Motorka, kterou asi nelze přehlédnout. Jakoby by byla rovnou uplácaná ze svalů a syrovýho masa. A tenhle první pocit rozhodně nelže – je to bejček! A je dobře, že Kawa takovouhle motorku vyrobila

Moc, hodně moc jsem se na tohle svezení těšil. Snad možná letos úplně ze všeho nejvíc. Vloni nám totiž Kawa bohužel nedopřála svezení na nové Z1000 a já pořád jenom četl v zahraničních upoutávkách „nejradikálnější naháč…“ „jede to jak utržený ze řetězu…“ „no, neskutečná motorka!“
To můj naturel prostě muselo zajímat. A když tuzemská Kawasaki ohlásila předváděčku nové Z1000SX na začátek dubna do Křižanova, byl jsem tam. Dokonce první! Tak moc se těšil já, i ta moje nenechavá dušička…

Motor
Ptáte se, jestli jsem se dočkal toho, co jsem si vysnil? Já bych řekl, že bezesporu. Motorka na mě dýchla hned od první chvíle svou hutností – a to já prostě rád. Motor, řadový čtyřválec s objemem 1043 cm³, si vrněl na stojánku jako naježená kočička a já vyrazil hned, na nic jsem nečekal.
Něco praktických čísel? Z nuly na 150 km/h to vyklepnete v pohodě pod 6 vteřin. Motor dere ten stroj dopředu s hodně velkou urputností. Už okolo 4.000 otáček na trojku kolem vás lítá všechno jak v hodně zrychlený grotesce. Kvalty se tam naklepete nahoru rychle a pak už ani potřeba příliš moc podřazovat – to protože, krouťáku je tady hromada a motorka se z každýho ohybu v pohodě rozmotá.
Zkoušíme ji ještě trochu víc – na dvojku se rozjíždím z místa, nic, žádný odpor. I tohle ten motor dá. Pokouším se najít nějakou díru ve výkonu, otáčky kdy zaváhá – ale nenacházím nic – absolutně lineární. Na osmi tisících už funí jako zvíře a na dvojáka to jede skoro 130 km/h, co víc k tomu ještě dodávat.

Podvozek
Zatáčky v pohodě. Díky posezu se do nich nakláníte pocitově jakoby „z výšky“. A to i přesto, že sedíte spíš „uvnitř“ motorky. Podvozek není ze série naladěn nijak na tvrdo, což se zas hodí na těch tuzemských cestičkách.
Posez je na měkkém sedle příjemný, nohy nejsou vůbec skrčené – z tohoto pohledu opravdu ve své třídě jedna z nejpohodlnějších motorek. Trávím nakonec (proti dohodě) v jejím sedle skoro hodinu a nemůžu najít nic, co by mě nějak rozčilovalo.

Co se týče ochrany proti větru, tak na tuhle info si budeme muset počkat až na skutečný MH test v květnu, protože tady v Křižanově foukalo tak moc, že podobné „finesy“ nešlo příliš rozeznávat. Každopádně Z1000SX má nastavitelné přední plexi a dá se s tím trochu hrát – mě foukalo ideálně nad ramena na nejnižší poloze, takže jsem to nijak zvlášť nešteloval.

Co navíc
Počítejte s tím, že provoz takovéhle 135 koňové potvory už nebude na spotřebním materiálu až taková žádná sranda. Už třeba zrovna tahle testovačka měla na 2 000 najetých kilometrech docela snědený gumy – i když samozřejmě nevíme, co s ní kdo před námi dělal. A rozhodně nepočítejme s tím, že by spotřeba byla zrovna moc lidová.
Ale jinak fakt jen samý pozitiva a jistoty. Pohodlná motorka plná síly a nadšení.

Tohle je asi opravdu ten nejideálnější kompromis mezi sportem, cestováním a nedělním víkendovým couráním. Takže zase jednou palec nahoru – Zelení, tohle byla trefa!

 

+ navíc, ofiko kawasaki video:

Foto: Somik

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here