Maratónská etapa jako vždy zamíchá kartami a prověří všechny jezdce, ale i týmy. První den závodníci absolvovali 386 měřených kilometrů a druhý jen o 25 kilometrů méně. Dohromady tedy neskutečných 747 měřených kilometrů.

 

Když si k tomu připočteme ještě nějaký ten přejezd, dostaneme se skoro na tisícovku. To vše bez servisu, mechaniků a na jedněch pneumatikách, které vždy organizátor označí a jejich výměnu následně trestá penalizací. Na druhou část maratónské etapy došlo i na jednu velkou novinku. Všichni závodníci dostali roadbooky až 15 minut před startem etapy! Takže i toto byla zajímavá zkouška a především generálka na Dakar 2020, kde nás tato novinky údajně čeká hned v šesti etapách.

 

První den maratónské etapy zvládl Milan Engel s přehledem a řekněme bez ztráty kytičky. V dunách sice párkrát upadl a bude muset dohánět tréninkové manko. Do druhého dne se mu zkušeně podařilo pošetřit pneumatiky, což bylo vzhledem k rychlému druhému na pevném povrchu obrovské plus!

Milan Engel:Myslel jsem si, že dnes budou nějaké duny. Ale žádné nebyly. Jen samé pisty, kde jsem dosahoval až 150 km/h a bylo to dost nebezpečný, kamenitý včetně zrádné navigace. Bloudilo se a měl jsem problém najít několik waypointů. Snad je ale mám všechny a teď na konci nám zrušili poslední část etapy. Jsem za to upřímně docela rád, alespoň můžeme pořádně na další den připravit motorku a jsem rád, že jsem zdravej v cíli. Zůstali tam třeba Xavier de Soultrait nebo Van Beveren.“

Martin Michek si svoji první rallye užívá plnými doušky. Včerejší den nejel vůbec špatně, ale v první třetině mel veliký pád a jen s velkou námahou a štěstím dostal poničenou motorku zpět do bivaku. Motorky musely do parc fermé, takže noční oprava nepřicházela v úvahu. Prakticky celý tým se tak do opravy motorky pustil ráno i za cenu penalizace. Jinak by dojetí na takové motorce ani nepřipadalo v úvahu. Měnit se musela zadní i přední nádrž, utržený výfuk, kompletní držáky na roadbook, který byl navíc nefunkční také a spousta dalšího…

Martin Michek: „Včera to byl katapult. Na 100. kilometru jsem motorku rozebral, ale dojel. Nebýt toho, jelo se mi velmi dobře a držel jsem se skupiny, takže myslím, že se není za co stydět. Ale bohužel jsem trefil kámen, který byl v koleji zasypaný pískem a bez varování mě to poslalo k zemi. Nabírám tím opravdu veliké zkušenosti a každým kilometrem poznávám, jaký je to oproti motocrossu rozdíl. I kdybych si to moc přál , tak na moji první rallye nelze stíhat první patnáctce. Chci se jim ale každou etapu přibližovat.“

Poslední 79 kilometrů dlouhá část dnešní etapy byla nakonec zrušena. Takže se závodníci o to dřív vrátili ke svým týmům. Pro nás je to plus hlavně u Michka, jehož motorka bude potřebovat podrobnější servis. Zítra má etapa celkem 508 kilometrů z toho 408 měřených.

 

Zdroj: http://www.mrg.cz/

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno