I v pátek v Portugalsku pršelo. Oficiální testy WSBK se tedy odehrály ve větší části na mokré a nebo osychající trati. Lze tedy z uplynulých tří dní něco vyvodit? My myslíme, že ano.

 

Na úvod si řekněme, že Kubovo výsledky po celé tři dny byly hodně nadějné a znovu se potvrdilo, že se ho špička má proč bát!  Jak ale i on sám v komentářích naznačil, šlo nakonec spíš o nějaká dílčí nastavení a testy – než o výsledný čas.

 

 Kuba Smrž Portimao

 

* Pro přesnost tedy, loni jel touto dobou na těch samých testech Jonathan Rea na Hondě čas 1:42,270  Z čehož plyne, že letos jsme byli díky podmínkách o víc jak vteřinu pomalejší.

 

* Rea ale po všechny tři dny dokázal, že letošní motivace značky je veliká a u Hondy se budou zřejmě opravdu reálně snažit atakovat titul mistra světa (pro Jonathana je tu i osobní prémie v podobě možnosti MotoGP angažmá)

 

* Je otázkou, jestli mu to dovolí Aprilia. Jak Max Biaggi již po testování v Aragonu v listopadu naznačil, na mistrovské RSV4 se letos v zimě moc měnit nebude, protože ta motorka je sama o sobě dobrá, že není proč. Jako důkaz těchto slov možno brát, že Biaggiho na trati opravdu nebylo moc vidět (46 kol, nejméně ze všech), takže si hošík asi věří – a asi tedy neměl moc co testovat.

 

Michel Fabrizio

 

* Naopak hodně aktivní byli všichni přestoupilci, tedy ti co jedou na pro sebe neznámých motorkách. Hodně toho nakroužili Michel Fabrizio (Suzuki je v Portimau tradičně rychlá), Noriyuki Haga či Maxime Berger. Vzrůstající formu potvrdila podle očekávání Kawasaki.

 

* Největším tajemstvím pak, i po tomto testu, zůstává BMW.  Do Portugalska přijela jen satelitní formace, tovární tým už je v Austrálii a chystá se na test na Phillip Islandu (2.února). Co je důvodem takového kroku? Bezesporu fakt, že takhle mají na práci klid a neprozradí na sebe něco ze svých novinek. A pak určitě i to, že u protinožců je teď teplo – narozdíl od Portimaa.

 

 Yamaha zpět v supersportech - Luca Scassa

 

* Posledním faktem, po oficiálních testech INFRONTu, kterou je potřeba zmínit, je z mrtvých vstání Supersportů. Plný rošt, návrat Yamahy a velké ambice Kawasaki. Honda, včetně českého týmu Step Racing (Rea, Ivanov), to bude mít letos těžší než loni.

 

 

Celkové výsledky testů Portimao

1 SMRZ Jakub (CZE) Effenbert-Liberty Racing   1’43.503  99kol
2 REA Jonathan (GBR) Castrol Honda   1‚43.676  75kol
3 LAVERTY Eugene (IRL) Yamaha World   1’43.707  83kol
4 SYKES Tom (GBR) Kawasaki Racing   1’43.770 106kol
5 CHECA Carlos (ESP) Althea Racing   1’43.789  86kol
6 BIAGGI Max (ITA) Aprilia Alitalia   1’43.840  46kol
7 FABRIZIO Michel (ITA) Suzuki Alstare   1’43.879  113kol
8 GUINTOLI Sylvain (FRA) Effenbert-Liberty Racing   1’44.369  92kol
9 CAMIER Leon (GBR) Aprilia Alitalia   1’44.446  74kol
10 LASCORZ Joan (ESP) Kawasaki Racing   1’44.752  77kol
11 TOSELAND James (GBR) BMW Motorrad Italia   1’44.764  91kol
12 HAGA Noriyuki (JPN) PATA Racing Team Aprilia   1’44.857  100kol
13 XAUS Ruben (ESP) Castrol Honda   1’44.885  78kol
14 BERGER Maxime (FRA) Supersonic Racing Ducati   1’44.886  126kol
15 MELANDRI Marco (ITA) Yamaha World   1’45.461  82kol
16 BADOVINI Ayrton (ITA) BMW Motorrad Italia   1’45.678  95kol

 

Páteční výsledné časy
1 #111 Ruben XAUS   1’47.065
2 # 84 Michel FABRIZIO   1’48.267
3 #41 Noriyuki HAGA   1’53.414
4 #58 Eugene LAVERTY   1’54.130
5 #33 Marco MELANDRI   1’54.348
6 #50 Sylvain GUINTOLI   1’54.516
7 #121 Maxime BERGER   1’55.633
8 #7 Carlos CHECA   1’56.276
9 #66 Tom SYKES   1’56.328
10 #17 Joan LASCORZ   1’56.361
11 #4 Jonathan . REA   1’56.378
12 #96 Jakub SMRZ   1’56.571
13 #86 Ayrton BADOVINI   1’57.759
14 #52 James TOSELAND   1’58.234
15 #2 Leon CAMIER   1’58.703 

Foto: Wsbk.com, Kawasaki, Aprilia, Suzuki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here