Na světě je další exkluzivní motorka v limitované edici a tentokrát pochází z České republiky! Po designové i technické stránce se Ferat2 řadí k tomu nejzajímavějšímu, co ve světě motorek můžete potkat

Na začátku všeho stála brněnská customová dílna Funk Soul Brothers, tedy hlavně Honza UrbanOndrou Hrůzou. Ti dva společně postavili už nejednu zajímavou motorku a na naší custom scéně patří ke špičce. Obrátil se na ně zákazník s touhou po zajímavé motorce a jak nápad nabíral na obrátkách, dostal se ve finále úplně jinam. Nebude to jeden kus, přestavba, ale limitovaná edice 25 kusů motorek spadajících technikou, výbavou i designem mezi ty nejluxusnější kousky světa. Do týmu Ferat2 (web) přibyl designér Roman Šimčík, který má zkušenosti s prací pro Porsche nebo AMG a především Lubor Kos, který tomu celému velí.

 

„Moc by se nám líbilo postavit Ferat2 z českého motoru, ale žádný takový bohužel není, takže jsme se museli podívat po světě. Chtěli jsme spojit dvě věci, emoce a zajímavý design, takže padla volba na dvouválec a Ducati s jejich příhradovým rámem.“ popisuje výběr základu Ondra Hrůza. Z Ducati zůstal na Feratu motor a rám, oba s úpravami. Jinak je ale většina dílů na motorce vyrobena ručně a to ať už u nás, nebo ve světě.

 

Začněme motorem – dvouválec Testastretta o objemu 1198 cm3 dostal nové sání a kompletně programovatelnou řídící jednotku. Z elektroniky zůstalo ABS a palivové mapy. Výfuky dostal na starosti Robert Pokorný z RP Tuning a tradičně odvedl skvělou práci. Nehomologované koncovky trhají uši, skvostný zvuk, k motorce ale majitel dostane také homologované koncovky (celá motorka je homologována) a možnost změnit palivovou mapu. Výsledkem je změřených 169 koní a 144 Nm. Připravena je ale další stage, kde díky jiné elektronice vzroste výkon na 180 koní a pokud by to někomu bylo pořád málo, hotová je i varianta s přeplňováním (turbodmychadlo Garrett), která se hravě dostane na 230 koní.

 

Celá motorka prošla zásadní odlehčovací kůrou. Ta začala u rámu, ze kterého zmizelo vše zbytečné. Odporoučel se originální chladič, aby ho vystřídal menší a lehčí dvouřadý umístěný na levé straně. Nádrž a kapoty vyrobil z kombinace dvou karbonových tkanin Pavel Müller z MCR a odvedl mistrovskou práci. Na fotkách to tak nevynikne, ale naživo je dual carbon opravdu krásný. Stejně tak exkluzivní karbonová kola vyrobená na zakázku u jihoafrické firmy BST. K tomu si přidejte další odlehčené komponenty a výsledkem je 169 kg suché hmotnosti. Oproti Diavelu o nějakých 41 kg dolů!!

 

Přes karbonová kola (na prototypu zatím 7paprsková, ale ve vývoji jsou ještě zajímavější 5paprsková) se dostáváme k podvozku. O tlumiče se postaral švédský Öhlins a opět jde o komponenty upravené přímo na míru Feratu2. Standardní tlumiče této značky pro Diavel totiž vzhledem k rapidnímu snížení hmotnosti nefungovaly. Brzdy jsou kombinací brzdičů Brembo s laditelným ABS, kotoučů Braketech na předku a Braking na zadku. Prototyp je obut do pneu Pirelli Diablo Rosso, vzadu 240 mm, a gumy jsou po testování opravdu sjety až na okraj. Zajímavá bude také kyvná vidlice. První kus sice používá upravenou původní, ale hotová už je příhradová, kterou budou mít všechny další kusy.

 

Každý kus bude přesně na míru zákazníka, což se netýká jen ergonomie, ale také příslušenství a vybavení. V současnosti jsou například ve stádiu testování karbonové stupačky a řídítka. Každý zákazník k motorce dostane dokovací stanici, která bude sloužit jako stojan, nabíječka a osvětlení. A nebude to jen o motorce, ale i o službách jako je bezplatná asistence nebo záruka 48 měsíců. Samozřejmě cena začínající na 75 tisících eur není malá, ale tady se hraje na poli značek jako je Brough Superior, Confederate, Midual nebo Lotus. A prozradíme, že první zákazníci už jsou v jednání.

 

Za mě osobně klobouk dolu a velký respekt k týmu Ferat2. Za prvé za to, že udělali zajímavou a vychytanou motorku (pět tisíc hodin vývoje, stavby a testování) a za druhé také za to, že mají koule na to pustit se do té nejvyšší ligy. Je skvělé vidět, co české ruce dokážou, že můžeme být na špičce. Zase se o nás bude chvíli vědět. 

Foto: Ferat2

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here