Víme, jakej je! Kdo? Nový Scrambler od Ducati. Právě jsme se vrátili z exkluzivního testu v kalifornském Palm Springs a máme pro vás první zkušenosti s touhle horkou novinkou

Aby dokázala motorka s výkonem 75 koní udělat takový poprask na výstavě, kde se všichni prsí téměř trojnásobkem? Ano. Na Intermotu i EICMě byl kolem Scramblera hodně velký povyk. Ducati s ním totiž přesně zacílila na novou skupinu motorkářů, nebo možná raději řekněme motocyklistů. Scrambler jde do retra, ale zároveň se představuje jako moderní svěží motorka pro aktivní městské lidi, často se kolem něj zmiňuje slovo hipster (Wikipedia).

 

A přesně v tomto duchu probíhala i celá kalifornská prezentace nového modelu, které jsme se jako jediné médium z ČR zúčastnili. SVĚŽÍ je to správné slovo. Žádní načančaní vážně se tvářící panáci v kravatách, žádné obědy v luxusních restauracích, ale piknik v přírodě s bandou nadšených mladých lidí, kteří za tímhle projektem stojí. Během ježdění pak především hory a zatáčky všech možných poloměrů, kam je tahle motorka primárně určena.

 

Pojďme ale přímo k věci. Jaký je? Tak předně PŘÁTELSKÝ. Ducati se povedlo svůj vzduchem chlazený dvouválec o objemu 803 cm3 (původně sloužil v Monsteru 796) ještě více „zkulturnit“. Je pokorný a i když rád dává najevo svou sílu (75 koní a 68 Nm není na 170 kg vůbec málo), nemá vůbec v úmyslu děsit. To je dobrý tah, protože vypuštěním vzduchem chlazených Monsterů z prodeje se Scrambler stává vlastně entry modelem značky.

 

Druhý zásadní pocit z motorky je její HRAVOST. Hned jak sednete, máte pocit, že si s ní můžete dělat, co chcete a ona vás bude poslušně doprovázet a to i pokud to bude chuligánství a blbnutí. Jasný vliv na to má zmiňovaná nízká hmotnost a shodujeme se na tom se všemi novináři z naší grupy, neberte to tedy jen jako nadvládu velkého jezdce nad malou motorkou. Ona totiž pocitově zas tak malá není. Ano, rozhodně až zarazí její úzká stavba, ale s rozvorem 1445 mm jsme na úrovni Hondy CB1000 nebo BMW S 1000 R. Navíc si vás usadí velmi přirozeně, takže ani já se svými 200 cm výšky nemám pocit nějakého nekomfortu. Samozřejmě, není to dálniční cesťák.

 

Hodně zajímavé je použití 180 mm zadní pneu, která na oko působí, jako by sem ani nepatřila (trochu to připomíná Suzuki VanVan), ovšem na silnici za ní poděkujete. Scrambleru totiž vůbec neubírá na ovladatelnosti a naopak je díky ní cítíte oporu a jistotu. Jízda trochu připomíná surfování, opřete se o zadní část, předek si pěkně nasměřujete a pak už se jen sklouznete na vlně… V tomto případě točivého momentu. Nekončící porce zábavy, víc v tom nehledejte.

 

MODERNÍ, ale zároveň JEDNODUCHÝ, takový je Scrambler také. Ano, pod sedlem najdete USB zásuvku pro nabíjení mobilu spolu s chytře vymyšlenou schránkou, kam ho schováte, budík je plně digitální, ale zároveň tady nehledejte žádné elektronické systémy (vyjma povinného ABS, které jde vypnout) a další načančanosti. Spojka lanková, nádrž plechová, vše postaveno tak, aby byla motorka jednoduše udržovatelná. To samé očekávejte od podvozku – je to nejlevnější model značky, takže nečekejte závodní plně štelovatelné tlumiče, tady si nastavíte pouze předpětí vyoseného zadního tlumiče, ale ono to ani není potřeba. Sem tam si sice na díře poskočí, ale nic, co by narušovalo zábavu, natož děsilo.

 

Tím se dostáváme také k samotné podstatě názvu Scrambler. Taková motorka musí kromě proplétání ucpaným městem a zábavy v zatáčkách zvládnout také lehký offroad. Jak je na tom Ducati? Budete se smát, smát a zase smát. Není to moderní offroad, který dokonalým podvozkem vyžehlí všechny nerovnosti, naopak Scrambler vám je dá pocítit a doslova sežrat, ale jen do takové míry, abyste se bavili a nebylo to nebezpečné. Hop přes hup, lehký skok a hlavě nekonečně driftování, to je jeho doména. Váha příjemně rozložená, široká řídítka, čitelný motor a ona zadní pneumatika, která je dobrou oporou i v tomto. Na téhle motorce si dovolí jezdit mimo asfalt smykem i nezkušení offroadeři.

 

Kdo by čekal motorku postavenou podle starých pravidel, konkurenci pro stejnojmenný Triumph, nedočká se. Tady se retro vážně používá jen jako součást designu. V základě tu máme moderní lehký stroj, který přesně ví, kam patří a kdo má být jeho pánem. Mladý aktivní městský člověk. A my kluci z vesnice? Užijem si ho víc, máme blíž k loukám…

 

BERTE TATO SLOVA POUZE JAKO MALOU OCHUTNÁVKU, KOMPLETNÍ TEST DUCATI SCRAMBLER VÁS ČEKÁ V MH 3/2014, KTERÝ VYCHÁZÍ KONCEM LEDNA. 

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here