Milujeme závody, auta i motorky, všechno, co vrčí, a samozřejmě si o tom rádi povídáme. A co může být příjemnějším závěrem sezóny, než akce se třemi druhy skvělé hudby (electroswing, rockabilly, party DJs), pár hezkými exponáty, tanečnicemi a hlavně špičkou českých závodníků. Tihle ranaři budou už v tuhle sobotu 17. prosince přítomni vašim dotazům, aby si Racing Party 2016 užili stejně jako vy.

K tomu nám zahrají Univesal Swing Brothers, DJ N’Zym a DJ Lucky Boy, a tři rockabilly kapely – The MayHems, Bull Dogs a Bobcats. A nejen že budou 3 hudební stage ve 3 patrech, ale překvapením večera je host Mikolas Josef, vycházející hvězda českého drum’n’bassu, který se zastaví kolem půlnoci a na chvilku nás potěší svým příjemným hlasem i projevem. Hudební progres je na Racing Party stejně důležitý, jako progres techniky u závodníků! 🙂

Závodníci odpovídali na 3 otázky:

1. Jaká byla sezona 2016?

2. co plánuješ na příští rok?

3. Jaké zajímavé zkušenosti jsi měl s pneumatikami?

Kuba Smrž, BSB – British Superbike

1. Byla to první sezóna na BMW a řekl bych to asi tak, že ani špatná, ale ani dobrá. Během sezóny jsme měli hodně problémů s nastavení motorky a elektroniky a dalo by se říct, že až koncem sezóny to začínalo fungovat tak, jak bych si představoval.

2. V příštím roce pojedu opět British Superbike na BMW, ale v jiném týmu a tím bude PR Racing. V tom letos startoval Matěj a v sezóně 2017 tam pojedeme spolu. Já v kategorii Superbike a Matěj Superstock.

3. Na pneu mám trochu jiný názor než většina lidí. Spousta lidí řeší gumy, ale když to řeknu úplně jednoduše, 80% je o motorce, nastavení podvozku, geometrie a elektroniky, teplotě a okruhu… My jezdíme jen Pirelli SC0 a SC1 a co se jízdních vlastností týče (při stejně nastavený motorce), rozdíl je úplně minimální. Lepší je samozřejmě jet SC0 (je o něco rychlejší), ale musí být dostatečně teplo a ne každá motorka jí snese na celý závod. SC1 má zas logicky menší grip, ale rozdíl v prvních a posledních kolech není tak velký. Přední jedeme jen SC1 a SC2 a SC2 jsem asi nikdy nepoužil… A když to řeknu úplně blbě, pojedu Pirelli co jezdíme a pak mi dáš Dunlop o jiným rozměru, po pár kolech o tom nebudu vědět 🙂 Gumy se v dnešní době řeší zbytečně moc, skoro každá ta guma je hodně nad možnosti jezdců a při dnešní nesmyslný elektronice tě to ani nenechá jít na hranu gumy. Většina pádů není kvůli tomu, že by tě neudržela guma, ale kvůli tomu, že jedeš blbě a zbytečně na hraně, když nemáš. Na litrový motorce musíš přijet do zatáčky, otočit, narovnat a přidat. Když to děláš dobře, dáváš z 0% plynu prakticky hned plnej. Plyn na hraně gumy bys neměl dávat téměř nikdy. Blbej příklad, někdy kolem roku 2009 jsem jel v Brně na stockový Hondě 2:06-2:07 se zadní SC2, která měla najeto něco k 80ti kolům. A v roce 2010 na stockový Aprilii 2:04 a vzadu byla SC3, na který jsem v životě nejel, najel jsem necelých 20 kol. Podle mě je tedy normální přijímat vývoj gum tak jak je, a dělat to nejlepší, ale stěžejní věci se odehrávají na základním nastavení, guma to už jenom doplní podle toho, jak dobře je ten rok výrobce vyvinul.

Matěj Smrž, BSB – British Superbike

1. Premiérová sezóna v BSB nezačala moc dobře, když jsem si na testech způsobil zranění hlavy a musel jsem si dát pauzu. Po návratu na trať jsem si zranění obnovil a musel tak vynechat až do konce sezóny. V podstatě jsem objel jeden jediný závodní víkend, takže není moc co hodnotit.

2. Příští rok zůstávám u stejného týmu PR Racing, kde mě v superbicích nahradí brácha a já pojedu třídu superstock, kde bych chtěl bojovat o přední pozice.

Karel Pešek, Alpe Adria

1. Sezona 2016 pro mě byla jedna z nejtěžších, už jen z toho důvodu, že jsem nic nenajezdil, vše bylo na poslední chvíli, ale i tak jsem se rovnal se špičkou v Alpe Adrii ve třídě Superbike na stockové motorce. Přišel krásný závěr sezony, když jsem se mohl zúčastnit závodu Mistrovství Světa WSBK v Jerezu za tým TOTH.

2. Příští rok jednáme o vstup do Mistrovství Světa Supersport a Superbike, kam vede moje cesta s některými našimi partnery. Pokud neseženeme další silné partnery, opět pojedu Alpe Adrii ve třídě Superbike, ale už s vyloženě Superbike motorkou, abych mohl bojovat o titul.

3. Letos jsem vyzkoušel Dunlop i Pirelli, pro mě za mě každá směs pneumatiky má něco do sebe, mě osobně je jedno na jaké značce závodím, dokážu si zvyknout na cokoliv.

Dominik Jůda, Alpe Adria

1. Sezóna 2016 byla pro mě trošku zklamáním. Na začátku roku jsem měl velké plány, přes zimu jsem celkem trvdě trénoval a před startem do sezóny přišel úraz ruky, operace a komplikace. První závody jsem s tím odjel a celkem se dařilo. Na Jarní ceně 2x 5.místo. Ale… Letos jsem měl trošku smůlu na techniku, jak na potvoru jsem řešil furt nějaké blbosti, takže když motorka začala fungovat, dokázal jsem zajet hodně pěkný vyslédek i přes nepříjmenosti v trenincích. Skoro na každém okruhu jsem hezky porychlil, ale přes mojí smůlu to nepřineslo žádné ovoce v celkovém pořadí seriálu Alpe Adria z důvodů technických potíží. Chtěl a myslím, že jsem měl na to být celkově 5, bohužel letošní sezona mi opět ukázala, že bez peněz tento sport se jede velmi težce.

2. Největší plán na novou sezónu je přestup na litrovou motorku BMW. Kdybych zůstal v 600, musel bych začít sypat ještě více peněz, aby byla motorka konkurenceschopná jet vpředu, a to se mi úplně nechtělo. Sice třída 1000 se zdá jako dražší, asi i bude, ale zase mě to někam posune a já se budu učit nové věci, budu mít progres v ježdění a taky přede mnou stojí velká výzva, zda to dokážu a jak se mi to podaří. Taky se dosti srovná technika v motocyklech a už se mi nebude stávat, že pomalejší jezdec mi bude ujíždět jen kvůli silnější motorce. Přes zimu se pokusím zamakat ještě více na sobě, ať jsem do sezony připraven a budu dbát ještě větší důraz na připravenost motocyklu. Není nic horšího, když v závodě motorka přestane fungovat.

3. Gumy… To je velké téma, každý má na to svůj specifický názor, ale mě osobně přijde, že lidi hledají problémy tam, kde nejsou 🙂 Odjel jsem snad všechny značky, co se jezdí, Dunlop, Pirreli, Metzeler, Bridgestone, Michelin,.takže zkusím jednotlivě ríct svůj nazor a postřeh. Dunlop – top guma, dražší, ale větší výdrž na dráze. Směs MS2(medium soft) má velikej rozsah teplot, kdy dobře funguje, celý rok 2015 jsem odjel na MS2. Pirreli, top guma, její životnost je menší a když člověk chce jet hodně rychle, musí šáhnout po směsi pod SC0. Metzeler jsem zkoušel na Jarní ceně a jel na ní v chladném počasí 2:10, byla to směs K1, je levnější a přišlo mi, že má mnohem větší životnost než Pirelli, ač by to měla být totožná guma. Letos jsem jel Pirelli, ale bylo to z důvodu, že jsem celý rok čekal na Metzeler. Bridgestone také mužu jen pochválit, ale jen slick V02, opět velika škála, kdy jí člověk muže použít a musím říct, že funguje dobře, i když už mizí kontrolní body. Ideální pro hobíky. Michelin je taky dobrá guma, která má velký nájezd a funguje dobře. Tuto gumu doporučuji všem hobby jezdcům. Špatné zkušenosti s gumama naštěstí nemám.

Oliver König,Team FIVE TWO RACING BY LUKAS PESEK, ADAC Northern Europe Cup – 4místo celkově, 1x 1, 1×2, 2×3; Alpe Adria moto3 – celkově 1., 6×1., 4 závody nejel pro křížení termínů

1. Sezona 2016 byla fajn, přestoupil jsem do třídy Moto3 a zúčastnil se dvou šampionátů – Alpe Adria, tam jsem získal titul šampiona, když jsem vyhrál všechny závody, které jsem odjel. Dalším byl ADAC Northern Europe Cup, kde jsem celkově skončil čtvrtý, ale až do posledního závodu nebylo rozhodnuto. Bohužel mne v tomto závodě v posledním kole poslal na zem britský závodník a tím jsem přišel jak o druhé místo v závodě, tak o druhé místo v celém šampionátu. Každopádně celkově byla sezona velkým přínosem a posunem vpřed, byl jsem pozván do výběru na MotoGP Red Bull Rookies Cup, kde to bohužel nevyšlo na příští sezonu, ale udělám všechno pro to, aby to při příštím výběru vyšlo.

2. Příští rok chci odjet opět kompletně seriál ADAC NEC dále chci v rámci tréninku odjet závody v Alpe Adrii pokud nám zase nebudou kolidovat termíny a otevřené jsou možnosti v Itálii a Španělsku, nicméně teď by bylo předčasné to nějak přesněji specifikovat a samozřejmě udělám max pro to, abych se opět dostal do výběru na MotoGP Red Bull Rookies Cup.

3. Jedu druhým rokem s pneumatikami Pirelli od kterých máme podporu a jsem naprosto spokojený. Máme tři různé směsi na zadek a vždy fungují naprosto perfektně. Je komické, že v celém ADAC NECu jsem jediný jezdec na Pirelli, ale naprosto mi vyhovují a jede se mi na nich výborně. Navíc bych řekl, že například jejich mokré pneu nemají v současné době konkurenci.

Lukáš Kvapil, Dakar

1. Letošní sezona začala velmi slibně a to splněním kvalifikace na Dakar účastí na Merzouga rally a třetím místem na evropském poháru dálkové rally v Polsku. Bohužel nezaviněná nehoda na motocyklu málem ukončila mojí účast na Dakaru, ale po skvělé péči ve Vojenské nemocnici a nejlepší rehabilitaci jsem se v srpnu vrátil za řidítka a povedlo se mi zajet druhé místo na světovém poháru v Polsku. Tento úspěch byl potvrzením, že jsem schopen se účastnit nejtěžší rally na světě v Jižní Americe v lednu 2017.

2. Moje plány na příští rok směřují na Dakar a to je splnění mého snu. Dokončit tento závod bude mým vítězstvím. Dále máme v plánu se účastnit evropského poháru Baja. Také bych se rád ukázal na domácích závodech offroad maratonů.

3. V letošním roce jsem závodil na pneumatikách značky Mitas a musím říct, že jsem velice spokojen s řadou E 07, E 09 na evropských závodech. Poté jsem na kvalifikaci Merzouga rally měl možnosti zkusit pneumatiky Michelin a to byla ta nejlepší volba. Hrozně rád bych více spolupracoval se značkou Mitas, protože je zde velký potenciál. Slyšel jsem spousty mýtů o kvalitě značky Mitas, ale mám vyzkoušeno, že zadní pneumatika vydrží minimálně 1500km. Bohužel mi nevyhovuje typ přední pneumatiky a jejího dezénu, který není moc vhodný přímo do písku.

Adam Peschel, kaskadér / Pro-Stunt Rider, Team Special-Brothers crew

1. Sezona 2016 byla masakrální. Cestoval jsem do více než 7 zemí – Polsko, Německo, Anglie, Francie, a vše jsem završil Dubajem… Všechno to byly zahraniční prestižní soutěže. Pouze v jedné se mi nepodařilo umístit, na všech ostatních jsem urval bednu. Takže paráda!

2. Na příští sezónu plánuji jeden velký projekt, ve kterém bude hrát hlavní roli „cestování“ ale více zatím neprozradím.

3. Moje zkušenosti letošní s pneumatikami… Pro Stunt Riding mě nic nepřekvapilo, všechny zadní pneumatiky jsem zrychtoval až na dráty, klasika. Bylo jich kolem 50 ks tak počítám letos 😀 Další zkušeností byly pneumatiky Pilot Power, obyčejné cestovně sportovní pneumatiky pro běžné využití. Líbí se mi, jak fungují za mokra, mám s tím z motoškol dobré zkušenosti.

Zde je seznam Adamových letošních, převážně zahraničních úspěchů:

1. Place – Drift Contest, England 2016

3. Place – European Stunt and Streetbike festival, England 2016

2. Place – Kurlant Stunt Eurocup, Latvia 2016

2. Place – Czech Stunt Day – International Streetbike Competition 2016

2. Place – Team Czech, German Stunt Days, Germany 2016

2. Place – Ouest Bike Show, European France Championship 2016

3. Place – World Stunt Masters Cup, Dubaj, United Arab Emirates 2016

 

Patricie Baroňová, dragstery, kategorie Super Street Bike,

1. Letošní sezona byla úspěšná a také náročná. Zajela jsem svoje nejlepší časy a posunula svůj osobní rekord blíž k hranici 9 vteřin. Zúčastnila jsem se Mistrovství ČR, reprezentovala v mezinárodních závodech Dragster Eurogames i NitrOlympX na Hockenheimringu, porovnala síly s dragmafiou v slovenském mistráku i šampionátu automotosprintů. Těší mě celkové umístění za rok 2016 – Mistrovství ČR 5. místo, Slovenský šampionát 3.místo, Automotosprint 1. místo. Poslední 2 závody Mistrovství ČR mě provázel problém s řazením, který se nepodařilo vyřešit a neudržela jsem 3. místo. Na závěrečném závodu slovenského mistráku na Hungaroringu už bylo vše v pořádku, a tak jsem si parádní finálovou jízdou zajistila celkové 3 místo ve slovenském mistrovstí. Letošní rok byl plný napětí i skvělých zážitků z depa i startovního prostoru. Za podporu v celé sezoně patří dík především Alešovi, všem přátelům a sponzorům, bez vás všech bych to nedokázala.

2. Plánuji závodit a zase závodit, chceme opět trochu poladit Sokolíka (Suzuki Hayabusa, odlehčená o desítky kg). Mám zájem zajet Maďarský mistrák a ráda bych vyzkoušela i dragsterové tratě v Itálii. Z letoška mám natrénováno, takže příští rok jízda na plný plyn!

3. Jezdím na speciálních pneumatikách SHINKO FOR DRAG, které mají měkkou směs a širokou styčnou plochu pro lepší přilnavost k povrchu trati. K ideálnímu přilnutí dochází na penetrovaných tratích jaké jsou například na Dragster Eurogames v Bechyni, nebo na dragsterové olympiádě NitrOlypmpX na Hockenhemringu. Na betonových tratích zvyšuji přilnavost zahříváním pneumatik tzv burnout a že mi to jde:-) Přijďte se podívat.


Adam Kout

1. Letošní sezóna byla pro nás velmi úspěšná, ale trochu krátká. Účastnili jsme se pouze jednoho závodu francouzského šampionátu a kompletního seriálu Mistrovství Evropy, kde se nám podařilo obhájit loňský titul.

2. Na příští rok chystáme novou motokáru, s drobnými úpravami. Opět pojedeme seriál Mistrovství Evropy a vybrané závody národních šampionátů, při kterých bychom se měli představit i na brněnském automotodromu.

3. Již několik let používáme pneumatiky značky Dunlop, které v superkartech prakticky nemají konkurenci. Dříve jsme zkoušeli i pneu značky Bridgestone, které byly druhou homologovanou alternativou, ale Dunlop byl lepší jak ve výdrži, tak v čase na jedno kolo. I proto dnes na jinou pneumatiku v mistrovství Evropy nenarazíte. Na závodní víkend za sucha použijeme 4 sady pneumatik (na dvě kvalifikace a dvě závodní jízdy).

 

Roman Častoral, mistr FIA Rallycross Chalenge Europe 2016

1. Letos jsem obhájil všech sedm titulů v rallycrossových šampionátech a stal se tak již několik let po sobě nejúspěšnějším rallycrossařem. Během sezóny jsem se zúčastnil celkem 17 závodů a jako jediný Čech dokázal získat už poněkolikáté domácí titul mezinárodní mistr České republiky a zároveň titul mistr České republiky. Zúčastnil jsem se především celého seriálu FIA Rallycross Challenge Europe, kde jsem dokázal obhájit titul z loňského roku. Dalším velice kvalitním seriálem závodů bylo Mistrovství Rakouska, a získal jsem i titul Mistra Rakouska. Je toho více, podrobnosti najde ctěný čtenář na mém webu www.castoral.cz 😉 Hlavně jsem jezdil s osvědčeným vozem Opel Astra OPC v národních barvách. Před sezónou prošel závodní speciál důkladnou repasí, zejména dvoulitrový atmosférický motor, který dosahuje výkonu 290 koní a točí 9000 otáček, ale také sekvenční převodovka. Během sezóny byly namontovány nové laditelné tlumiče, aby se zlepšila přilnavost a trakce vozu. Příprava proběhla během zimní přestávky před sezónou 2016 v dílnách Častoral motorsport. Rád bych poděkoval zejména sponzorům, kteří mě během letošní sezóny podporovali a bez kterých bych nemohl těchto výsledků dosáhnout, mému otci za přípravu závodního auta a lidem, kteří mi pomáhají během sezóny!

2. A plány na příští sezónu 2017? Budu opět startovat ve všech šampionátech FIA Rallycross chalenge Europe, tak i v mistrovství České Republiky a dalších mezinárodních šampionátech.

Foto: TZ

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here