Další dlouhodobý test Motohousu právě začal. Do redakce se nastěhovala krásná bílá KTMka, kterou budeme celý rok trápit a následně vám o tom referovat. A jak se nám na ní jezdilo prvních tisíc kilometrů? Sklouzněte očima na následující písmenka.

MOTOR

Tohle určitě není ten nejsilnější dvouválec na planetě, ale jeho 116 koní je dost na to, aby to udělalo z SM T pořádně rychlou motorku. Ten typický pocit nespoutaného výkonu, který máme tolik rádi, je i tady. A to se, přátelé, bavíme o motorce, která má víc než cestovatelské ambice. Ve spodní části otáčkoměru vám dá jasně najevo, že tohle se jí moc nelíbí a pokud nechcete, aby zuřivě škubala řetězem, budete muset držet otáčky nad cifrou 3500. Nad touhle číslovkou je to ale naprostá pohádka.

Motor má hutný zvuk, ale zároveň není nijak uřvaný a zbytečně neposílá vibrace na místa, kde by to mohlo být při delších cestách protivný. Kolem šesti mocně zatahuje a až k červenému poli je to nádherný zážitek.

PODVOZEK

Kvalitní odpružení od White Power mu dává perfektní! ovladatelnost v jakékoliv situaci. Neexistuje zatáčka, kterou by KTM neuměla projet ohromnou rychlostí s jistotou mnohem sportovnějších motorek. Pokud často jezdíte ostřeji, doporučujeme přitáhnout c-klíčem zadní péro, které je ze série docela měkké a pokud v rychlé zatáčce trefíte propadlý asfalt, motorka se na zadku výrazně zhoupne. Není to ale nic hrozného, dá se na to zvyknout, i když úprava tuhosti pérování je otázka deseti minut.

Přední vidlice dává skvělou odezvu od předního kola, což dovoluje už zmíněnou rychlou jízdu. Kdybyste viděli, jak peláší na okruhu, asi byste se divili. Povedlo se nám s ní posekat i několik závodních laminátovek.

JEDEME DÁL

Ano, tahle motorka umí opravdu všechno a to vůbec nepřeháníme. Můžete jí používat každý den, svézt se rychle na okruhu nebo jet na otočku k moři. SM T to všechno dá s prstem v nose a ještě se u toho budete smát, to je bez debat. Pohodlí je vynikající, řidítka široká, sedlo výborně polstrované. Z pohledu ergonomie tady není nic, co by nám vyloženě vadilo.

Větrný štítek krásně odvádí vítr až nad ramena a blastery na řidítkách oceníte při špatném počasí. Trochu nám chybí palivoměr, u takové motorky bychom čekali víc než jenom kontrolku. Při turistickém tempu (do 140 km/h) si motorka vezme lehce nad šest litrů paliva, a to je příjemný překvapení. Od motoru ze Super Duka jsme čekali spíš vyšší spotřebu.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno