Lepší hospodaření ve všech ukazatelích vykázal ve srovnání s předchozími roky letošní závod Grand Prix České republiky. Závodní víkend navštívilo nejvíc fanoušků od roku 2007, výrazně stouply tržby ze vstupného

Lepší hospodaření ve všech ukazatelích vykázal ve srovnání s předchozími roky letošní závod Grand Prix České republiky. Závodní víkend navštívilo nejvíc fanoušků od roku 2007, výrazně stouply tržby ze vstupného. Přesto akce momentálně vykazuje rekordní ztrátu 59,5 milionu korun. Ministerstvo školství totiž dosud neuvolnilo dotaci 30 milionů korun, kterou schválila vláda na začátku července.
 
Grand Prix České republiky 2014 se zapíše do historie jako jedna z nejúspěšnějších v novodobé historii Masarykova okruhu. Větší počet fanoušků, které závodní víkend přilákal, se pozitivně projevil v tržbách ze vstupného a zlepšily se výsledky obchodní činnosti. Náklady táhlo nahoru pravidelné zvýšení zalistovacího poplatku, jehož následky ještě prohloubil nepříznivý kurz koruny vůči euru po podzimní intervenci ČNB.
 
Náklady na závod Grand Prix České republiky tak v roce 2014 dosáhly 151,7 milionu korun, což je 11,5 milionu korun více než v roce 2013. Samotný zalistovací poplatek v české měně stoupl o 10 milionů. „Zbývající navýšení je dáno především novými náklady na zajištění energetické soběstačnosti a dalších technických prvků, které po nás žádala Dorna. Asi o půl milionu korun se navýšily provize předprodejcům, to je ale na straně příjmů kompenzováno výrazně vyššími výnosy ze vstupného. Přidali jsme i jednu velkoplošnou obrazovku pro fanoušky v kempu na tribuně A,“ vypočítává výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.
 
Příjmy ze závodního víkendu dosáhly 92,2 milionu korun. Tržby ze vstupného meziročně vzrostly o 16,1 milionu korun na 69,7 milionu, výnos z obchodní činnosti vzrostl z loňských 19,9 milionu na 22,6 milionu.
 
Pokud by ve výnosech byla započítána dotace, kterou schválila vláda, došlo by meziročně k nárůstu příjmů o 23,7 milionu korun a celková ztráta by činila 29,5 milionu korun, což by bylo nejméně od roku 2010, kdy se skokově navýšil zalistovací poplatek. „Bohužel v hospodářském výsledku v tuto chvíli dotaci nemáme započítanou, protože promotér ji dosud neobdržel. Pokud by dotace nebyla čerpána, šla by celá tíže zalistovacího poplatku za námi, což by bylo likvidační,“ upozorňuje Ivana Ulmanová.
 
Automotodrom Brno není příjemcem dotace, ta má být poukázána na účet promotéra šampionátu, společnosti Dorna SPORTS prostřednictvím Autoklubu České republiky. „V srpnu jsme byli informováni, že ministerstvo hodlá požádat Evropskou komisi o posouzení, jestli se udělením dotace nedopouští nedovolené veřejné podpory. Byli jsme požádáni o vyjádření. Z našich právních rozkladů vyplývá, že komunitární právo neporušujeme. To jsme ministerstvu také sdělili a poskytli jsme jim veškeré vyžádané podklady. Domníváme se, že pokud by náš případ byl vyhodnocen jako nedovolená veřejná podpora, analogicky by nemohla čerpat dotaci spousta dalších sportovních a kulturních akcí v České republice,“ uvedla Ulmanová. Automotodrom Brno o situaci informoval promotéra šampionátu.

Foto: Redakce MH

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno