Velikostí a parametry je dost srovnatelný s cestovními endury. Nevěříte? Překvapivě ano, jen je prostě tak o 110 % hezčí, i když ve výsledku asi méně praktický!

Triumph se tady neskutečně odvázal a vyslal na retro scénu motorku, která možná zboří leckteré doposud platné mýty. Nový Scrambler 1200 není jen ozdobou do garáže, ale podle toho, z čeho (a jak) je postavený, bude nejspíš zlobit daleko konkurenci nejen na silnici, ale i mezi čistě terénními adventure motorkami!

 

Jak je rozeznáme

XC – černé vidlice, menší zdvihy

XE – zlaté vidlice, vyšší zdvihy, vyšší úroveň výbavy

 

Jak vypadá / tělesné proporce

*Trubkový kolébkový rám u motorek Triumph známe. Pro model Scrambler 1200 byl ale tento ocelový svařenec vyztužen – hlavně kvůli předpokladu častější jízdy terénem.

*Triumph zde, jako první v kategorii retro/heritage, sáhl po předním 21palcovém kole. Zadní kolo je pak klasická 17, kola jsou obuta do pneumatik s poloendurovým vzorkem.

*Nádrž má klasický kapkovitý tvar, její objem je 16 litrů. Při udávané spotřebě 5 litrů na 100 km je tedy reálná výdrž zhruba na 300 kilometrů.

*Přední tlumiče off-roadovější verze XE: Showa, ø 47 mm, plně stavitelná USD vidlice (zlatá barva), 250mm zdvih.

*Přední tlumiče civilnější verze XC: Showa, ø 45 mm, plně stavitelná USD vidlice (černá barva), 200mm zdvih.

*Zadní tlumiče: dva klasické vedené po straně, plně stavitelné, RSU jednotky Öhlins typ Piggy Back – model XE zdvih 250 mm, model XC zdvih 200 mm.

*Zajímavost pro terén – zdvih nad úrovní 250 mm nemá ani mnoho modelů z nabídky pravověrných velkých cestovních endur!

*Oboustranná zadní hliníková kyvná vidlice rozděluje oba modely svou délkou. Sportovnější XE má kyvku dlouhou 579 mm, což dává stroji rozvor o délce 1570 mm. Méně ultimátní XC má zadní kyvnou vidlici o délce 547 mm a jeho rozvor je pak kratší, konkrétně 1540 mm.

*Rozdílné je u obou modelů také nastavení ostrosti řízení. U Scrambleru 1200 XE je úhel hlavy řízení 26,9°, u Scrambleru 1200 XC je to pak 25,8°.

* Agilnější XE má řídítka offroadově širší a sedák posazený logicky o 30 mm výš.

*Sedadla obou modelů jsou pak již identická, rovná, prošívaná – pro model XE v barvě černé, pro model XC s hnědým odstínem.

*Model XE k dostání ve verzích dvoubarevného lakování – modro-černá nebo bílo-zelená.

*Model XC k dostání ve verzích jednobarevného lakování khaki zelená nebo matná čerň.

 

 

 

Kdo jí dává sílu

*Kapalinou chlazený řadový dvouválec Triumph o objemu 1200 cm3.

*SOHC, 4 ventily na válec, zážehový interval 270°.

*Výkonová špička deklarována na 90 koní, což je méně než u sportovního Thruxtona, ale více než u modelů řady T120.

*Zaměřeno víc na plochou křivku točivého momentu (110 Nm při 3950 ot./min.), 6stupňpová převodovka seskládána na delší kvalty s aspektem na případnou jízdu v terénu.

*Plnění vícebodové, sekvenční, elektronicky ovládané vstřikování.

*Výfukový systém (2 do 2), svody pod sedlem, leštěné koncovky.

*Zadní kolo poháněno řetězem, X-kroužek.

 

 

Elektronika/výbava

* Pro oba modely (XE/XC) možnost vypínatelného ABS a kontrola trakce v základu.

* Jízdní módy Rain/Road/Sport/Off-road/Rider – nastavitelný individuální mód.

*Systém bezklíčkového zapalování.

*Tempomat, vyhřívané rukojeti.

*TFT multifunkční přístrojová deska s digitálním tachometrem, ukazatelem zařazené rychlosti, ukazatelem paliva a servisním ukazatelem.

*Možnost propojení přes Bluetooth – přichází možnost detekce navigačních pokynů na displeji motocyklu, nově nyní ve spolupráci s Google Maps.

*Zaklínací formulkou přes Bluetooth lze rovněž připojit například kameru GoPro a ovládat ji za jízdy přes tlačítka na řídítkách. Stejně pak potom i samotný váš telefon.

*Nakutější model 1200 XE vám nabídne navíc i inerciální řídicí jednotku, která dokáže vyhodnocovat data z ABS a kontroly trakce, díky čemuž je třeba možné i daleko aktivněji brzdit například v náklonech. XE nabízí navíc i speciální palivovou mapu Off-Road Pro, kdy jsou elektronické asistenty naopak vypnuty.

 

 

Bude oblíbená?

*Rozhodně největším překvapením při představení modelu byl fakt, že se nejedná o žádné tintítko určené na postávání u větráků kaváren. Naopak, tady se to myslí s terénem naprosto vážně a Scrambler 1200 přizpůsobil tomuto opravdu schopný silný motor, ale hlavně naprosto skvělý a až skoro sportovní podvozek.

*Překvapivě byly hned na začátku představeny dvě varianty stroje. Nakutější XE pro všechny, kteří se opravdu chtějí potit do dresů při projížďce krajinou, chtějí víc blbnout, skákat a bavit se. Proti tomu pak civilnější XC s lehce menší sportovní ambicí, ale s neméně nesporným talentem.

*Motorka do terénu, která ale naprosto okouzluje designem. Něco takhle pěkného bude vlastně nakonec ve výsledku pro mnohé majitele vůbec škoda tahat někam do bahna – parádní USD vidlice, sexy vyplétaná kola, masácká nádrž, kryt motoru pod rámem, po straně vedené výfuky a jejich nádherné leštěné koncovky.

*A ten sedmdesátými léty vonící zadní plechový blatníček! Motorka, která od pohledu jakoby vyjela z filmů se Stevem McQueenem. Jenže v jádru naprosto moderní stroj se vším, co podobná motorka 21. století má umět, a to nejen z hlediska konstrukce, ale i výčtu elektronické výbavy a možnosti konektivity se strojem.

*A nakonec tu je motor s takovou porcí čiré živočišné síly, že až oněmíte.

*Takže otázka na závěr – bude oblíbená? Odpověď je ano, ano, ano a jak!!! Naprosto skvělá kombinace toho, co k životu potřebujete, a navíc vyvedená v naprosto luxusní pětihvězdičkové kvalitě.

 

 

Technické údaje – 2019 Triumph Scrambler 1200 XE/XC

Motor
Typ:  kapalinou chlazený řadový dvouválec
Objem: 1200 cm3
Výkon:  90 koní při 7400 ot./min
Točivý moment:  110 Nm ot./min.
Vrtání × zdvih:    97,6 × 80 mm
Počet rychlostí:   6
Sekundární převod:  řetěz

Podvozek
Rám:   ocelový trubkový svařenec
Přední odpružení: ø 47 mm Showa, zdvih 250 mm (XE)
ø 45 mm Showa, zdvih 200 mm (XC)
Zadní odpružení:  2× Piggy Back Öhlins, zdvih 250 mm (XE)
2× Piggy Back Öhlins, zdvih 200 mm (XC)
Přední brzda:  2×disk, radiální 4pístkový monoblok Brembo
Zadní brzda:   255mm disk, 2pístek Brembo
Pneu přední:   90/90-21
Pneu zadní:    150/50-R17

Rozměry
Rozvor: 1570 mm (XE)
1530 mm (XC)
Výška sedla: 870 mm (XE)
840 mm (XC)
Objem nádrže: 16 l
Pohot. hmotnost:  207/205 kg

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here