech nejvíc štěstí? A komu přinesla poctivá práce nakonec tu největší sílu?



Rozhovor – Alex Lowes, to superbikové dvojče

Sam a Alex Lowesovi jsou dvojčata, bratři závodníci, které spousta lidí nedokáže na první pohled rozeznat. Ani já. Jeden ale závodí v šampionátu MotoGP, druhý ve WSBK. A právě toho superbikového, Alexe, jsme vyzpovídali při závodech, které si přijel užít s bráchou coby divák…



Road Racing – Richar Ričí Sedlák

Letošní sezona byla těžká… Potýkal jsem se s technickými problémy, které se nám povedlo vyřešit, ale i tak se mi nevyhnula řada zbytečných pádů. Tohle vše na mě nepůsobilo moc dobře, a tak byl každý závod docela těžký.



SVATÁ TROJICE

Poslední rok jsem na vrcholu motorkářského blaha. Konečně se mi totiž podařilo dostat do garáže tzv. Svatou trojici. Tedy enduro, okruhovku a silniční motorku. Může to znít celkem banálně, ale není to zase taková brnkačka.



PNEU ZÓNA

Dnes hned dvakrát o pneumatikách, protože to je pro motorkáře ten nejlepší dar. A navíc chceme ukázat, jak moc odlišné může to černé zlato být. Univerzálky Michelin Road 5 & zimní Anlas Winter Grip Plus.



MH test – KTM Freeride 250 F

KTM s příchodem Freeridu ustanovila vlastně úplně novou kategorii terénních motorek. Je to totiž něco docela jiného, než na co jsme byli do té doby zvyklí. Freeride sedí přesně mezi ostrým endurem a čistokrevnou trialovou mašinou, což otevírá úplně nové rozměry ježdění v off-roadu.



Česko v sedle motorky

Nebylo úplně snadný najít pár dnů, v nichž by naše redakční KTM nebyla vytížená. Podařilo se to až na začátku září, kdy šílená výheň letošního léta přece jen už trochu polevila a my měli možnost odškrtnout si v deníčku motorkáře lákavou položku



MH na akci – All Ride Show 2018

Byl to svátek. A nejen proto, že All Ride Show probíhala poslední říjnový víkend, kam letos padly oslavy 100 let založení Československa. Byl to svátek, protože se odehrálo něco výjimečného. Opět se podařilo propojit dohromady řemeslo, umění, motorismus a industriální prostředí prostoru Továrny.



Přestavba – Záplata Garage Dominator

Na každém milimetru téhle motorky jsou vidět neuvěřitelné stovky hodin práce, všechno je dotažené k dokonalosti. Celková silueta připomíná endura z šedesátek a mnoho příchozích vůbec nebylo schopno identifikovat, že pod tím vším se skrývá docela obyčejná Honda Dominator. Prostě Záplata.



MotohouseKy
Poprvé venku bez vesty…

Jak se dostat s motorkou na silnici bez rozšířeného řidičského oprávnění a školícího instruktora? Elektromotorka Zero FXS nás poprvé dostala za řídítka na silnici, aniž by nám do ucha sarkasticky špačkoval lektor autoškoly.

 

Nový tištěný Motohouse 12/2018

V prodeji od pátku 16. listopadu 2018
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

 

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-12-2018

DIGIPORT: https://www.digiport.cz/detail/floowie_pu/335381/775_mh-12-2018

AlzaMedia: https://www.alza.cz/media/motohouse-d2171472.htm

 

 

3 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno