Testování se Motohouse nevzdáváme ani v tomto zdánlivě nepříznivém počasí. Jak jste v debatě „o Somikovo kalhotách“ na FB před několika dny jistě poznali – jedním z dalších kousků naší exklusivní kolekce je tohle parádní přestavěné BMW F800R. Před uveřejněním článku v tištěném Motohouse dovolte pár obrázků a první základních informací i sem na web

 

*Celkem populární (zejména v zahraničí) dvouválec F800R dostal v úpravě Touratech zcela nový ráz, který oslovil zákazníky přesně z té cílové skupiny, pro které přímo BMW nemělo nic v nabídce. Mírně retro ale na kvalitním základě a s možností využití nejen na asfaltu – to je scrambler.

*Do kategorie scramblerů patří motocykly s typicky vyšším umístěním výfuku než u silničních modelů, další poznávací znamení bývají širší řídítka a univerzální terénní pneumatiky využitelné nejen na silnici ale také v lehkém terénu. Všechno nepotřebné bývá z motocyklu odstraněno nebo zjednodušeno pro snížení váhy.

*F800ScrambleR je na první pohled odlišný od původního stroje – nicméně přestavba se obejde bez zásadních úprav konstrukce rámu apod. Doplňky se nabízí ve formě stavebnice, takže přeměnu je možné dělat postupně – podle možností a přání majitele. V nabídce je úplně vše – od různých odlehčených (a mnohdy karbonových) krytů, blatníku přes typické sedlo až po výrazně designové prvky kokpitu.

*Zásadnější úpravou mohou projít přední i zadní osvětlení, jezdec ocení stavitelné páčky a namísto sériového výfuku může být hmotnost snížená laděnou koncovkou AC Schnitzer. V rukách jezdce, který se nebojí třeba driftů na šotolině, to bude i velmi zábavné. Na hladkých pneumatikách je sice ježdění po silnici výrazně sportovnější ale ztrácí se možnost využití mimo asfalt.

*Každopádně, jak vidno – BMW F800R nemusí být jen nudný stroj na ježdění do práce a po městě a poměrně nepříliš náročnou úpravou lze z tohoto stroje vytvořit silně individuální motocykl, který se rozhodně bude lišit od ostatních. Popularita této konverze, zejména na trzích, kde se jezdí celoročně a F800R je naprosto běžný dopravní prostředek pro každodenní ježdění, je poměrně velká a majitelé s takto upraveným strojem jezdí v týdnu po městě (zejména do práce) a o víkendu ho využívají tak, jak u nás například stroje řady GS.

Kontakt najdete na stránkách TOURATECH ČR

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno